Acrid skrev:Ont i underarmarna? Testa att inte hålla stången så hårt. En del tror ju att man ska krama sönder den, istället för att lyfta vikter. Håll även koll på vinkeln i handleden...ingen flexion eller extension - annars kan man få besvär.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Acrid skrev:Ont i underarmarna? Testa att inte hålla stången så hårt. En del tror ju att man ska krama sönder den, istället för att lyfta vikter. Håll även koll på vinkeln i handleden...ingen flexion eller extension - annars kan man få besvär.
snabbåka skrev:Ecdysten fungerar superbra det använder jag ganska ofta men dock inte enligt anvisningarna och ja det höjer verkligen din egna produktion
Men säger dom att det är bättre så varför inte då är det nog så.
Hsb-Chrille skrev:Det där sista alternativet går fetbort :kocko Men det kan mycket väl vara så att man är för stel i vissa leder som du säger...
Brännström skrev:Okej!hur har du doserat då?har du märkt nå större skillnader/ökningar då du använt det?lutar nästan mot syntraEC men då är ju ECdysten billigare också..inte lätt att leva på studiebidrag![]()
$noop skrev:Tänkte inhandla lite kosttillskott snart, gainer och vanlig protein. Använder gainern efter och ibland innan träning. Har kört på Dahlblads gainer explosion den senaste tiden och den funkar bra så den kommer jag att fortsätta använda. Nu tänkte jag komplettera med nåt protein att ta under dagen.
Någon som har nåt tips på bra protein med hyffsat pris? Och INTE STAR NUTRITION!!! tycker det smakar vidrigt...
Hsb-Chrille skrev:Här har du ett bra vassleprotein som (iaf med jordgubbssmak) smakar helt ok. Exell Vassle heter det och det hittar du här: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86
(dom finns i 1kg förp. också men är då mkt dyrare per kg)
Annars har du Farmacias Whey FX som enligt många fungerar bra, dock vet jag inget om smaken. Det hittar du här: http://www.farmacia.cc/
Mjaa vad har du läst det? Kaseinet har en antikatabol verkan och vassleprotein har en kraftigare stimulans av proteinsyntesen men att det skulle sänka fettförbränningen har jag aldrig hört. Det bästa kanske skulle vara en blandning. Men vassle är ju billigare.snabbåka skrev:1roteintillskott framställt av vassle är ej att fördra då ett intag av vassleproteiner sänker din kropps fettförbränning,gäller alla mejeriprodukter.
Men fan vet om det verkligen är värt det högre priset. (om du tänker på t ex whey 80 vs whey 100?)snabbåka skrev:2:Alla proteiner fungerar bra det är ju bara protein vi pratar men dock skall man alltid fösöka få så pass (rena) proteiner som möjligt ,alltså så pass bra filtrering som möjligt.(vid framställning) för det höjer proteinvärdet.
Bra ram.Jämt o fint fördelade muskler,Lite vinterbred midja för en scen just nu,som du själv dessutom självkritiskt påpekade.Utan att ha sett dina ben så kan jag ändå säga att du verkar ha ett bra träningsupplägg o en rätt bra koll på vad du stoppar i dig oxå.Skulle va riktigt kul o se dig deffa ner dig till en -80 deltagare.Om du inte är allt för lång alltså.Tror du skulle kunna bli knasterhård.Enda minus jag kan se utan att ha sett dina pecs är att du har lite väl stora trapetius,kör du drag bakom nacken när du kör rygg,ser ut som det,kör mot bröstet istället.Stora traps tar bort mycket av bröstets synlighet i en pose framifrån.Men i övrigt väldigt symmetrisk,hur länge har du tränat???Twosaint skrev:Eftersom det inte verkar vara "bögigt" på SH att lägga ut bilder får jag väl berika tråden med en bild. Lite vinterisolering är inte helt fel =) Ska försöka plocka bort 6-7kg till våren och se vad resultatet blir om det är ens lörnt att fortsätta.
Intressantast är kommentarer av KTM-jacke och snabbåka och ni andra avdankade(aktiva) träningstokar eftersom ni verkar veta vad dom pratar om.
2 veckor efter bilden drog jag 210 i marklyft![]()
P.s visst e marklyft totalbra???Twosaint skrev:Eftersom det inte verkar vara "bögigt" på SH att lägga ut bilder får jag väl berika tråden med en bild. Lite vinterisolering är inte helt fel =) Ska försöka plocka bort 6-7kg till våren och se vad resultatet blir om det är ens lörnt att fortsätta.
