Träningstråden

DreeTman skrev:
jasså?
Egentligen är ju ökningen bara 110-150, då den första biten mer eller mindre var en teknikökning. Det borde väll inte vara så omöjligt för en kille med bra gener och ordentlig träning/kost att ta sig den biten på tre år?
Var i Örebro tränar du förresten? (nyfiken bara)

Jag tränar på I3, alltså vid Örebro kampsportförening.
http://www.oksf.nu/

Dom har ett gym som som är okej.

Själv då ?

burner skrev:
Jag tränar på I3, alltså vid Örebro kampsportförening.
http://www.oksf.nu/

Dom har ett gym som som är okej.

Själv då ?

Sandströms I Lindesberg (Linde kraftsport klubb).
Schysst stämning och med det mesta man behöver... mest fria vikter.

Har funderat på att börja köra inne på ÖKK men det går ju åt lite tid att ta sig fram och tillbaka...
Vilken nivå ligger du på med din träning då? Kampsportar med, eller är det bara gymmande?

DreeTman skrev:
Sandströms I Lindesberg (Linde kraftsport klubb).
Schysst stämning och med det mesta man behöver... mest fria vikter.

Har funderat på att börja köra inne på ÖKK men det går ju åt lite tid att ta sig fram och tillbaka...
Vilken nivå ligger du på med din träning då? Kampsportar med, eller är det bara gymmande?

Jag har kört kanske 3-4 år på I3, och innan körde jag på Davidsträningscenter
.

Jag hade/har också planer på att börja på ÖKK men det är ju så förbannat mycket folk där, åker man dit mellan 15 och 19 så är det mesta upptaget och man får mest vänta.
Därför är jag kvar än så länge på I3.

Jag började med enbart styrketräning för många år sedan och efter ett par år så började jag även med Kyokushin Karate och höll på några år, sedan skadade jag handen i en fight och då fick det bli enbart viktträning igen.

Asså...ja, jag är störtförälskad i Friskis&Svettis här i Kalmar :banana
Sköna pass, fint gym (duger för mig) å trevliga lokaler.
Dom har f ö spinning oxå, men jag sparar dom slantarna eftersom jag ändå redan tränar nästan varje dag i veckan, bortsett från slapp-i-soffansöndagar. Hade jag haft mer tid så hade jag spinnat mä.
Det sköna är att på gymet på förut så tönt-förklarade F&S så hänger balla biffiga grabbarna å skvallrar mellan bänkpressarna :] Kul att se att det blivit så populärt!

Nej, Friskis&Svettis med ett bra koncept är det bästa för mig iaf! :tummenupp

Tjipp å hej //steIIa

Micke skrev:
Var köper man protein billigast?

Budo-fitness har ett proteinpulver som heter Excel och kostar 169 kr/kg. Om man köper 5 kgsförpackningen blir priset lägre. De har ingen butik i Luleå men går att beställa via deras hemsida www.budo-fitness.se

Jag tycker att proteinet är okey. Man får ungefär vad man betalar för. Shaken smakar inte så jädrans gott men vilken proteinshake gör det? :rolleyes:

Och alla dessa proteinbars är ju svindyra och så tycker jag att de smakar :arsele :hihi

burner skrev:
Jag har kört kanske 3-4 år på I3, och innan körde jag på Davidsträningscenter
.

Jag hade/har också planer på att börja på ÖKK men det är ju så förbannat mycket folk där, åker man dit mellan 15 och 19 så är det mesta upptaget och man får mest vänta.
Därför är jag kvar än så länge på I3.

Jag började med enbart styrketräning för många år sedan och efter ett par år så började jag även med Kyokushin Karate och höll på några år, sedan skadade jag handen i en fight och då fick det bli enbart viktträning igen.

Okej, se där! :)
Ja, jag har kört någorlunda seriöst i tre år nu och planerna växer så smått om att tävla om några år i AF, men det visar sig hur det går.
Har en kompis som brukar träna inne på I3, hon går judogymnasiet och de har träningar där då och då.
Tråkigt att höra om handen...

DreeTman skrev:
Okej, se där! :)
Ja, jag har kört någorlunda seriöst i tre år nu och planerna växer så smått om att tävla om några år i AF, men det visar sig hur det går.

Trrevligt trevligt :)
Då är det bara att önska lycka till :)

DreeTman skrev:
Har du köpt på dig så mycket protein att du inte har råd med mat eller? :tungan

Jag äter normalt 6 stora måltider om dan med :)

Fast idag e jag seg som satan o har knappt ens käkat frukost :hihi

Annchua skrev:
Jag har svaret! :)

NÄr du tränade var det säkert fullmåne ute o du....
....... så när du intar ålder för tung MC...

Jag kan väl inte rå för att jag inte kommit in i puberteten än! :4skrika

Visserligen är jag 18 år, en månad och en dag ( :rolleyes: :D ) men jag är visst lite sen, sägs det.

Gymgrossisten!

Whey-80 och Whey-100 som dom har på Gymgrossisten verkar ju oxå rätt ok och prisvärda.

medeldistans

Mycket gymsnack nu men Träningstråden borde väl funka för lite löpning också. Ska göra ett försök på 2 km för ett coopertest. Tror att jag lagt upp träningen bra med intervaller och fartlek och siktar på en tid på 7 - 7.15 minuter. Distansen är fördelad på 5 varv på en 400-metersbana och nu har jag börjat fundera på hur fan jag ska lägga upp loppet.
Någon som har några tips.
/Joel

Hjälp!
Jag ska precis börja träna efter ett 12 veckors träningsprogram ifrån Ast-ss.se deras Max-OT. Aldrig tränat såhär förut men vill främst träna upp muskelvolymen o blir stor o stark :tungan
Behöver dock hjälp med lite övningar som jag inte har ngn susning om vad de är för några.

Hypersträck med vikt??
Good mornings??
Skivstångsshrugs ( hört talas om men säkert med ett annat namn)
Hantelpress
sned hantelpress
liggande tricepspress = med skivstång där du går ner mot huvudet liggandes?

var ju inte så många ändå. Hur är det med att plocka bort övningar som dom rekommenderar? kommer inte ha tid att köra 5dgr/vecka utan lägger kanske ihop programmet till ett 3 dagars program, e detta vettigt?

TACK!

Annchua skrev:
vill främst träna upp muskelvolymen o blir stor o stark :tungan
Hypersträck med vikt??
Good mornings??
Hantelpress
sned hantelpress

Shit vad stryk jag kommer få när vi ska boxas :näsblod

Annchua skrev:
Hjälp!
Jag ska precis börja träna efter ett 12 veckors träningsprogram ifrån Ast-ss.se deras Max-OT. Aldrig tränat såhär förut men vill främst träna upp muskelvolymen o blir stor o stark :tungan
Behöver dock hjälp med lite övningar som jag inte har ngn susning om vad de är för några.

Hypersträck med vikt??
Good mornings??
Hantelpress
sned hantelpress

var ju inte så många ändå. Hur är det med att plocka bort övningar som dom rekommenderar? kommer inte ha tid att köra 5dgr/vecka utan lägger kanske ihop programmet till ett 3 dagars program, e detta vettigt?

TACK!

Hantelpress är som bänkpress fast med hantlar. (bröstövning) PÅ den sneda hantelpressen har du bänken lite snett, så du inte ligger platt på rygg.
Hantelpress kan också vara för axlarna, där du sitter med rak rygg och lyfter hantlarna över huvudet, men jag skulle tro att de menar bröstövningen.

Last edited:
Back