Träningstillfälle på Mantorp!

Fantastiskt att vi körde 5 timmar utan en enda vurpa! Vet inte om det nånsin hänt!

Vill också tacka för en kalasdag. Ingen vurpa, trots väldigt olika tempo:tummenupp Själv kände jag mig mest som en sån där figur som fotbollsspelare tränar att skjuta frisparkar runt. Kul hade jag hur som helst, hoppas jag inte var i vägen för mycket...

Duccen som kom på skamkärran då = Soppatorsk?
(eller kanske bara ducceproblem:) )

Vet inte om det var banan som är törstig eller jag som helt enkelt hade så rackarns skoj att jag glömde bort tiden, men 2 ggr höll jag på att få åka skamkärra in med soppatorsk.....:D Proact fick visst det på depårakan.

5 timmar utan någon vurpa... MÅSTE vara nån sorts rekord.

Nr:18 skrev:
2387980 Fantastiskt att vi körde 5 timmar utan en enda vurpa! Vet inte om det nånsin hänt!

RR:Benny skrev:
2388023 Duccen som kom på skamkärran då = Soppatorsk?
(eller kanske bara ducceproblem:) )

Vet inte om det var banan som är törstig eller jag som helt enkelt hade så rackarns skoj att jag glömde bort tiden, men 2 ggr höll jag på att få åka skamkärra in med soppatorsk.....:D Proact fick visst det på depårakan.

5 timmar utan någon vurpa... MÅSTE vara nån sorts rekord.
Ehrmm, du menar den röda? Nja, läckage på en slang till förvärmningen av fuggarna, men jag vet inte om det är ett typiskt Ducceproblem, särskilt med tanke på att det var en Yamaha :hihi

HansJ skrev:
2388008 Vill också tacka för en kalasdag. Ingen vurpa, trots väldigt olika tempo:tummenupp Själv kände jag mig mest som en sån där figur som fotbollsspelare tränar att skjuta frisparkar runt. Kul hade jag hur som helst, hoppas jag inte var i vägen för mycket...
Långsamt tempo är inget problem, vingliga förare kan vara ett problem. Detta såg vi inget av idag:tummenupp

Okej, nu börjar bikten. Läs av era laptimers och lätta era hjärtan.

Jag körde 1.28.93 som bäst. Hur fan kan Veidec-toppen köra 1.19-1.20? :argpådato

Kanondag, förresten!

valmers skrev:
2388376 Okej, nu börjar bikten. Läs av era laptimers och lätta era hjärtan.

Jag körde 1.28.93 som bäst. Hur fan kan Veidec-toppen köra 1.19-1.20? :argpådato

Kanondag, förresten!
Då blir du kvalpilot

Såvitt jag såg var jag den enda som åkte skamkärra idag. En slang till förvärmvingen av fuggarna hade lossnat:va så hojen sköt kylarvätska (ja, det var glykol då man är en långsam jävla gatåkare) men det var snabbt fixat. Som tur var drällde ingen omkull i det eventuella spillet efter mig; tror iofs att jag eldade upp det mesta.

Tack för en kanondag på den 3:e bästa banan i Svedale i mitt tycke (Atorp, Gotland ligger före).

//Peter

valmers skrev:
2388376 Okej, nu börjar bikten. Läs av era laptimers och lätta era hjärtan.

Kanondag, förresten!
1,25.86 som bäst, med massor av 1,26.0. Hade hoppats på 1,24,xx men det var omöjligt:näsblod

Oj då !!! Sorry. Dax att skaffa glasögon då.... Såg dig på långt avstånd i motljus & svetten sved i ögonen.

Första passet var det nånting som låg mitt på långrakan, såg ut som delar från en kåpa. Killen jag körde bakom driftade ut en del, och vinddraget fick en av bitarna att lyfta & segla iväg utanför banan.

Jag hann tänka ::: FY F**A va illa det där kunde ha gått.
//
Benny

HansJ skrev:
2388032 Ehrmm, du menar den röda? Nja, läckage på en slang till förvärmningen av fuggarna, men jag vet inte om det är ett typiskt Ducceproblem, särskilt med tanke på att det var en Yamaha :hihi

Håller med!

Nr:18 skrev:
2387980 Fantastiskt att vi körde 5 timmar utan en enda vurpa! Vet inte om det nånsin hänt!

Jag har varit på en del banåkningar och har aldrig varit med om ett så högt tempo och inga avåkningar.:klappar

Det som jag mest reagerade på var hur mycket bensin hojen drack...:va

Tack allihopp för en kanon dag/ R-Sickan
(första gången på Mantorp)

Grymt kul körning igår, kanonbana ju! Jag lyckades också få soppatorsk, på start och målrakan, lyckades ta mig till infarten till korta bansträckningen. Inga krascher på hela dagen ute på banan så jag passade på att välta hojen i depån istället! Inte en skråma så det gjorde ju inte så mycket. Är sugen på att köra B-racet men man blir ju duktigt avhängd på rakan av alla R1000-hojar. Nöjd med 1.26.xx när man aldrig kört där tidigare!:tummenupp

Öjje skrev:
2389184 Grymt kul körning igår, kanonbana ju! Jag lyckades också få soppatorsk, på start och målrakan, lyckades ta mig till infarten till korta bansträckningen. Inga krascher på hela dagen ute på banan så jag passade på att välta hojen i depån istället! Inte en skråma så det gjorde ju inte så mycket. Är sugen på att köra B-racet men man blir ju duktigt avhängd på rakan av alla R1000-hojar. Nöjd med 1.26.xx när man aldrig kört där tidigare!:tummenupp
Hur i helvete kunde du köra så fort? Jag körde ju om dig. :mad: :tungan

Öjje skrev:
2389184 Grymt kul körning igår, kanonbana ju! Jag lyckades också få soppatorsk, på start och målrakan, lyckades ta mig till infarten till korta bansträckningen. Inga krascher på hela dagen ute på banan så jag passade på att välta hojen i depån istället! Inte en skråma så det gjorde ju inte så mycket. Är sugen på att köra B-racet men man blir ju duktigt avhängd på rakan av alla R1000-hojar. Nöjd med 1.26.xx när man aldrig kört där tidigare!:tummenupp

SKIT I DET jag kommer ju och kör har inte en aning vilka tider men man får väl köra om penis förlängarna i kurvorna :D :D

valmers skrev:
2389318 Hur i helvete kunde du köra så fort? Jag körde ju om dig. :mad: :tungan

Ja, jag låg ju inte och körde 1.26 hela tiden, de flesta varven låg mellan 1.28-1.31. :6surkart Körde DU om mig så misstänker jag att det var på rakan!:klappar :klappar

RR:Benny skrev:
2389103 Oj då !!! Sorry. Dax att skaffa glasögon då.... Såg dig på långt avstånd i motljus & svetten sved i ögonen.
...
No offence taken, dels var det inte jag, och dels så är det rätt kul att Yamahas Ducatikopiering fortfarande kan lura folk! Du är inte den första och inte den sista som misstagit sig.

En undran, nu efter att ha kikat på Brno, och ha sett en del som i mina ögon varit snabba köra på Mantorpbli ordentligt frånåkta. Att 1.25 är riktigt snabbt såg jag själv med egna ögon, och att Veidec pojkarna hittar ytteligare sekunder att kapa, fascinerar onekligen. Någon som har en intelligent gissning hur mycket snabbare ett hyfsat MotoGP ekipage skulle kunna köra? Kanske någon som körde på Mantorp som har kört på någon MotoGP bana, som kan jämföra och komma med en gissning?

Och åter, tack för visad hänsyn under körningen!

/Hasse

Back