Tråden för stötande skämt

Vet inte om läget i Stockholm, men Göteborg

Västtrafik ställer in alla spårvagnar i Göteborg – efter snökaoset​

så mycket snö har det kommit ! Se på taken över regnskydden för väntande ca 1 till 2 dm snö.
View attachment 524468
Den feministiska snöröjningen verkar inställd.
Familjebostäder som jag bor hos har bra personal som plogat och sandat gångbanorna ! :)
Italienska spårvagnar? Fast de nyare är väl Bombardier (Canada) och de har vad jag vet även byggt snöskotrar.

Fast du är medveten om att det är politiker och ekonomer som upphandlar grejerna va?
Visst, men jag vet lite mer om just de italienska spårvagnarna. Där var det en brist på inköparkompetens men också en helt otrolig brist på ingenjörskonst

Och det är ju just den kombon som gör att det skiter sig :huvet
Ja och nej - en inköpare specar funktionskrav (och där saknades en del), men man borde inte behöva skriva att balkar inte skall kunna vattenfyllas (hål på ovansidan för kablage där vattnet från hjulen sköljde in i - ingen dränering - hålen var till för kablage)

Italienska spårvagnar? Fast de nyare är väl Bombardier (Canada) och de har vad jag vet även byggt snöskotrar.
Problemet i Göteborg för spårvagnarna är växlarna. Dom bli fulla med snö som packas hårdare och hårdare för varje växling och till slut går det inte och växla.
Och då är frågan för föraren, kanske ny i Sverige för 10 år sedan. Direkt från Östafrika.
(Sist det var så här mycket snö i Göteborg var 1995.)
Vad göra:
Fram med utrustningen för växlar: ett spett och försöka rensa bort snön och lägga om växlen
Eller skippa växeln och köra en annan väg framåt. (Vilket jag sett på eftermiddagen.)
1767817771796.png
Foto från Järntorget.
Han väljer mellan nästa Hållplats Hagakyrkan
eller
nästa Hållplats Stenpiren (=ordinarieväg).
1767818161938.png

Last edited:
Problemet i Göteborg för spårvagnarna är växlarna. Dom bli fulla med snö som packas hårdare och hårdare för varje växling och till slut går det inte och växla.
Och då är frågan för föraren, kanske ny i Sverige för 10 år sedan. Direkt från Östafrika.
(Sist det var så här mycket snö i Göteborg var 1995.)
Vad göra:
Fram med utrustningen för växlar: ett spett och försöka rensa bort snön och lägga om växlen
Eller skippa växeln och köra en annan väg framåt. (Vilket jag sett på eftermiddagen.)
Det var bättre förr, ju förr desto bättre

Lille Johan går på toa mitt i natten, plötsligt hör han ljud från föräldrarnas rum. Han tittar in och ser att de har sex. Snabbt hoppar Han på farsans rygg o säger “Jag ska rida på hästen!”
Farsan som är glad att sonen inte ställt obekväma frågor låter honom hållas.
En stund senare börjar morsan stöna å flåsa varpå Johan ropar:
“Håll i dig, farsan! Det är nu jag och farbror janne brukar bli avkastade.”

Last edited:
Och hur tänker du att man ska mäta om man inte delar in tum i delsträckor?
Att dela in mellanrummet mellan varje hel tum i delsträckor är väl inget problem, annars skulle det oexakta mätningar, men att sätta etiketter på varje åttondel eller fjärdedel är väl inte riktigt nödvändigt och gör det bara grötigt.
Fast det är ju "amerikaner" som främst använder denna sortens måttband, dom gillar ju t.ex. inte "europeiska" urtavlor som bara har streck i stället för siffror för varje timme, eftersom de inte vet hur mycket klockan är på sådana klockor, helst ska det väl vara digitala urtavlor, som dessutom börjar om på 1:00 efter 12:59.
Konstigt förresten att det inte efter 1-tumsmarkeringen står "1 1/8", "1 1/4", "1 3/8", "1 1/2", osv.

Att dela in mellanrummet mellan varje hel tum i delsträckor är väl inget problem, annars skulle det oexakta mätningar, men att sätta etiketter på varje åttondel eller fjärdedel är väl inte riktigt nödvändigt och gör det bara grötigt.
Fast det är ju "amerikaner" som främst använder denna sortens måttband, dom gillar ju t.ex. inte "europeiska" urtavlor som bara har streck i stället för siffror för varje timme, eftersom de inte vet hur mycket klockan är på sådana klockor, helst ska det väl vara digitala urtavlor, som dessutom börjar om på 1:00 efter 12:59.
Konstigt förresten att det inte efter 1-tumsmarkeringen står "1 1/8", "1 1/4", "1 3/8", "1 1/2", osv.
Just det -skulle bli hämtad på JFK i New York för några år sedan. Jag meddelade att planet landade 15.30 lokal tid (enligt biljetten).
Han kom 5.30 pm, vad 1:an betydde fattade han inte (då hade jag redan tagit en taxi)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back