Träna och äta sunt

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Okok. Tack än en gång för infon:tummenupp
Bra å veta när jag är helt oinsatt i det här.:)

Och eftersom den här tråden handlar om att äta sunt också så kan man ju passa på å fråga om bra och snabblagade rätter man kan göra.
Inte allt för avancerat.
Man vill ju kunna äta normal mat ibland också, inte bara vetekli å vatten eller va det nu är ni äter:P

Satt å läste lite på flashback där jag fick lite tips på saker man kan/ska käka innan man ska sova för å få i sig allt bra som man ska ha.

syltburk skrev:
2384123 1. Jag vet inte att det var exakt 15 kilo men han sa det och det och han hade ingen anledning att ljuga. Dessutom såg jag honom innan och efter och han såg ut att ha gått upp ca 15 kilo.

2. Nej men han tränade varje dag och åt var fjärde timma (inte på natten). Han åt även en del kosttillskott och proteiner. När man är i den åldern och precis har börjat träna och tar det så otroligt seriöst så är det inte så konstigt att man går upp mycket. Men visst 15 kilo är häpnadsväckande.

3. Rökheroin mestadels, blir en del LSD också på helgerna. :va

Han hade dessutom väldigt lite fett så han kan knappast ha lagt på sig mycket fett under sommaren.

edit:

Det är möjligt att det stämmer för 100-kilos muskelberg. Har man svinmycket muskler och har tränat länge är det givetvis svårt att öka muskelmassan mer. Men är man ung och/eller precis har börjat träna så är det inga problem att gå upp mer än 3 kilo på ett år. Jag vet massor exempel på det, jag själv t.ex.

Ursäkta om jag kommer och bitch-slappar dig här. Jag har tränat en hel del, tävlat och coachat andra som tävlat. En stor del av tiden har jag tränat med killar som tävlat i de tyngre viktklasserna och jag har sett det mesta. Jag kan garantera att killen inte gått upp 15kg muskler på 2 månader utan att använda dopingpreparat. Det spelar ingen roll om han inte tränat innan om han åt perfelt och tränade perfekt och att han hade naturligt höga testonivåer p.g.a. sin ålder.

En normal kille brukar ha runt 10-17mg testo i blodet. När de dopar sig ligger de normalt på mellan 500-1000gr i veckan. Även om din kompis hade extremt bra nivper och producerade dubbel mängd testo jämfört med en normal person så kommer han inte i närheten av de nivåer som en kille som dopar sig har.

En annan sak som visar hur pass mycket du är ute och cyklar är att du påstår att han tränade varje dag. Om man tränar tung och hård styrketräning varje dag i 2 månader så blir man inte speciellt mycket tyngre eftersom att man får en negativ proteinsyntes. Kroppen omsätter hela tiden protein eftersom att man måste ha fria proteiner i blodet, vissa av de fria proteinerna kommer från vår föda men största delen är består av nedspjälkat muskelprotein. Genom vila ger man kroppen chansen att återhämta sig och bygga upp muskelprotein igen. Om man aldrig vilar får kroppen aldrig chans att bygga upp sig igen. Den andra effekten om man tränar styrketräning tungt varje dag är att nervsystmet blir överbelastat. Musklerna tål nämligen mer stryk än nervsystemet. När nervsystemet blir överhettat blir man övertränad - När man är övertränad kommer kroppen proteinsyntesen bli negativ vilket innebär att man bryter ner mer muskler än man bygger upp.

Du får nog läsa på lite mer innan du försöker lura i en stackars kille som vill bli lite mer fit att man kan bli mr olympia på nolltid.

jens__E skrev:
2385807 Okok. Tack än en gång för infon:tummenupp
Bra å veta när jag är helt oinsatt i det här.:)

Och eftersom den här tråden handlar om att äta sunt också så kan man ju passa på å fråga om bra och snabblagade rätter man kan göra.
Inte allt för avancerat.
Man vill ju kunna äta normal mat ibland också, inte bara vetekli å vatten eller va det nu är ni äter:P

Satt å läste lite på flashback där jag fick lite tips på saker man kan/ska käka innan man ska sova för å få i sig allt bra som man ska ha.

Kosten är lätt man lagar till 2 kg kyckling och tärnar den. Kokar en stor gryta ris och en stor gryta pasta så har man det i kylen. Vill man inte äta feta såser till så blandar man ihop en tomatbaserad salsa med rapsolja eller olivolja i för fettets skull eller och lite guacamole(avocado innehåller kanonbra fettsyror och massa a-vitamin vilket har bra antioxidantiska egenskaper obs skippa gräddfilen)

FreddaGädda skrev:
2385448 Testade att köra så tidigare. Funkar bra om man vill hålla sig i samma skick man för stunden är i, men vill du bli större får du allt ta i hårdare. En vecka är i alla fall för min del på tok för långt uppehåll för en muskelgrupp. Jag kör nu tills det eventuellt börjar kännas knackigt, hela överkroppen varannan dag. Tidigare har jag inte orkat köra så långa och breda pass men nu gör jag det. Andningen har mycket med saken att göra. Jag undviker att knipa luftvägen hur hårt man än tar i, och försöker andas jämnt under seten. Blir dock svårt om man kör tungt bänkpress exempelvis.

Måndag: Gym
Tisdag: Taekwondo
Onsdag: Gym
Torsdag: Taekwondo
Fredag: Gym
Lördag: Taekwondo
Söndag: Gym

Så ser mitt schema ut.
Jag har nyligen dragit igång träningen riktigt seriöst istället för att göra det halvhjärtat och hoppa över dagar då och då. Är jag frisk går jag dit, hur jävla segt det än kan kännas ibland. Och jag äter mina pulver och piller duktigt. Proteiner, fetter och vitaminer.
Gick på krogen för sista gången på mycket länge och drack upp spriten i kylen.
Nu väntar 10 månaders strikt byggning inför Gotland beach 2007. Har även satt upp målet att gradera mig till blåbältare på graderingen maj 2007.
Kommer även att dokumentera resans gång och redovisa det i juni nästa år här i forumet för att visa vad man kan åstadkomma.
Siktar på Bruce Lee-liknande fysik då jag är en rätt liten människa på 1,75. Fast mer åt det biffiga hållet och mindre åt det spinkiga asiat-hållet. Han var ju sjukligt rippad.
Engagemang och diciplin!

Och naturligtvis insjuknade jag idag i nån typ av förkyldning. :mad:
Kurerar skiten för fulla muggar och kör eventuellt i morgon ändå om det går. Ska vara okej så länge man inte hetsar upp pulsen.

Du borde vila minst en dag i veckan annars kommer du snabbt bli övertränad. Styrketräning är mycket tuffare för kroppen att återhämta sig från än idrotter som är mer konditionskrävande. Jag gjorde misstaget själv att vila för lite och inte lyssna på kroppen det slutade med sjukhus och 7 månaders vila istället. Var rädd om din kropp du har bara en.

Last edited:
supergirl skrev:
2385876Jag kan garantera att killen inte gått upp 15kg muskler på 2 månader utan att använda dopingpreparat.

Grym fysik, du har mer v-form än många grabbs jag känner! :tummenupp Tävlar du?

Tänkte bara höra, om du nu har varit runt proffsen (eller iaf de aktiva) en del, har du ens stött på någon som gått upp 15kg muskler på 10v MED doping? Och fått behålla det efter avslutat kur och pct? Låter jäkla osannolikt.

Tänkte bara att om vi nu kan slå fast att det är i princip omöjligt även med stora doser testo och gh så är det omöjligt även utan. :näsblod

supergirl skrev:
2385876
Kosten är lätt man lagar till 2 kg kyckling och tärnar den. Kokar en stor gryta ris och en stor gryta pasta så har man det i kylen. Vill man inte äta feta såser till så blandar man ihop en tomatbaserad salsa med rapsolja eller olivolja i för fettets skull eller och lite guacamole(avocado innehåller kanonbra fettsyror och massa a-vitamin vilket har bra antioxidantiska egenskaper obs skippa gräddfilen)

Låter bra. Får väll ta reda på lite mer såser å sånt man kan göra till.
Går det inte att byta ut gräddfilen mot kesella? Har läst att många äter det när dom tränar. och det lär väll vara ungefär samma sak som gräddfil? Isf kanske man kan ta hälften gräddfil och hälften kesella.

stoffer skrev:
2385992 Grym fysik, du har mer v-form än många grabbs jag känner! :tummenupp Tävlar du?

