Trängselavgift GBG

Man måste ha 1500 underskrifter/röster för att få starta ett parti.

Intresse lär ju finnas. Men var hittar man tiden då!?

O ska man säga upp sig och jobba som politiker sen då!?

Är la bara göra som alla andra politiker. Skit i att gå dit och lyft lönen. :va

//Andreas

Blir ju gör bra med trängselavgifter, kommer jag ännu snabbare till jobbet på hojen. Ju färre bilister utan koll som finns på Göteborgs gator desto bättre.

Om man vänder sin nummerplåt upp och ner. Kan man klara sig som utländsk då så man slipper betala?

Var ett jävla liv om att vi Stockholmare gott kunde ha det, när det begav sig.
Välkommen till sossedrömmen! :lidermeder

Nu har de vaknat i Stockholm. Avgiften ska höjas till det dubbla. :tummenupp

Fortfarande säger man att det är för miljöns skull. Naturligtvis är det bara nys. I Sthlm kör idag fler än före avgifterna infördes. Trängseln är densamma, men den ses inte längre som ett problem. Jag tror snarare att tanken var att först locka folk att säga ja med diverse undantag och löften. Vänj sedan folk vid en relativt låg avgift. När de har vant sig vid att betala så kan man skruva upp avgiften i samma takt som pengabehovet växer.

Tror det förhåller sig exakt så som du skriver. När väl avgiften är införd blir det inte svårt att höja ... exakt så mycket som krävs för att bekosta vilket ändamål man nu hittar på ... och eftersom en hel del svenskar verkar vara ganska skrala på procenträkning så tror jag det kommer bli ganska vanligt att vi får se ökningar på 15 -20 %, eller ännu värre, åt gången:(

Känns det inte som våra kära folkvalda har kört detta trick lite för många gånger eller (moms, bränsleskatt osv) ???

En konkret markering mot detta förslag, som jag tror kommunalpolitiker förstår, är när man röstar bort dem från deras jobb. Man kan la kasta bajs som fransmän gör också ... det kanske funkar här med.

Eller ska man flytta härifrån?

\m/

Jag kommer sno jojomans plåtar :eveil

Måtte jävulen ta dig:mad:

Tror det förhåller sig exakt så som du skriver. När väl avgiften är införd blir bla....bla...bla..från deras jobb. Man kan la kasta bajs som fransmän gör också ... det kanske funkar här med.

Eller ska man flytta härifrån?

\m/
Ett annat knep är att hoppas på kriminella element provar sina spärngmedel, bozookas eller anadra vapen mot dessa stationer.

OM allt skulle misslyckas hoppas jag att alla turister sviker GBG så att stan inte får in några pengar och på så sätt måste öppna en genomfartsled för att stan ska överleva med restauranger och allt annat som turisterna genererar pengar till.

Last edited:
Men... vi vet fortfarande att hojar inte behöver betala? Det behöver dom inte i schtocktown heller eller? :va

Men... vi vet fortfarande att hojar inte behöver betala? Det behöver dom inte i schtocktown heller eller? :va

Just den (vår) kategorin är ju svårt att få in under "Trängelskatt" i.a.f ...

Tacka vet jag Tyskland. Där uppmanar man folk att köpa hoj istället för att komma med så är barnsliga förslag!

\m/

...
Ett annat knep är att hoppas på kriminella element provar sina spärngmedel, bozookas eller anadra vapen mot dessa stationer...

Här kan man ju annars tänka sig viss bajskastning a´la vive la France ... de optiska avläsarna i Sthlm klarar inte av det i.a.f ... men vi får säkert radiobaserade system ... då ska jag sitta uppe på berget å fulstöra med alla radiosändare jag kan lägga händerna på!!!

... annars får vi kanske köpa bättre nyårsfyrverkerier, precis som du säger ...

... eller så kanske supernördarna på FRA redan har sett till att du å jag slipper oroa oss för fordonstrafik i våra enrummare på kåken!

\m/

Last edited:
Här kan man ju annars tänka sig viss bajskastning a´la vive la France ... de optiska avläsarna i Sthlm klarar inte av det i.a.f ... men vi får säkert radiobaserade system ... då ska jag sitta uppe på berget å fulstöra med alla radiosändare jag kan lägga händerna på!!!

... annars får vi kanske köpa bättre nyårsfyrverkerier, precis som du säger ...

... eller så kanske supernördarna på FRA redan har sett till att du å jag slipper oroa oss för fordonstrafik i våra enrummare på kåken!

\m/
En ska som faktiskt kommer att hända är att nån kommer komma på en bra lösning som vi andra förhopppningsvis kan använda utan att hamna på kåken.
Annars får man sno plåtar från Danmark.:D

"Kepsen" verkar funka bra i Sthlm. Men det bygger på att det är kamror som försöker läsa av skylten.

Har ni sett detta?

Variabel Trängselskatt

Fakta: Trängselskatt
Trängselskatten i Stockholm är differentierad - alltså olika avgift tas ut vid olika tider. Det handlar om antingen 10, 15 eller 20 kronor.

Följande tider och avgifter gäller:
06.30-06.59 10 kr
07.00-07.29 15 kr
07.30-08.29 20 kr
08.30-08.59 15 kr
09.00-15.29 10 kr
15.30-15.59 15 kr
16.00-17.29 20 kr
17.30-17.59 15 kr
18.00-18.29 10 kr
18.30-06.29 0 kr
Källa: Transportstyrelsen

Sköna de är som höjer lagom till när det är rusningstrafik!

//Andreas

Är väl iofs inte så ologiskt att de höjer trängselskatten när det är som mest trängsel.

Ser dem som giriga.

Nu uppmärksammade dock mark mig på att man bara behövde betala en avgift per 30 min oavsett hur många stationer man passerar. detta skulle i princip kunna innebära en avgiftsminskning vissa tider på dygnet.

//Andreas

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...