Panajo
Live Free And Ride Hard!
Hsb-Chrille skrev:2190163Nepp, du börjar köra på en vikt du tex fixar 6-10 reps på. Kör stenhårt med den tills du inte orkar en enda repetition till (faila). Sänk genast vikten med ex. 10 kg och fortsätt med en gång. Håll på så tills du knappt har någon vikt kvar på stången/magasinet. Har du ingen pump då så har troligen hjärtat stannat.
Gör det absolut inte oftare än en gång per vecka då det sliter något otroligt på centrala nervsystemet och inblandade muskler.
Jag kan garantera att musklerna växer fort av detta men om styrkan ökar särskilt bra vill jag inte uttala mig om.
Lycka till!![]()
Hehe, ja då är jag med i matchen igen. Detta brukar jag göra sista setet på den muskelgruppen jag kör för tillfället. Fett jobbigt men fett gött att känna att man är riktigt slut. Det gör inget om musklerna blir större, jag är redan stark ändå, höhö!
Tack för tipset iaf!
MVH
Bobby
Edit: Du skrev att man helst inte ska göra det mer än en gång i veckan? Det gäller antar jag bara den muskelgruppen man tränar just då eller? Iom att centrala nervsystemet slits så blev jag lite fundersam och orolig...
Last edited:
Har kommit in i någon period nu där jag blir sjuk precis hela tiden bara... Det är jobbigt, och dåligt för träningen