Tänkte bara höra, om du nu har varit runt proffsen (eller iaf de aktiva) en del, har du ens stött på någon som gått upp 15kg muskler på 10v MED doping? Och fått behålla det efter avslutat kur och pct? Låter jäkla osannolikt.

Tänkte bara att om vi nu kan slå fast att det är i princip omöjligt även med stora doser testo och gh så är det omöjligt även utan. :näsblod

Jo jag har tävlat men haft uppehåll ett par år och coachat lite istället.

Vissa kanske gick upp 10-15kg första gången de testade steroider fast behöll det dock inte efteråt. Om man går upp så mkt är en stor del ofta vätska. Vätskan i kroppen är ju en stor del av varför styrkan ökar eftersom att syresättningen ökar.

jens__E skrev:
2385997 Låter bra. Får väll ta reda på lite mer såser å sånt man kan göra till.
Går det inte att byta ut gräddfilen mot kesella? Har läst att många äter det när dom tränar. och det lär väll vara ungefär samma sak som gräddfil? Isf kanske man kan ta hälften gräddfil och hälften kesella.

Du kan bara hoppa över gräddfilen helt och ta dubbelt så mkt avocado :)

Last edited:
stoffer skrev:
2385992 Grym fysik, du har mer v-form än många grabbs jag känner! :tummenupp Tävlar du?

Bara en nyfiken fråga, har du sett fler bilder på henne ?
Eller är det bara jag som har svårt att se hennes V-form på avataren ?

Och "syltburk" Hemma på min gata.... :pannkyss

FreddaGädda skrev:
2385448

Måndag: Gym
Tisdag: Taekwondo
Onsdag: Gym
Torsdag: Taekwondo
Fredag: Gym
Lördag: Taekwondo
Söndag: Gym

QUOTE]

Du har inte funderat på att låta kroppen vila???? :confused:

"En normal kille brukar ha runt 10-17mg testo i blodet. När de dopar sig ligger de normalt på mellan 500-1000gr i veckan. Även om din kompis hade extremt bra nivper och producerade dubbel mängd testo jämfört med en normal person så kommer han inte i närheten av de nivåer som en kille som dopar sig har. "

hmm...... Tror du skrivit lite fel 500-1000gr T i veckan vet du hur mkt de e ? :)

Tror inte ens Ronnie C plöjer i sig dom mängderna .....

Twosaint skrev:
2386191 Bara en nyfiken fråga, har du sett fler bilder på henne ?
Eller är det bara jag som har svårt att se hennes V-form på avataren ?

Och "syltburk" Hemma på min gata.... :pannkyss
Nej, jag har också svårt att se v-formen på avataren, men på bilderna hon hade på sin profil förut såg man både v-form och ett vackert ansikte ;)

KNOX skrev:
2386872 "En normal kille brukar ha runt 10-17mg testo i blodet. När de dopar sig ligger de normalt på mellan 500-1000gr i veckan. Även om din kompis hade extremt bra nivper och producerade dubbel mängd testo jämfört med en normal person så kommer han inte i närheten av de nivåer som en kille som dopar sig har. "

hmm...... Tror du skrivit lite fel 500-1000gr T i veckan vet du hur mkt de e ? :)

Rätt uppenbart att det är mg hon menar.

Last edited:
stoffer skrev:
2387055 Nej, jag har också svårt att se v-formen på avataren, men på bilderna hon hade på sin profil förut såg man både v-form och ett vackert ansikte ;)

Satan :huvet

Det är väl typiskt att man skulle missa något sådant :(

fazerfun skrev:
2386812
FreddaGädda skrev:
2385448
Du har inte funderat på att låta kroppen vila???? :confused:

Vilar gör jag hela dagarna. TKD:n börjar inte förrän på tisdag, så vi får se hur det funkar. Så makalöst påfrestande för kroppen är det inte. Lance Armstrong cyklar sex timmar om dagen för att hålla sig i skick. Då bör jag kunna köra en timme TKD tre gånger i veckan. Funkar det inte så får jag kapa lördagen.
Men som sagt. Tränar jag i två timmar så vilar eller sover jag i de resterande 22 timmarna. Jag gör inget påfrestande annars. Kör mest bil hela dagarna i jobbet, på vilket sista dagen avslutades idag. Testade styrketräna sex dagar i veckan för snart ett år sen. Det gick dock inte. I alla fall inte i min dåvarande fysik. Ska inte sitta här och låtsas vara nån stålmänniska. Jag tänker i alla fall gå in till 100% då jag lagt allt på hyllan som kan tänkas komma ivägen.

Observera:
TKD = Smidighet i ben, och kondition
Gym = Endast överkropp

Last edited:
FreddaGädda skrev:
2387722
Observera:
TKD = Smidighet i ben, och kondition
Gym = Endast överkropp
Du borde gymma benen också, fuska inte med det, helst inte i början, du kommer att ångra dig sen isf.

KNOX skrev:
2386872 "En normal kille brukar ha runt 10-17mg testo i blodet. När de dopar sig ligger de normalt på mellan 500-1000gr i veckan. Även om din kompis hade extremt bra nivper och producerade dubbel mängd testo jämfört med en normal person så kommer han inte i närheten av de nivåer som en kille som dopar sig har. "

Jupp ska såklart vara 500-1000mg

stoffer skrev:
2387055 Nej, jag har också svårt att se v-formen på avataren, men på bilderna hon hade på sin profil förut såg man både v-form och ett vackert ansikte ;)

Rätt uppenbart att det är mg hon menar.

Attans trodde inge någon han se de där bilderna jag hade dem bara uppe ett par min det va inge meningen att alla skulle se dem.

Last edited:
Nu kom det visserligen in en tjej som vet vad det handlar om, men annars kan jag rekommendera "Träningstråden" för er som vill börja köra styrka. I den tråden finns massor av tips från kunniga människor. Syltburkar och fabler om 15 kg muskelmassa på 2,5 månader slipper ni garanterat.

stoffer skrev:
2387759 Du borde gymma benen också, fuska inte med det, helst inte i början, du kommer att ångra dig sen isf.

Har redan tjocka ben efter mycket cykling. Jag är ute efter att proportionera om kroppen, större överkropp i förhållande till ben. V-form.
Anser jag under träningens gång att det skulle bli nödvändigt att komplettera benen så gör jag det, men det lär knappast hända.

FreddaGädda skrev:
2388515 Har redan tjocka ben efter mycket cykling. Jag är ute efter att proportionera om kroppen, större överkropp i förhållande till ben. V-form.
Anser jag under träningens gång att det skulle bli nödvändigt att komplettera benen så gör jag det, men det lär knappast hända.
Man tränar inte ben bara för att få dem att växa, det finns många andra fördelar med att gymma benen också. Men du gör som du vill, det var bara ett tips. :tummenupp

Aber lol?

15 kg kycklingfilé...ja släng upp det på ett bord och säg sedan att er kompis har gått upp 15 kg i rena muskler. Glöm sedan att räkna med extra vätska och obligatoriskt fett på x antal kilon som man alltid lägger på sig vid viktuppgång. Då hamnar vi runt 20-30 kg och under en tidsperiod som snarare ligger på ett par decennier.

Och icke att förglömma: Sköter man kost, träning och vila till punkt och pricka ska man vara glad om man lyckas lägga på sig ca 80-120g muskelmassa per månad.

Acrid skrev:
2396863 Aber lol?

15 kg kycklingfilé...ja släng upp det på ett bord och säg sedan att er kompis har gått upp 15 kg i rena muskler. Glöm sedan att räkna med extra vätska och obligatoriskt fett på x antal kilon som man alltid lägger på sig vid viktuppgång. Då hamnar vi runt 20-30 kg och under en tidsperiod som snarare ligger på ett par decennier.

Och icke att förglömma: Sköter man kost, träning och vila till punkt och pricka ska man vara glad om man lyckas lägga på sig ca 80-120g muskelmassa per månad.
Du är bara avundsjuk. Lyssna på syltburken nu, han vet hur det ligger till. :rolleyes:

Frågan är varför vi alltid ska prata muskler och vatten, varför inte kalla det fettfri kroppsmassa istället. Kan man gå upp 3kg muskler per år borde man alltså (med vatten inräknat) kunna gå upp ca 5-6kg fettfri kroppsmassa per år.

Det är ju ändå i princip omöjligt att få reda på hur mycket av uppgången som var muskler respektive vatten. Och går man upp 5 kg utan att lägga på sig fett så kan man ju i princip anse att man gått upp 5kg muskler, eftersom muskler i en människa alltid innehåller vatten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman