Tråden för stötande skämt

Så pojkar döps till muslimska namn medan flickor döps till engelska? Och alla till Mohamed medan inga alls till något annat namn?

Det är väl helt klart att listan är fejk, det fattar väl ett småbarn.
Inom Islam är det kutym att döpa den förstfödde sonen till Muhammed. Det är betydligt vanligare än att kristna döper sina barn till ett och samma namn. Vad döttrarna heter är inte lika viktigt enligt muslimsk tradition. BBC kanske också har falsk statistik.

Inom Islam är det kutym att döpa den förstfödde sonen till Muhammed. Det är betydligt vanligare än att kristna döper sina barn till ett och samma namn. Vad döttrarna heter är inte lika viktigt enligt muslimsk tradition. BBC kanske också har falsk statistik.

Så den först födde pojken hos 6,5% av befolkningen är vanligare än de 30 nånting nästa namn på listan härrörande från resten av barnen till de 93,5% i övriga befolkningen? Fast bara gällande pojkar? Tjejer får alla engelska namn? (Till skillnad från typ i alla andra länder)

Nä, jag köper inte det alls. :)

Med vänlig hälsning,

I Mexiko är det påfallande vanligt att döpa söner till Jesus. Så mycket att när jag var på besök för första gången träffade jag på fem jesusar på en familjemiddag. De hade alla unika smeknamn som inte lät som Jesus alls däremot.

Så den först födde pojken hos 6,5% av befolkningen är vanligare än de 30 nånting nästa namn på listan härrörande från resten av barnen till de 93,5% i övriga befolkningen? Fast bara gällande pojkar? Tjejer får alla engelska namn? (Till skillnad från typ i alla andra länder)

Nä, jag köper inte det alls. :)

Med vänlig hälsning,
Tja, vet inte vad man skall tro, men det finns mer än 1100 muslimska kvinnonamn så variationen kanske blir större eftersom tradition saknas att döpa till ett visst namn.

På manssidan finns mer än 2000 namn att välja på, men om traditionen är att välja olika varianter på profetens namn för den förstfödde så blir det kanske en övervikt där

Tja, vet inte vad man skall tro, men det finns mer än 1100 muslimska kvinnonamn så variationen kanske blir större eftersom tradition saknas att döpa till ett visst namn.

På manssidan finns mer än 2000 namn att välja på, men om traditionen är att välja olika varianter på profetens namn för den förstfödde så blir det kanske en övervikt där

England har 6,5% muslimer.

Sverige har 10% muslimer. Rimligen samma seder och namnbruk.

Så av många skäl är den engelska listan med mycket stor sannolikhet fejk. Tillkommen för att orsaka upprördhet och splittring. Vi får väl spekulera vilka krafter som ligger bakom…

Med vänlig hälsning,

England har 6,5% muslimer.

Sverige har 10% muslimer. Rimligen samma seder och namnbruk.

Så av många skäl är den engelska listan med mycket stor sannolikhet fejk. Tillkommen för att orsaka upprördhet och splittring. Vi får väl spekulera vilka krafter som ligger bakom…

Med vänlig hälsning,
Jag har förstås svårt att se varför Office for National Statistics skulle vrida statistiken på det sättet, men det är kanske bara barn som förstår. Det kan också vara så att du är faktaresistent vilket indikeras av dina inlägg om kärnkraft.

Faktaresistens är förstås inte bra, men vad gäller kärnkraft har jag läst på ordentligt så där känner jag mig rätt trygg. :) Även om många i kommentarsfälten på sociala medier har alla möjliga åsikter.

Men om officiell statistik säger att det är så så måste jag kanske böja mig även om logiken (som brukar ha rätt) säger annat.

Det jag funderar på är om det är något i dricksvattnet i just England som gör att det ser annorlunda ut där än på andra håll i världen?

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...