Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nja, Virtanen har bara insett att i Norge är det inte alls säkert att Cissi Wallin kommer dömas för förtal.Vet fanken inte i vilken tråd denna "självrannsakan" skulle kunna postas...
![]()
Cissi Wallin: ”Man ska inte, som jag gjort, hänga ut privatpersoner”
Medieprofilen Cissi Wallin har varit en högljudd opinionsbildare i sociala medier de senaste åren. Nu gör hon avbön i en krönika i Expressen. – Jag skulle vilja göra någon slags avbön och ta avstånd kan man väl säga från en internetkultur som jag i allra högsta grad själv varit med och skapat...www.svt.se
![]()
Stämning mot Cissi Wallin dras tillbaka
Förtalsstämningen mot debattören Cissi Wallin och hennes norska förlag Memo dras tillbaka, skriver Verdens Gang som citeras av Expressen och Dagens Nyheter.www.svt.se
Det räckte alltså inte med att bli dömd för förtal utan det skulle även släppas en "sanning" i bokform och dra igång ytterligare rättegångar... vilket jämra skämt!
Utan Cissi Wallin kan bli frikänd och Virtanen kan bli dömd att betala hennes rättegångskostnader......
I Sverige är det poppis att stämma folk för förtal. Beroende på att säga fakta som kan innebära "offret" visserligen har t.ex. dömts för djurplågeri men inte är en offentlig person då har blivit förtalat.
Detta är inte möjligt i t.ex. Tyskland.
Att påpeka att någon dömts för djurplågeri är inte förtal i Tyskland. Om det finns en sådan dom.
Sverige verkar ganska unikt just när det gäller förtal.