Tråden för stötande skämt

Det svåra med den där typen av ironiska skämt är att ibland är det inte ironiska skämt...

Har någon hört förslaget om att sätta vindturbiner på taket av elbilar för att ladda bilarna med fartvinden?

Det svåra med den där typen av ironiska skämt är att ibland är det inte ironiska skämt...

Har någon hört förslaget om att sätta vindturbiner på taket av elbilar för att ladda bilarna med fartvinden?
Ehh...nej?

Riksdagsledamot för V.
Se, det är därför vi inte kan ha folkvalda att bestämma vad man får eller inte får göra.
Eller om min bil / mc / manliga utrustning är körduglig eller skall skrotas.

Det där med att de är de bästa vi har och de vet bäst, annars skulle de inte sitta där, det är så att säga bara hittepå....

Det stödjer nog snarare ”folkmordsteorin” i kombination med mässling, smittkoppor och svält.

Hur menar du att det skulle appliceras på dagens Sverige?

Med vänlig hälsning,
Det finns inget som helst intresse bland majoriteten "nyanlända" i Sverige från MEA att bli som den befolkning som fanns här för 50 år sedan.
Lika lite som svenskarna ville leva som indianer i USA.
Det som lockar till Sverige är att det finns inget land i Europa som det är lättare bli medborgare i än Sverige. När jag frågade en Iranier omkring 1990 när jag frågade varför han sökt sig till Sverige var medborgarskapet skälet.
Väl svensk medborgare var målet USA där hans bror redan var. Jag hade glömt det här när jag för kanske 10 år sedan råkade sitta bredvid 4 unga män som kunde härstamma från mellersta östern. Dom diskuterade vad dom skulle göra efter studierna. Och var ense, dra direkt. Och jag känner en familj från Iran, dottern drog direkt efter Civilingenjörsexamen Maskin i Luleå till Spanien. Jag förstår varför.
Och så finns ju bidragen, det som lockar "sociala turister" till Sverige.
Det som Göran Persson i princip varnade för. Även om han inte tänkte på MEA.
Förresten finns det något land i Europa som har lägre straff för brottslighet än vad Sverige har haft ? I så fall borde det landet toppa Sverige på gängkriminalitet !
Tvärtom, vi har blivit Gangsterparadiset.
1759182150126.png

Bifogat

• 1759182034989.png
    1759182034989.png
    122.8 KB · Visningar: 0

Det var väl en politiker för (v) som lade fram det förslaget i TV ! :rofl Se ovan, Pedersen !
STENA, färjerederiet här i Göteborg, testadfe att sätta vindturbiner på nån färja. Iden var vad jag förstod att leverera el när färjan låg vid kaj i Göteborg. Vindturbinerna är numera bortplockade.
Gissar att dom inte levererade så mycket el att det lönade sig ha dom på "fördäck".

Last edited:
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...