H4 skrev:
2382804 Tänkte komma igång lite seriösare den här gången.
Måndag: Armhävningar + Hantlar
Tisdag: Vila
Onsdag: Mage + Rygg
Torsdag: Vila
Fredag: Springa
Helgen: Vila
Testade att köra så tidigare. Funkar bra om man vill hålla sig i samma skick man för stunden är i, men vill du bli större får du allt ta i hårdare. En vecka är i alla fall för min del på tok för långt uppehåll för en muskelgrupp. Jag kör nu tills det eventuellt börjar kännas knackigt, hela överkroppen varannan dag. Tidigare har jag inte orkat köra så långa och breda pass men nu gör jag det. Andningen har mycket med saken att göra. Jag undviker att knipa luftvägen hur hårt man än tar i, och försöker andas jämnt under seten. Blir dock svårt om man kör tungt bänkpress exempelvis.
Måndag: Gym, halva överkroppen
Tisdag: Taekwondo
Onsdag: Gym, hela överkroppen
Torsdag: Taekwondo
Fredag: Gym, hela överkroppen
Lördag: Taekwondo
Söndag: Gym, halva överkroppen
Så ser mitt schema ut.
Jag har nyligen dragit igång träningen riktigt seriöst istället för att göra det halvhjärtat och hoppa över dagar då och då. Är jag frisk går jag dit, hur jävla segt det än kan kännas ibland. Och jag äter mina pulver och piller duktigt. Proteiner, fetter och vitaminer.
Gick på krogen för sista gången på mycket länge och drack upp spriten i kylen.
Nu väntar 10 månaders strikt byggning inför Gotland beach 2007. Har även satt upp målet att gradera mig till blåbältare på graderingen maj 2007.
Kommer även att dokumentera resans gång och redovisa det i juni nästa år här i forumet för att visa vad man kan åstadkomma.
Siktar på Bruce Lee-liknande fysik då jag är en rätt liten människa på 1,75. Fast mer åt det biffiga hållet och mindre åt det spinkiga asiat-hållet. Han var ju sjukligt rippad.
Engagemang och diciplin!
Edit: Och naturligtvis insjuknade jag idag i nån typ av förkyldning.
Kurerar skiten för fulla muggar och kör eventuellt i morgon ändå om det går. Ska vara okej så länge man inte hetsar upp pulsen.
Edit2: Vaknade idag(dagen efter) och kände mig tillräckligt bra för att kunna gymma, så det löste sig. Skissar nu på en kostomläggning och en träningsstrategi