Tråden för de nattaktiva!

Jag också! Jag ska sätta mig i bilen och köra 50mil ner till skåne.
Att jag redan har kört 46mil i jobbet är en annan sak :D.

Snart är jag i Bushidos trakter :gnissla (om ca 5-6timmar).:yoparty

Nu är jag framme, så nu knoppar jag 2 timmar i bilen!

Trode det var fjunis bossan som öppnat upp för tidigt idag...

JAG SLICKA ASFALT IDAG!!! :tuttar

GÖÖÖÖÖTT! hemma! bara å sitta å vänta på att jonblund ska infinna sig så man kan sova å ladda inför morgondagens Pimpstar körning. :yoparty

Hur gick de? skrapsår på tungan? =/

Vänstra knäskålen som tog den mesta stryken. Annars bort skrapad hud vid knogen vid handlederna.

Cykeln klarade sig fint. Kopplingshandtag nerslipat, styret ändrade sig och backspegel å kopplinghandtaget åkte upp lite. Åkte hem återställde skiten sen åkte jag till skogen :).

Men nu gör knäet ondare än vad det gjorde förut.

Bakdäcket släppte i rondellen. Noterade sen med min kropp att jag gled på armbågarna. Inga skrapmärken på arbetsbyxorna eller skyddsjackan. Vått underlag.

Vet ej om huvet(hjälmen) fick stryk, Titta aldrig efter :/

Last edited:
Ta en titt på TV4+ får ni se att det går att åka plast missil på grus också :)

Scenen i filmen är dock snart slut.

EDIT klockan 00:10: Scenen är slut :)

Vänstra knäskålen som tog den mesta stryken. Annars bort skrapad hud vid knogen vid handlederna.

Cykeln klarade sig fint. Kopplingshandtag nerslipat, styret ändrade sig och backspegel å kopplinghandtaget åkte upp lite. Åkte hem återställde skiten sen åkte jag till skogen :).

Men nu gör knäet ondare än vad det gjorde förut.

Bakdäcket släppte i rondellen. Noterade sen med min kropp att jag gled på armbågarna. Inga skrapmärken på arbetsbyxorna eller skyddsjackan. Vått underlag.

Vet ej om huvet(hjälmen) fick stryk, Titta aldrig efter :/

ouch... well se till att inte vara still för länge med knäet så de stelnar, och linda de för å hålla ev svullnad nere. blir de värre tycker jag du ska kolla upp de hos läkare å få de dokumenterat ifall du får problem med de senare som kan relateras till krashen.

Gött att de inte blev alvarligare iaf, hojen går ju alltid fixa så. :)

Ta en titt på TV4+ får ni se att det går att åka plast missil på grus också :)

Scenen i filmen är dock snart slut.

EDIT klockan 00:10: Scenen är slut :)

00:11 missa den nog =/

Last edited:
ouch... well se till att inte vara still för länge med knäet så de stelnar, och linda de för å hålla ev svullnad nere. blir de värre tycker jag du ska kolla upp de hos läkare å få de dokumenterat ifall du får problem med de senare som kan relateras till krashen.

Gött att de inte blev alvarligare iaf, hojen går ju alltid fixa så. :)

00:11 missa den nog =/

Jao, Det går nog över. De ända repor på hoj var kopplingshandtaget och sen lite skrubb på gummi handtag och lite smått smått på sidkåpan bak och stänk fram.

Det finns värre skador på den hojjen och de har inte jag gjort :)

Inte så dyr hoj heller. Och ingen plast raket heller som plast spricker när man gör något olämpligt.

Jao. De ända repor på hoj var kopplingshandtaget och sen lite skrubb på gummi handtag och lite smått smått på sidkåpan bak och stänk fram.

Tro mig... Det finns värre skador på den hojjen och de har inte jag gjort :)

haha ok, förra ägaren eller har den varit "lånad" (läs stulen)

haha ok, förra ägaren eller har den varit "lånad" (läs stulen)

Nää.. Förra ägaren hade den inte så länge. Han köpte de två (de jag köpte av han) till hans tjej och han för att knalla runt lite. Men de gjorde slut och han hade skulder från CSN.

Har varit omkull med båda men det har vart på mjuk sand eller i låg fart på gräs (ute i skogen på stigar). Aldrig "crashat" såhär hårt på asfalt förr.

Kände bakdäcket släppa igen på vägen upp då jag fixat till hojen och tänkte vfan inte nu igen :(. Men det ordnade sig.

Ska man köra med låg luft när det är blött?

Är du ok förresten kotten?

Funkar motor olja bra eller?

Säger man något om krashen till farsan så blir det slut åkt för min del :(

Troligen, om det är tröstmat till hojen din:D

Säg inget då, kör bara vidare?

Last edited:
Nää.. Förra ägaren hade den inte så länge. Han köpte de två (de jag köpte av han) till hans tjej och han för att knalla runt lite. Men de gjorde slut och han hade skulder från CSN.

Har varit omkull med båda men det har vart på mjuk sand eller i låg fart på gräs (ute i skogen på stigar). Aldrig "crashat" såhär hårt på asfalt förr.

Kände bakdäcket släppa igen på vägen upp då jag fixat till hojen och tänkte vfan inte nu igen :(. Men det ordnade sig.

Ska man köra med låg luft när det är blött?

Jag har inte hört talas om att man ska sänka lufttrycket i däcket vid vått väglag, utan RÄTT tryck är de som gäller vad jag vet. annars sliter du ju däcket på fel ställen, och lågt tryck skulle väll resultera i "sladdrigare" bakdel.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph