Träningsfråga!

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Jag och min kusin satt och kollade på Arnold Schwarzeneggers film "Pumping Iron" igår.
En intressant film om när "lille" Arnie var i toppform och tävlade proffesionellt i bodybuilding. Det var lite tävlingsbilder och lite filmat om hans motståndare och lite bilder från gymmet.

Både jag och min kusin tränar på gym och har väl genom åren snappat upp en del om träning och anser oss kunna lite grann om just styrketräning.

När Arnie och grabbarna var på gymmet i filmen körde de massa olika övningar och det som både jag och min kusin reagerade på var att de slängde och dängde och kastade och bonkade med vikterna de höll på med. Detta såg farligt ut samtidigt som det såg ut att kunna skapa skador.
Det man har lärt sig är att man ska ta det försiktigt, lyfta vikterna på rätt sätt, att ha rätt utgångspunk, stå rätt, hålla rätt och att inte kasta med vikterna. Nåt som grabbarna inte verkade helt eftersträva.
Nu säger jag inte att de tränade fel på något sätt men det såg verkligen inte bra ut. Att grabbarna är stora som hus kan ju inte bero på att de har tränat fel hela tiden.

Nu undrar jag om någon har någon erfarenhet av just detta med att slänga upp vikterna, har det några nackdelar/fördelar? Tränade de så för att de var bodybuilders? Efter att de hade slängt upp vikterna tappade de bara vikterna rätt ner igen, alltså ingen negativ träning i form av att hålla emot på tillbakavägen.

Jag blev grymt impad av grabbarna som lyckats träna till sig sådana resultat (även om vissa säkert tagit hjälp av anabola)

Tacksam för svar!
MVH
Bobby

Edit: Jag hittar inte "tränings-tråden", har sökt som en galning men tips om vart den kan finnas leder till att jag tar bort tråden här om det stör någon och flyttar på den.

Bifogat

• 9.jpg
    9.jpg
    81.1 KB · Visningar: 90
Last edited:
Arnolds ord är lag :fakta

Kanske är det enbart skaderisken som gömmer sig bakom den "lugna metoden". Arnie å grabbarna är ju så pass vana att dom kan träna på det mer explosiva sättet.

Men vad vet jag, har bara tränat i 2 år :rolleyes:

Cheating kallas det och den principen kör en del på, åtminstonde vissa övningar eller vissa muskelgrupper.

Sen ska du nog inte jämföra dig för mkt med dom där nissarna, dom käkade nog mer anabola än vad du käkar mat.

Edit: Cheating är nog mest att man inte gör en strikt rörelse utan att man istället fuskar lite och därmed kan lyfta tyngre.

Last edited:
Ja ska man bli stor och stark så vill det till att slita upp skiten. Kör man fast på en vikt så kan det kanske vara idé kanske att gå upp i vikt och slita å dra för kung och fosterland, även om det inte är strikt utförande. Till slut kommer man nog klara köra strikt med dom vikterna också. Du lyfter ju fortfarande skiten så någon muskel måste ju jobba! :)

Eventuellt med större skaderisk iofs, men man får väl offra sig lite.

-edit-
Ett tips är att googla på träningstråden site:www.sporthoj.com

Last edited:
Ja på den tiden så var väl inte steroiderna så förbjudna som idag så dom tog antagligen det som en annan käkar kosttillskott.

Klart de knapprade och testade en hel del preparat... Jag tror att det är bra köra "för" tungt, fuska kontrollerat. :yoparty
Arnie är så jävla harcore!! Kollade också på den filmen igårkväll :banana

Bara som en parentes i denna tråd om bodybuilding... så bläddrade jag förbi ett program som handlade om tjejer som tränade just det. :3freak Jag blev så paff att jag blev tvungen att titta vidare.

Det va det mest grosteska jag har sett. Riktiga tjejer, fast dom såg ut som karlar..ja fan i mig som transvestiter. Groteskt fult om jag får säga. Jag kunde lixom inte få ihop kropparna...och ansikterna...och dom pratade som karlar oxå. :va Dom såg ut som någon slags mutation.

Fi dong...lagom är bäst.

Madhonda skrev:
2177258 Bara som en parentes i denna tråd om bodybuilding...
Jag förstår inte vad du menar? :D

217567_jpg.jpg

female-bodybuilder.gif

yaxeni-oriquen-pink2.jpg

Madhonda skrev:
2177258 Bara som en parentes i denna tråd om bodybuilding... så bläddrade jag förbi ett program som handlade om tjejer som tränade just det. :3freak Jag blev så paff att jag blev tvungen att titta vidare.

Coolt när dom har acne och förstorad haka också. :yoparty

F.Ö så tror jag inte Arnold tog hälften så mycket steroroijder som dagens motsvarigheter som t.ex. Ronnie Coleman. Inte lika mycket utbud och inte lika mycket kunskap då.

General E skrev:
2177510 Coolt när dom har acne och förstorad haka också. :yoparty

F.Ö så tror jag inte Arnold tog hälften så mycket steroroijder som dagens motsvarigheter som t.ex. Ronnie Coleman. Inte lika mycket utbud och inte lika mycket kunskap då.

Antagligen är det så! Ronnie ser ju inte mänsklig ut asså, har "The Unbelivable" och där är han groteskt stor!

Var det ingen som såg dokumentären på 5:an Supersize she? Att hon inte har gått på steroider är som att säga att Kikki Danielsson inte har ätit falukorv! Äckligt!

bjorasen skrev:
2177930 Antagligen är det så! Ronnie ser ju inte mänsklig ut asså, har "The Unbelivable" och där är han groteskt stor!

Var det ingen som såg dokumentären på 5:an Supersize she? Att hon inte har gått på steroider är som att säga att Kikki Danielsson inte har ätit falukorv! Äckligt!

Ett mirakel att han inte fått hjärtinfarkt eller levercancer lr vad som helst.
Vad jag kommer ihåg har han varit igång i 10 år nu!

Måste ju va den dokumentären som det snackas om i tråden. Stackars människa.

Rocky skrev:
2178136 Så du hade inte klivit på där eller? :D

Jaja, jag måste väl vara konstig dåra!

dom flesta har ju geno-hakor större en mount everest, basröst och är mer eller mindre män med smink :zpy

Fitnessbrudar däremot :kär

peteR1000 skrev:
2178216 dom flesta har ju geno-hakor större en mount everest, basröst och är mer eller mindre män med smink :zpy

Fitnessbrudar däremot :kär

Fitnessbrudar äger, men jag har alltid haft en böjelse för byggarbruttor dock inte dom största monstrerna med "tillväxtsdeformerade" anskiten, för det har jag själv! :D

Okej ingen vill nog veta detta, men har ni sett klitoris på vissa byggartjejer?

HOLY SHIT säger jag bara... Man förstår verkligen att klitoris är en förminskad snopp när man ser det. Har dock aldrig sett det "live" men det finns bilder.

Sedan så stämmer det som General E säger, byggare förr i tiden tog inte alls så mycket grejer som dom gör idag. Det som ofta rekommenderades på en vecka för 20-30 år sedan rekommenderas som daglig dos idag. Sjukt men sant.

Man kan ju fundera lite på detta...

Vinnaren av Mr. Olympia, världens största och mest prestigéfyllda BB tävling får $500 000.

Vad får vinnaren av US Open i tennis eller P.G.A touren?

Idioti!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...