Trängselavgift GBG

Tjoho! Såssarna och Miljömupparna bryter mot sitt löfte om folkomröstning! Forza Anneli Hulthén, Forza Kia Vafanhonnuheter, Forza Anna Johansson!

Det är frekct att betala trengselskatt genom TT och över Älvsborgsbroen! :jäs

Edit: Behöver jag skriva att jag tycker förslaget är efterblivet? Likaså Västlänken, va i helvete...

Om dom tar bort bilskatten så är det ok.

Annars är det ett ekonomiskt beslut utan verklighetsförankring.

Det kan vara slutet på Sossarnas styre i denna staden.

MC kommer inte bli skattepliktiga på grund av
svårigheter att blockera möjliga omvägar (trottoarer, cykelbanor m.m.)

Tjoho! Såssarna och Miljömupparna bryter mot sitt löfte om folkomröstning! Forza Anneli Hulthén, Forza Kia Vafanhonnuheter, Forza Anna Johansson!

Det är frekct att betala trengselskatt genom TT och över Älvsborgsbroen! :jäs

Edit: Behöver jag skriva att jag tycker förslaget är efterblivet? Likaså Västlänken, va i helvete...

Jag fattar verkligen inte varför de ska beskatta Älvsborgsbron?
Hur fan ska man komma från hisingen till fastlandet? (eller tvärtom)

Last edited:
Jag funderar skarpt på att sätta ihop en motståndsrörelse mot det här stöldförslaget ... ingen jävla Facebook-grupp utan en aktionsgrupp! Någon som är på eller?

\m/

Hur kommer det bli med miljöbilar. Kommer de att avar förskonade som i Stockholm?

//Andreas

Politikerna förklarar idag
Någon mer än jag som funderar på att åka till Börsen och ställa frågor idag?
Men självklart trädewr de fram klockan 17:00 när vanliga Svenssons är på jobbet och inte kan ställa obehagliga frågor.

//Andreas

Jag funderar skarpt på att sätta ihop en motståndsrörelse mot det här stöldförslaget ... ingen jävla Facebook-grupp utan en aktionsgrupp! Någon som är på eller?

\m/

Jag blir riktigt förbannad. Dessutom bor jag i den inringade delen på Hisingen så jag kan inte åka någonstans utan att bli straffad. Vad jag vill säga är att jag kan vara med på ett hörn.

Trodde ni att ni skulle slippa avgiften? :hihi

Detta lär vi få se i de flesta städer. Det är få politiker som väljer bort en inkomst.

Jag trodde vi levde i en demokrati, ska vi ha en liten poll för att se hur många härinne som är positiva till det?

Vi kan ju inte ha det som idag iallafall, jag tycker nog det kan behövas tullavgifter men då för centrum. Man ska inte avgiftsbelägga lederna. Helt sjukt att e6,e20,45:an,40:an osv går genom stan!!

hörde nåt om att trängelavgifterna var för att bekosta nån ny tåg-tunnel så det ska gå snabbare att åka tåg :va

låter ju helt ologiskt att folk som har bil och kör bil ska betala för en ny tåg-tunnel, den avgiften får de ju då lägga på folk som åker tåg helt enkelt.

Hur kommer det bli med miljöbilar. Kommer de att avar förskonade som i Stockholm?

//Andreas

Miljöbilar kommer också att behöva betala som alla andra.

Men det hela suger ju hårt... Den enda fördelen är väl att det blir en ny tunnel/bro vid marieholm.

Inte vara elak nu bara för att göteborgarna garvade läppen av sig åt oss tokholmare tidigare när vi fick vår trängselskatt... :brinnerup

Nu har de vaknat i Stockholm. Avgiften ska höjas till det dubbla. :tummenupp

Fortfarande säger man att det är för miljöns skull. Naturligtvis är det bara nys. I Sthlm kör idag fler än före avgifterna infördes. Trängseln är densamma, men den ses inte längre som ett problem. Jag tror snarare att tanken var att först locka folk att säga ja med diverse undantag och löften. Vänj sedan folk vid en relativt låg avgift. När de har vant sig vid att betala så kan man skruva upp avgiften i samma takt som pengabehovet växer.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8