Intressantast är kommentarer av KTM-jacke och snabbåka och ni andra avdankade(aktiva) träningstokar eftersom ni verkar veta vad dom pratar om.
VI VILL SE EN KRABBA MIKKE. du måste ha förändrat dig väldigt mycket,för jag kan inte minnas att jag såg till dig på senaste sh-puben ensMikkE skrev:Nu har jag inte tränat på snart 2 veckor! Känns inte bra, men jag har iaf sett resultat på kroppen, speciellt axlarna. Äter för det mesta nu istället.
ps2.dina firrar vill ha mer leksakerTwosaint skrev:Eftersom det inte verkar vara "bögigt" på SH att lägga ut bilder får jag väl berika tråden med en bild. Lite vinterisolering är inte helt fel =) Ska försöka plocka bort 6-7kg till våren och se vad resultatet blir om det är ens lörnt att fortsätta.
ktmjacke skrev:Bra ram.Jämt o fint fördelade muskler,Lite vinterbred midja för en scen just nu,som du själv dessutom självkritiskt påpekade.Utan att ha sett dina ben så kan jag ändå säga att du verkar ha ett bra träningsupplägg o en rätt bra koll på vad du stoppar i dig oxå.Skulle va riktigt kul o se dig deffa ner dig till en -80 deltagare.Om du inte är allt för lång alltså.Tror du skulle kunna bli knasterhård.Enda minus jag kan se utan att ha sett dina pecs är att du har lite väl stora trapetius,kör du drag bakom nacken när du kör rygg,ser ut som det,kör mot bröstet istället.Stora traps tar bort mycket av bröstets synlighet i en pose framifrån.Men i övrigt väldigt symmetrisk,hur länge har du tränat???
Kanske dags för en luciapokal kanske???
P.s visst e marklyft totalbra???d.s
He he he,inte en enda kurböld på ryggen heller,fiiiint där mannen.Twosaint skrev:Till att börja med marklyft IS DA SHIT, helt klart roligaste övningen dock så har jag stukat vänster långfinger så greppet är inte som det ska vara.
Du har alldelens rätt kör latsdrag bakom nacken (hur fan visste du det) och mina trapetius är inte symmetriska. Sen så släpar nog redan pecsen så det ser nog tragiskt ut
![]()
Ja mäter 174,5cm över havsytan och på bilden så stannar vågen på 89kg nu i dagsläget väger jag 87 och siktar på 80-81 inför sommaren =)
Ehh Luciapokal ???tror du ?
Benen tror jag inte jag ska behöva skämmas över men större skulle dom kunna vara. Korten är ju tagna i hemmets lugna vrå så dom är ganska "opumpade" ger väl bara en vink att jag inte bara är "överkropp".
Slänger med en lustig pose ville bara se "djupet" på ryggen. Kommer att lägga ner energi på bredden efter (h)julen.
Martin skrev:Mjaa vad har du läst det?
snabbåka skrev:1roteintillskott framställt av vassle är ej att fördra då ett intag av vassleproteiner sänker din kropps fettförbränning,gäller alla mejeriprodukter.
Hsb-Chrille skrev:Proteintillskott framställt av vassle ÄR ATT FÖREDRA (speciellt innan/till första måltiden på dagen och direkt efter träning) just för att det tar sig ut till musklerna snabbare än något annat protein. Kasein och andra långsammare proteiner är bättre till te x kvällsmat och när man vet med sig att man inte kommer äta igen på ett tag.
Går man deff så bör man väl ändå ha koll på hur mycket man stoppar i sig och hur mycket man gör av med? Så länge intaget är lägre än uttaget så går man ner i vikt. Sen vad man äter spelar mindre roll, som jag postade härsnabbåka skrev:Dessa faktorer är högst individuella och har att göra med vilken fas man befinner sig i dvs bulkning/deffning.
Ja det stämmer att vassle proteiner tas upp snabbare men tidsskillnaderna
är inte märkbara för dig och mig dessutom sänker som sagt mejeriprodukter förbränningen men det är ju individuellt för vissa fungerar det då dom förbränner mer än andra beroende på vad man gör på dagarna om jag jobbade
i skogen så skulle jag kunna äta fläsk med löksås varje morgon och inte tendera det minsta att lägga på mig fett osv.
Hsb-Chrille skrev:Det där sista alternativet går fetbort :kocko Men det kan mycket väl vara så att man är för stel i vissa leder som du säger...
ktmjacke skrev:bubbel bubbel
I viktträningssammanhang är det bodybuilding o styrkelyft.RocketQueen skrev:Jacke, du har väl tävlat? Vad tävlade du i? Minns ej.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |