Träningstips?

Var precis ute och sprang för första gången på mycket länge och det var en skrämmande upplevelse. Jag hade med mig mobilen och det var nog tur det för det var inte långt från hjärtinfarkt....

Hultan skrev:
"PowerBall LED har inbyggd varvräknare kan du och dina kompisar testa hur bra ni EGENTLIGEN är! Upp till 13 000 varv per minut är det möjligt att uppnå."

:va

Har fått upp min i strax över 10 000 rpm. :) 11 000 skall jag fanimaj klara...

Goodstuff skrev:
Var precis ute och sprang för första gången på mycket länge och det var en skrämmande upplevelse. Jag hade med mig mobilen och det var nog tur det för det var inte långt från hjärtinfarkt....
Slönt att höra att du är i din vanliga toppform. Själv har jag trampcyklat till och från jobbet de senaste två veckorna och har nu blivit av med blodsmaken i munnen. Dock gjorde jag en "lowsider" i rullgruset vid Roslagstull inför de förvånande ögonen på Stockholms alla morgontrötta bilister. Fy satan, det gjorde ont. :näsblod

Goodstuff skrev:
Se upp gamle man, se till att ha med en defibrillator ut i spåret.

Goodstuff skrev:
Äh, det blir lättare på förvånansvärt kort tid. Det är bara att kuta på i lagom takt så kommer kondisen. Själv springer jag fem mil denna vecka. Och jag ser fram mot varje löppass:banana

Goodstuff skrev:
I vår ålder är vårpromenader mera lämpligt...

valmers skrev:
Se upp gamle man, se till att ha med en defibrillator ut i spåret.
Spåret? :va
Joggade lätt till brevlådan o hämtade tidningen i morse, det räcker. Blev en pizza till lunch så man inte tynar bort helt.

Bingo skrev:
Äh, det blir lättare på förvånansvärt kort tid. Det är bara att kuta på i lagom takt så kommer kondisen. Själv springer jag fem mil denna vecka. Och jag ser fram mot varje löppass:banana
Det är fördelen med dålig kondis - den blir snabbt bättre. Ska försöka att inte ta för stora steg med träningen så att man inte kroknar för fort.

GSXR1100R skrev:
Nog för att jag är gammal men det finns ju gränser för förnedringen man kan utstå på SH... :fatta!

GSXR1100R skrev:
Spåret?
Joggade lätt till brevlådan o hämtade tidningen i morse, det räcker. Blev en pizza till lunch så man inte tynar bort helt.
Bra tips med pizzan - man vill ju inte bli anorektiker på gamla dar.

Last edited:
GSXR1100R skrev:

Ja powerwalk en timme innan skolan är jätteskönt, sen blir det boxning på kvällen 3dagar i veckan, och 2dagar på gymet....

Med tanke på vad gull och sturla väger så måste man ju ta bort lite extra vikt...

Miss Ullis skrev:
Ja powerwalk en timme innan skolan är jätteskönt, sen blir det boxning på kvällen 3dagar i veckan, och 2dagar på gymet....

Med tanke på vad gull och sturla väger så måste man ju ta bort lite extra vikt...

Jo, när man ser vad maskinerna och förarna väger så förstår man att det inte kan vara lätt för er lite "kraftigare" herrarar och damer i klassen.
:tungan

Miss Ullis skrev:

hmm, Vart hittar du den "extra" vikten :va

Träna o må bra, sturla och gull kommer gå om dig i vikt snart ändå :7peta

Jag kör sex dagar i veckan, två pass om dagen. Kondition på mornarna (30+ min), styrka och smidighet på eftermiddagarna. Eftermiddagspassen består utöver lätt styrketräning av div specialövningar i hoppsatta av Janne Bäck som i vanliga fall tränar friidrottare. Jag hårdkör i tre veckor och tar sedan en vilovecka som består av 1-2 lätta pass.
Jag har kört så här sedan Feb och känner stora framsteg. Innan körde jag mer konventionell styrketräning och kondition 4-5 pass i veckan. Försöker också äta så bra mat som möjligt.

Fram med pennorna nu intresseklubben.
Sprang idag igen. Inte lika otäckt som första gången. Det går framåt.

Goodstuff skrev:
Fram med pennorna nu intresseklubben.
Sprang idag igen. Inte lika otäckt som första gången. Det går framåt.
Detta låter otäckt, vad sprang du efter :va

Jag bara sprang en löprunda. Det var jobbigt men inte lika jobbigt som första gången då det var i det närmaste otäckt...

träning

oFFkeFF skrev:
Kondition, löpning, rodd, simning. Försök köra sådant där ni ligger på maxpuls en lååång period(typ 20 minuter).
Sen är det träna överkropp som gäller.. Beach 2007.. Rygg, underarmar, bröst, mage på gymet. Sen kör man ju igenom de andra muskelgrupperna också, eftersom man ska låta mucklerna vila lite mellan träningspassen.
Inte ren styrka, utan mer uthållighet där också, så många repetitioner, med inte alltför höga vikter.
Men kondis är viktigt, mycket viktigare än många tror.

Ville bara flinka in att man ska bara ligga på 75-80% av max puls för att bygga som bäst. Å när det gäller repetitioner så kör man omvänd pyramid för bästa resultat. Kondis tränar du på 80% av max bränner fett gör du bäst på 60% av max

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT