Träningstillfälle på Mantorp!

Öjje skrev:
2389665 Ja, jag låg ju inte och körde 1.26 hela tiden, de flesta varven låg mellan 1.28-1.31. :6surkart Körde DU om mig så misstänker jag att det var på rakan!:klappar :klappar
En gång på rakan, och en gång upp över krönet efter kurvan efter rakan. :tummenupp

Öjje skrev:
2389184 Grymt kul körning igår, kanonbana ju! Jag lyckades också få soppatorsk, på start och målrakan, lyckades ta mig till infarten till korta bansträckningen. Inga krascher på hela dagen ute på banan så jag passade på att välta hojen i depån istället! Inte en skråma så det gjorde ju inte så mycket. Är sugen på att köra B-racet men man blir ju duktigt avhängd på rakan av alla R1000-hojar. Nöjd med 1.26.xx när man aldrig kört där tidigare!:tummenupp
Hörde att du och gubben höll på att byta dekaler i vänstern innan start o mål.

R-Sickan skrev:
2389144 Jag har varit på en del banåkningar och har aldrig varit med om ett så högt tempo och inga avåkningar.:klappar

Det som jag mest reagerade på var hur mycket bensin hojen drack...:va

Tack allihopp för en kanon dag/ R-Sickan
(första gången på Mantorp)
Tack för kaffet. Glömde betala. :tomten

Det var en kanon bra dag. Första gången på den här banan och som nybörjare få till 1:27 tyckte jag var lite kul. Lite ris måste jag ändå få komma med. Det är ju ingen överraskning att vi som kör ERF är två eller tre ( vi är tre) som delar på en cykel och att då ha en lunch rast när träningstiden bara är mellan nio och två tycker jag är dåligt. Bra dock var att släppa fältet löst :D efter en timme.

Lysande dag pojkar! Inga vurpor ÄR rekord trots att många troligen gjorde som vi och rullade på >5timmar gamla däck!!
Stor eloge till gatåkarna som inte blev skrämda o vingliga av våra omkörningar.
Kan inte avslöja tider då vi ej har laptimer :confused:

Quitte skrev:
2392266 Lysande dag pojkar! Inga vurpor ÄR rekord trots att många troligen gjorde som vi och rullade på >5timmar gamla däck!!
Stor eloge till gatåkarna som inte blev skrämda o vingliga av våra omkörningar.
Kan inte avslöja tider då vi ej har laptimer :confused:
Mörka inte nu:mad:

Nr:18 skrev:
2392534 Mörka inte nu:mad:
:D Robban klockade Mange på 26-27´or mitt i passen och jag körde snabbare. Men vi lär väl få det slitigt ändå kan tänkas... Är det någon som har en 1000 att sälja??

LOTTAK skrev:
2392020 Hörde att du och gubben höll på att byta dekaler i vänstern innan start o mål.

Ja, av någon anledning så tänkte jag bromsa förbi på yttern men då gick han ut något till höger för att komma i rätt spår inför vänstersvängen och vips så krokade vi ihop armbågarna i en liten juldans.:wiggle :wiggle Det gick ju bra i alla fall som tur var!:tummenupp

Toppendag på Mantorp.
Och som sagt av andra: Dom flesta höll sina spår så det var lätt att köra om eller bli omkörd. Trevligt att slippa massa vurpor och elände.

Vi hade två cyklar med oss, en blå TT600 -00 (hela 100hk på veven) och vår svarta Daytona955 -97 ratbike (145hk på veven på en bra dag). Jag provade att tejpa kamera bak på den blå 600 för att se hur det blir. Man ser många fina omkörningar... av mig.

http://www.triumph-kbh.com/video_kbh/20060818_Mantorp_1stint_short.htm
http://www.triumph-kbh.com/video_kbh/20060818_Mantorp_2stint.htm

Storlek ungefär 3-400 MB var. Direkt tillgång till filen om du byter "htm" mot "divx" sist i länknamnet.

Förutom en superskoj dag, så tyckte vi att det var bra att prova banan innan ERF 2/9. Vi hoppas på bra väder då också.

Kris955 skrev:
2395025 Toppendag på Mantorp.
Och som sagt av andra: Dom flesta höll sina spår så det var lätt att köra om eller bli omkörd. Trevligt att slippa massa vurpor och elände.

Vi hade två cyklar med oss, en blå TT600 -00 (hela 100hk på veven) och vår svarta Daytona955 -97 ratbike (145hk på veven på en bra dag). Jag provade att tejpa kamera bak på den blå 600 för att se hur det blir. Man ser många fina omkörningar... av mig.

http://www.triumph-kbh.com/video_kbh/20060818_Mantorp_1stint_short.htm
http://www.triumph-kbh.com/video_kbh/20060818_Mantorp_2stint.htm

Storlek ungefär 3-400 MB var. Direkt tillgång till filen om du byter "htm" mot "divx" sist i länknamnet.

Förutom en superskoj dag, så tyckte vi att det var bra att prova banan innan ERF 2/9. Vi hoppas på bra väder då också.
Verkar som jag är gift mede en riktig linslus (#39):tungan

Back