Träningsfråga!

Hsb-Chrille skrev:
2190163 Nepp, du börjar köra på en vikt du tex fixar 6-10 reps på. Kör stenhårt med den tills du inte orkar en enda repetition till (faila). Sänk genast vikten med ex. 10 kg och fortsätt med en gång. Håll på så tills du knappt har någon vikt kvar på stången/magasinet. Har du ingen pump då så har troligen hjärtat stannat.
Gör det absolut inte oftare än en gång per vecka då det sliter något otroligt på centrala nervsystemet och inblandade muskler.
Jag kan garantera att musklerna växer fort av detta men om styrkan ökar särskilt bra vill jag inte uttala mig om.
Lycka till! :tummenupp

Hehe, ja då är jag med i matchen igen. Detta brukar jag göra sista setet på den muskelgruppen jag kör för tillfället. Fett jobbigt men fett gött att känna att man är riktigt slut. Det gör inget om musklerna blir större, jag är redan stark ändå, höhö!
Tack för tipset iaf!

MVH
Bobby

Edit: Du skrev att man helst inte ska göra det mer än en gång i veckan? Det gäller antar jag bara den muskelgruppen man tränar just då eller? Iom att centrala nervsystemet slits så blev jag lite fundersam och orolig...

Last edited:
Panajo skrev:
2190381 Hehe, ja då är jag med i matchen igen. Detta brukar jag göra sista setet på den muskelgruppen jag kör för tillfället. Fett jobbigt men fett gött att känna att man är riktigt slut. Det gör inget om musklerna blir större, jag är redan stark ändå, höhö!
Tack för tipset iaf!

MVH
Bobby

Edit: Du skrev att man helst inte ska göra det mer än en gång i veckan? Det gäller antar jag bara den muskelgruppen man tränar just då eller? Iom att centrala nervsystemet slits så blev jag lite fundersam och orolig...

Okej, tycker du endå att pumpet blir dåligt så får du fanimig ta och bita ihop och köra tills du inte längre kan stå på dina egna ben! NO PAIN, NO GAIN! :crash
Att faila (vilket man som bekant gör flera gånger i ett dropset) sliter hårt på CNS (centrala nervsystemet), och det är inget man skall eftersträva att göra med en och samma muskel flera pass per vecka om du inte råkar heta Arnold Schwarzenegger och trycker i dig 2 kg AAS per dag.

Nu är du bra rädd va? :hihi
CNS återhämtar sig givetvis mellan passen, OM man ger det tillräckligt med tid.
MAO; Kör hårt! Håll hård koll på diverse överträningssymptom bara :)

Last edited:
som jag brukar säga när jag kör tungt som fan, o rycker upp vikten..

ALLTID TAR DET NÅNSTANS..

Hsb-Chrille skrev:
2185683 Är det pump du vill ha så prova dropsetta cablecurls i kabelmaskinen :) Det ger en ruggig pump!

/Chrille som vill stoltsera med att han nyss tagit 100 kg i bänk efter 8 månaders träning :D

Hehhe samma som mig , hade målet oxå att ta 100 i bänken, klarade det för ca 2 månaders sen, efter der har man minksat lite på gymmet. nästa säsong är det 120 i bänken som är målet.

har tränat 3år, seriöst hyffsat sen i oktober

Alex 6R skrev:
2190539 som jag brukar säga när jag kör tungt som fan, o rycker upp vikten..

ALLTID TAR DET NÅNSTANS..

Hehhe samma som mig , hade målet oxå att ta 100 i bänken, klarade det för ca 2 månaders sen, efter der har man minksat lite på gymmet. nästa säsong är det 120 i bänken som är målet.

har tränat 3år, seriöst hyffsat sen i oktober

Ja 120 siktar jag också på att fixa nån gång i höst :tungan Har kommit in i någon period nu där jag blir sjuk precis hela tiden bara... Det är jobbigt, och dåligt för träningen :(
Ska ta och vänta riktigt länge innan jag ger mig på det igen hade jag tänkt... Blir svårt att hålla sig bara :4skrika
Men men, som en vis man en gång sade; "I don't train to get healthy, I train to get big muscles!"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg