Träna och äta sunt

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tänkte komma igång lite seriösare den här gången.

Måndag: Armhävningar + Hantlar
Tisdag: Vila
Onsdag: Mage + Rygg
Torsdag: Vila
Fredag: Springa
Helgen: Vila

Är detta för lite träning? Jag vill inte bli värsta biffen men jag vill ha en bra kropp med magrutor och v form.

Självklart ska jag försöka att äta sunt som möjligt. Någon som sitter på bra länkar om näringslära? Har googlat en hel del och fått en del information. Detta är alltså första gången jag försöker äta sunt och jag behöver en hel del hjälp :näsblod

Mer löpning och mycket promenader istället för vila, då bränner du massa fett... Och vill du ha rutor så är det bränna mycket fett som gäller.
Så... Ta en promenad varje morgon, typ 45-60 min... Det är bra skit!!

Lycka till! :tummenupp

P.S
Jag har gått ner 25 kg typ med hjälp av nutrilett, det är grymt.. gäller bara att tänka på vad man äter...
D.S

Sundance Kid skrev:
2382835 Mer löpning och mycket promenader istället för vila, då bränner du massa fett... Och vill du ha rutor så är det bränna mycket fett som gäller.

P.S
Jag har gått ner 25 kg typ med hjälp av nutrilett, det är grymt.. gäller bara att tänka på vad man äter...
D.S

På vila kan jag ta promenader innan frukosten? Är det bra eller förlorar jag muskelmassa att promenera på morgonen på hungrig mage?

Problemet är att jag inte kommer att kunna promenera på grund av skolan. Får isåfall vakna 5 :näsblod

Eller så tar du det där jobbet som tidningsbud, då får du massa gratis, eller tillochmed betald träning! :tummenupp

Är det mkt viktigare att promenixa på morgonen än på kvällen?

Är liksom inte rätt typ av människa att stiga upp halv 6 o ut å gå..

Hur tar man bort 10 kg på snabbaste vis? (har inte råd med nytt skinnställ )

Hade du tänkt träna på gym eller?
Mitt träningsupplägg ser ut liknande det här,också flyttar jag om beroende på hur jag känner mig i kroppen...
Måndag:Bröst & axlar
Tisdag: Ben & mage
Torsdag:armar
Lördag: rygg

Brännström skrev:
2382884 Hade du tänkt träna på gym eller?
Mitt träningsupplägg ser ut liknande det här,också flyttar jag om beroende på hur jag känner mig i kroppen...
Måndag:Bröst & axlar
Tisdag: Ben & mage
Torsdag:armar
Lördag: rygg

Har tänkt träna hemma. Kommer man ens långt på armhävningar och sit-ups?
Tidningsbudsjobbet är jävla bra när man vill träna :)

Problemet med att tränna hemma är att det kräver grym diseplin. Annars slutar man lätt efter nån månad. Men det verkar ju du ha :rolleyes:

(Försök hitta ett gäng du kan gymma med så är chansen större att du fortsätter)

prulle skrev:
2382905 Problemet med att tränna hemma är att det kräver grym diseplin. Annars slutar man lätt efter nån månad. Men det verkar ju du ha :rolleyes:

(Försök hitta ett gäng du kan gymma med så är chansen större att du fortsätter)

Brorsan och alla kompisar gymmar, men det får vänta eftersom man måste vara 18 för att kunna köpa ett gymkort där de tränar.

H4 skrev:
2382894 Har tänkt träna hemma. Kommer man ens långt på armhävningar och sit-ups?
Tidningsbudsjobbet är jävla bra när man vill träna :)

Köp en skivstång med tillhörande vikter så kan du köra curls och övriga arm och axelövningar med den, samt använda de lösa vikterna när du gör sit-ups.

HenRRik skrev:
2382866 Är det mkt viktigare att promenixa på morgonen än på kvällen?

Är liksom inte rätt typ av människa att stiga upp halv 6 o ut å gå..

Hur tar man bort 10 kg på snabbaste vis? (har inte råd med nytt skinnställ )

Ring mig Braun så ska jag hjälpa dig:tummenupp

Kombinera styrketräning med löpning. Bor du där det finns snö, testa längdskidåkning. Grym fatburner.

Styrka varannan dag. Konditionsträning sporadiskt. 1-2 gånger i veckan kanske. Inte mer, då kommer du tappa för mycket massa. Käka mycket och sov ordentligt.

Köp en egen stång med vikter. ca 3000 totalt , för stång och vikter upp till 140kg. det klarar du dig bra med tills du har fyllt 18 och får gå på gymmet. Du ser inte ut att vara allt fet om man kollar på avatarbilden iaf. Sattsa på att äta bra och träna regelbundet ska du se att du blir "fit for fight".:tummenupp

Här får du bra med info och motivation. www.body.se eller www.kolozzeum.com

Sundance Kid skrev:
2382835 Mer löpning och mycket promenader istället för vila, då bränner du massa fett... Och vill du ha rutor så är det bränna mycket fett som gäller.

P.S
D.S

Mer löpning och promenader är kanske inte det optimala om man samtidigt vill bygga muskler. Och vill man ha rutor på magen så är det inte bara fettförbrännings som gäller utan det gäller även att ha magmuskler att ta fram under fettet. Tycker heller inte det är värt att idiotdeffa ner sig bara för att ha magrutor om resten av kroppen inte har några muskler, ser bara "magert" ut, inte vältränad...

Nutrilett innehåller per 100g 31g kolisar, varav 29 kommer från socker...Är det bra tycker du? Det gäller att tänka på vad man äter sa du ju själv...Finns mycket annat man kan äta ist för dyrt sockerpulver.
Gick själv ner 25 kg och åt mig mätt 6 ggr per dag.

Last edited:
H4 skrev:
2382804 Tänkte komma igång lite seriösare den här gången.

Måndag: Armhävningar + Hantlar
Tisdag: Vila
Onsdag: Mage + Rygg
Torsdag: Vila
Fredag: Springa
Helgen: Vila

Är detta för lite träning? Jag vill inte bli värsta biffen men jag vill ha en bra kropp med magrutor och v form.

Självklart ska jag försöka att äta sunt som möjligt. Någon som sitter på bra länkar om näringslära? Har googlat en hel del och fått en del information. Detta är alltså första gången jag försöker äta sunt och jag behöver en hel del hjälp :näsblod
Du behöver inte oroa dig för att bli "värsta biffen". Träna du styrketräning tills du spyr, du bygger max 2-3 kg muskler per år om du tränar som fan på ett fullutrustat gym.

valmers skrev:
2383780 ...du bygger max 2-3 kg muskler per år om du tränar som fan på ett fullutrustat gym.

Men man lägger på sig mycket annat smått och gott. :tummenupp

Men hru var det med länkar om näringslära, vore intressant. Jag är värsta atlet redan alltså, men tänkte mest att det vore kul att dra lite klyschor på fikan sen.

Det är rätt enkel matematik. Göra av med mer energi än man äter = går ned i vikt !!

Skippa alla pulver och vitaminer . Det gör en bara fattig och har minimal nytta om ens någon alls.
Ät vanlig mat .. skippa såser och chips. Så länge du inte är elitidrottare på VM nivå så behöver man inga kosttillskott alls !! frukost, lunch, middag och kvällsmål är det som gäller !
10 kilo plockar man lätt bort på två månader med endast promenader !

ambulans skrev:
2383813 Skippa alla pulver och vitaminer . Det gör en bara fattig och har minimal nytta om ens någon alls.
Ät vanlig mat .. skippa såser och chips. Så länge du inte är elitidrottare på VM nivå så behöver man inga kosttillskott alls !! frukost, lunch, middag och kvällsmål är det som gäller !
10 kilo plockar man lätt bort på två månader med endast promenader !

Varför skulle en VM-nivå-elitare behöva t.ex. mer protein för att bygga upp sin kropp än en hobbytränare?

Jag har i alla fall märkt otrolig skillnad på träning med och utan tillskott, käkat lite av varje med varierande resultat.

valmers skrev:
2383780 Du behöver inte oroa dig för att bli "värsta biffen". Träna du styrketräning tills du spyr, du bygger max 2-3 kg muskler per år om du tränar som fan på ett fullutrustat gym.

Max 2-3 kilo per år? Nä nu är du allt ute och cyklar! Beror givetvis på hur man tränar och äter. En kompis gick t.ex upp 15 kilo muskler på ett sommarlov innan trean i gymnasiet.

För att svara på trådskaparens fråga: Det är ganska lätt att lägga på sig muskler när man börjar träna. Så du kan nog få en del resultat med det du skrev.

Principen är ganska enkel. Vill man gå upp i vikt så äter man mer än man förbränner, vill man gå ner i vikt så äter man mindre än man förbränner. Det luriga är ju förstås att man vill både gå upp och ner i vikt samtidigt, alltså mer muskler och mindre fett.

Jag gör en väldigt kort och enkel förklaring av hur jag tycker att man ska göra. Det finns självklart hur mycket som helst skrivet om detta och det är väl upp till var och en att skaffa sig en uppfattning av vad som funkar för sig.

För att bränna fett så äter man mindre snabba kolhydrater och fett, och tar långa promenader i rask takt, gärna innnan frukost. Det är inte bra att gå hungrig och ha långa stunder mellan målen, ät hellre lite och ofta.

För att bygga muskler så styrketränar man några gånger i veckan. Se till att äta tillräckligt mycket proteiner. Ät kolhydrater och proteiner direkt efter träningen för att stoppa muskelnedbrytningen. Finns även en hel del vitaminer och mineraler som är viktiga för muskelbyggning. Detta går givetvis att tillfredsställa med vanlig mat men det är mycket enklare att ta kosttillskott.

syltburk skrev:
2383929 Max 2-3 kilo per år? Nä nu är du allt ute och cyklar! Beror givetvis på hur man tränar och äter. En kompis gick t.ex upp 15 kilo muskler på ett sommarlov...blabla
Fråga 1. Hur vet du att han gick upp 15kg muskler?
Fråga 2. Använde din kompis steroider?
Fråga 3. Vad går du på som tror på detta?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman