Träningstråden

Acrid skrev:
Ont i underarmarna? Testa att inte hålla stången så hårt. En del tror ju att man ska krama sönder den, istället för att lyfta vikter. Håll även koll på vinkeln i handleden...ingen flexion eller extension - annars kan man få besvär.
:mad:

snabbåka skrev:
Ecdysten fungerar superbra det använder jag ganska ofta men dock inte enligt anvisningarna och ja det höjer verkligen din egna produktion
Men säger dom att det är bättre så varför inte då är det nog så.

Okej!hur har du doserat då?har du märkt nå större skillnader/ökningar då du använt det?lutar nästan mot syntraEC men då är ju ECdysten billigare också..inte lätt att leva på studiebidrag :D

Eftersom det inte verkar vara "bögigt" på SH att lägga ut bilder får jag väl berika tråden med en bild. Lite vinterisolering är inte helt fel =) Ska försöka plocka bort 6-7kg till våren och se vad resultatet blir om det är ens lörnt att fortsätta.

Intressantast är kommentarer av KTM-jacke och snabbåka och ni andra avdankade(aktiva) träningstokar eftersom ni verkar veta vad dom pratar om.

2 veckor efter bilden drog jag 210 i marklyft :banana

Bifogat

• bak2051107.JPG
    bak2051107.JPG
    39.7 KB · Visningar: 126
  • Bild(2).jpg
    Bild(2).jpg
    11.2 KB · Visningar: 147
Hsb-Chrille skrev:
Det där sista alternativet går fetbort :kocko Men det kan mycket väl vara så att man är för stel i vissa leder som du säger...

Verkar som om nästan alla har känt av smärta i underarmarna??

Jag har fått detta ett par gånger efter en längre tids intensiv träning. Har då försökt att ta bort vissa övningar där det gör mest ont en tid och det har funkat. Prova smörj in med nån smärtlindrande salva annars, typ zon, voltaren eller nåt liknande. Det är ett rent helvete om man får inflammation i någon muskel, det tar långt tid att få bort.
Jag fick inflammation i armen, exakt vid armvecket fast mot armbågen på ovansidan...gick knappt att träna något överhuvudtaget...fick vila över en månad :( Kändes som att börja om från början efter det... :huvet

Tänkte inhandla lite kosttillskott snart, gainer och vanlig protein. Använder gainern efter och ibland innan träning. Har kört på Dahlblads gainer explosion den senaste tiden och den funkar bra så den kommer jag att fortsätta använda. Nu tänkte jag komplettera med nåt protein att ta under dagen.

Någon som har nåt tips på bra protein med hyffsat pris? Och INTE STAR NUTRITION!!! tycker det smakar vidrigt...

Brännström skrev:
Okej!hur har du doserat då?har du märkt nå större skillnader/ökningar då du använt det?lutar nästan mot syntraEC men då är ju ECdysten billigare också..inte lätt att leva på studiebidrag :D

Ecdysten fungerar nog som det är tänkt själv har jag dock använt betydligt mindre doser än vad som rekomenderas och under kortare perioder.
Har använt det som komplement mellan andra kosttillkost.
Så att veta om det ger några större resultat efter rekomenderad dos
vet jag ej, men prova syntratecen den är ju starkare och då borde den vara
bättre och jag förstått det som att du bara skall köra syntratec och inga andra preparat?

$noop skrev:
Tänkte inhandla lite kosttillskott snart, gainer och vanlig protein. Använder gainern efter och ibland innan träning. Har kört på Dahlblads gainer explosion den senaste tiden och den funkar bra så den kommer jag att fortsätta använda. Nu tänkte jag komplettera med nåt protein att ta under dagen.

Någon som har nåt tips på bra protein med hyffsat pris? Och INTE STAR NUTRITION!!! tycker det smakar vidrigt...

Här har du ett bra vassleprotein som (iaf med jordgubbssmak) smakar helt ok. Exell Vassle heter det och det hittar du här: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86
(dom finns i 1kg förp. också men är då mkt dyrare per kg)

Annars har du Farmacias Whey FX som enligt många fungerar bra, dock vet jag inget om smaken. Det hittar du här: http://www.farmacia.cc/

Hsb-Chrille skrev:
Här har du ett bra vassleprotein som (iaf med jordgubbssmak) smakar helt ok. Exell Vassle heter det och det hittar du här: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=86
(dom finns i 1kg förp. också men är då mkt dyrare per kg)

Annars har du Farmacias Whey FX som enligt många fungerar bra, dock vet jag inget om smaken. Det hittar du här: http://www.farmacia.cc/

1:Proteintillskott framställt av vassle är ej att fördra då ett intag av vassleproteiner sänker din kropps fettförbränning,gäller alla mejeriprodukter.

2:Alla proteiner fungerar bra det är ju bara protein vi pratar men dock skall man alltid fösöka få så pass (rena) proteiner som möjligt ,alltså så pass bra filtrering som möjligt.(vid framställning) för det höjer proteinvärdet.

snabbåka skrev:
1:Proteintillskott framställt av vassle är ej att fördra då ett intag av vassleproteiner sänker din kropps fettförbränning,gäller alla mejeriprodukter.
Mjaa vad har du läst det? Kaseinet har en antikatabol verkan och vassleprotein har en kraftigare stimulans av proteinsyntesen men att det skulle sänka fettförbränningen har jag aldrig hört. Det bästa kanske skulle vara en blandning. Men vassle är ju billigare.
snabbåka skrev:
2:Alla proteiner fungerar bra det är ju bara protein vi pratar men dock skall man alltid fösöka få så pass (rena) proteiner som möjligt ,alltså så pass bra filtrering som möjligt.(vid framställning) för det höjer proteinvärdet.
Men fan vet om det verkligen är värt det högre priset. (om du tänker på t ex whey 80 vs whey 100?)
Proteinerna i vanlig mat duger alldeles utmärkt till å bygga med, fisk, fågel, kött osv.

Jag tar bara proteindrinkar de dagarna jag inte får i mig tillräckligt med protein via vanlig mat.

Nu har jag inte tränat på snart 2 veckor! Känns inte bra, men jag har iaf sett resultat på kroppen, speciellt axlarna. Äter för det mesta nu istället.

Twosaint skrev:
Eftersom det inte verkar vara "bögigt" på SH att lägga ut bilder får jag väl berika tråden med en bild. Lite vinterisolering är inte helt fel =) Ska försöka plocka bort 6-7kg till våren och se vad resultatet blir om det är ens lörnt att fortsätta.

Intressantast är kommentarer av KTM-jacke och snabbåka och ni andra avdankade(aktiva) träningstokar eftersom ni verkar veta vad dom pratar om.

Bra ram.Jämt o fint fördelade muskler,Lite vinterbred midja för en scen just nu,som du själv dessutom självkritiskt påpekade.Utan att ha sett dina ben så kan jag ändå säga att du verkar ha ett bra träningsupplägg o en rätt bra koll på vad du stoppar i dig oxå.Skulle va riktigt kul o se dig deffa ner dig till en -80 deltagare.Om du inte är allt för lång alltså.Tror du skulle kunna bli knasterhård.Enda minus jag kan se utan att ha sett dina pecs är att du har lite väl stora trapetius,kör du drag bakom nacken när du kör rygg,ser ut som det,kör mot bröstet istället.Stora traps tar bort mycket av bröstets synlighet i en pose framifrån.Men i övrigt väldigt symmetrisk,hur länge har du tränat???
Kanske dags för en luciapokal kanske??? :tungan

Twosaint skrev:

P.s visst e marklyft totalbra??? :tummenupp d.s

MikkE skrev:
Nu har jag inte tränat på snart 2 veckor! Känns inte bra, men jag har iaf sett resultat på kroppen, speciellt axlarna. Äter för det mesta nu istället.
VI VILL SE EN KRABBA MIKKE. du måste ha förändrat dig väldigt mycket,för jag kan inte minnas att jag såg till dig på senaste sh-puben ens :D :D :D

Twosaint skrev:

ps2.dina firrar vill ha mer leksaker :lol d.s

ktmjacke skrev:
Bra ram.Jämt o fint fördelade muskler,Lite vinterbred midja för en scen just nu,som du själv dessutom självkritiskt påpekade.Utan att ha sett dina ben så kan jag ändå säga att du verkar ha ett bra träningsupplägg o en rätt bra koll på vad du stoppar i dig oxå.Skulle va riktigt kul o se dig deffa ner dig till en -80 deltagare.Om du inte är allt för lång alltså.Tror du skulle kunna bli knasterhård.Enda minus jag kan se utan att ha sett dina pecs är att du har lite väl stora trapetius,kör du drag bakom nacken när du kör rygg,ser ut som det,kör mot bröstet istället.Stora traps tar bort mycket av bröstets synlighet i en pose framifrån.Men i övrigt väldigt symmetrisk,hur länge har du tränat???
Kanske dags för en luciapokal kanske??? :tungan

P.s visst e marklyft totalbra??? :tummenupp d.s

Till att börja med marklyft IS DA SHIT, helt klart roligaste övningen dock så har jag stukat vänster långfinger så greppet är inte som det ska vara.
Du har alldelens rätt kör latsdrag bakom nacken (hur fan visste du det :bow ) och mina trapetius är inte symmetriska. Sen så släpar nog redan pecsen så det ser nog tragiskt ut :(

Ja mäter 174,5cm över havsytan och på bilden så stannar vågen på 89kg nu i dagsläget väger jag 87 och siktar på 80-81 inför sommaren =)

Ehh Luciapokal ??? :confused: tror du ?

Benen tror jag inte jag ska behöva skämmas över men större skulle dom kunna vara. Korten är ju tagna i hemmets lugna vrå så dom är ganska "opumpade" ger väl bara en vink att jag inte bara är "överkropp".
Slänger med en lustig pose ville bara se "djupet" på ryggen. Kommer att lägga ner energi på bredden efter (h)julen.

Bifogat

• Rocks.jpg
    Rocks.jpg
    52.5 KB · Visningar: 105
  • sneryggdd.JPG
    sneryggdd.JPG
    83.7 KB · Visningar: 101
Twosaint skrev:
Till att börja med marklyft IS DA SHIT, helt klart roligaste övningen dock så har jag stukat vänster långfinger så greppet är inte som det ska vara.
Du har alldelens rätt kör latsdrag bakom nacken (hur fan visste du det :bow ) och mina trapetius är inte symmetriska. Sen så släpar nog redan pecsen så det ser nog tragiskt ut :(

Ja mäter 174,5cm över havsytan och på bilden så stannar vågen på 89kg nu i dagsläget väger jag 87 och siktar på 80-81 inför sommaren =)

Ehh Luciapokal ??? :confused: tror du ?

Benen tror jag inte jag ska behöva skämmas över men större skulle dom kunna vara. Korten är ju tagna i hemmets lugna vrå så dom är ganska "opumpade" ger väl bara en vink att jag inte bara är "överkropp".
Slänger med en lustig pose ville bara se "djupet" på ryggen. Kommer att lägga ner energi på bredden efter (h)julen.
He he he,inte en enda kurböld på ryggen heller,fiiiint där mannen.
Du verkar ha lite framåtroterad hållning på bilderna oxå,kanske kör mycket snebänk med för mycket vikter o smalt grepp? Brukar lätt få stora framaxlar då.Själv kör jag snebänk i smithen,extremt brett grepp för att verkligen isolera bröstet o aldrig mer vikt än att jag orkar köra en strikt tia i sista settet oxå.Kör den som mittenövning.BTW,Din snorre ser ut att behöva gå till doktorn. :tungan.Om du funderat på att nånsin äntra en scen så är mitt råd att satsa redan nu.Man tror att alla andra är så mycket större o bättre,men när du deffar första ggn så kommer du märka att du ser likadan ut under fettet.Tävla mycket ger bra scenrutin o framförallt blir man peppad som faen av o det.Du har perfekt längd för att kunna bli stor -90 kille så småningom.

Last edited:
snabbåka skrev:

Proteintillskott framställt av vassle ÄR ATT FÖREDRA (speciellt innan/till första måltiden på dagen och direkt efter träning) just för att det tar sig ut till musklerna snabbare än något annat protein. Kasein och andra långsammare proteiner är bättre till te x kvällsmat och när man vet med sig att man inte kommer äta igen på ett tag.

Hsb-Chrille skrev:
Proteintillskott framställt av vassle ÄR ATT FÖREDRA (speciellt innan/till första måltiden på dagen och direkt efter träning) just för att det tar sig ut till musklerna snabbare än något annat protein. Kasein och andra långsammare proteiner är bättre till te x kvällsmat och när man vet med sig att man inte kommer äta igen på ett tag.

Dessa faktorer är högst individuella och har att göra med vilken fas man befinner sig i dvs bulkning/deffning.
Ja det stämmer att vassle proteiner tas upp snabbare men tidsskillnaderna
är inte märkbara för dig och mig dessutom sänker som sagt mejeriprodukter förbränningen men det är ju individuellt för vissa fungerar det då dom förbränner mer än andra beroende på vad man gör på dagarna om jag jobbade
i skogen så skulle jag kunna äta fläsk med löksås varje morgon och inte tendera det minsta att lägga på mig fett osv.

snabbåka skrev:
Dessa faktorer är högst individuella och har att göra med vilken fas man befinner sig i dvs bulkning/deffning.
Ja det stämmer att vassle proteiner tas upp snabbare men tidsskillnaderna
är inte märkbara för dig och mig dessutom sänker som sagt mejeriprodukter förbränningen men det är ju individuellt för vissa fungerar det då dom förbränner mer än andra beroende på vad man gör på dagarna om jag jobbade
i skogen så skulle jag kunna äta fläsk med löksås varje morgon och inte tendera det minsta att lägga på mig fett osv.
Går man deff så bör man väl ändå ha koll på hur mycket man stoppar i sig och hur mycket man gör av med? Så länge intaget är lägre än uttaget så går man ner i vikt. Sen vad man äter spelar mindre roll, som jag postade här

edit: Det verkar som det inte spelar någon större roll om man tar kasein eller protein 1 timmer efter en träning. Men vassle är ju som sagt billigare.
Ingestion of casein and whey proteins result in muscle anabolism after resistance exercise.
Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2073-81.

Men ska man ta en proteindrink se ger det mer effekt om man tar den innan träningspasset än direkt efter.
prot1.JPG

Men sen vad skillnaden blir i muskelvolym är väl lite oklar, ganska lite förmodligen. Huvudsaken är att man äter ordentligt och tränar.

Last edited:
Hsb-Chrille skrev:
Det där sista alternativet går fetbort :kocko Men det kan mycket väl vara så att man är för stel i vissa leder som du säger...

Så sant! Äre tungt, äre lugnt :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...