Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lofoten för långt?nickname skrev:Jag är iaf på om det ska åkas till typ Noge lr nåt sånt, lr nån träff inom Sverige. Jag har så förbenat lite semester i år så det hinns inte med mer.
berggren_martin skrev:Lofoten för långt?
PutteLiten skrev:Någon MC tidning (Allt om MC tror jag) körde igenom Finland 2003, eller 2002 och sa att det fanns supergoa MC vägar där!
Man ska leta upp 3 siffriga vägar, de är bäst ...![]()
berggren_martin skrev:Hmm... Norge, Finland eller Sverige. Tufft beslut. Man får åka upp till punkten där alla tre länderna möter varandra och köra runt i cirkel några varv![]()
sgtpepper skrev:Du har nog fått det om bakfoten. I Finland betalar man dagsböter på fortkörning, så de böter du kan få i Finland om det vill sig illa får svenska fortkörningsböter att framstå som kaffepengar. I Norge är det inte heller kul att åka fast för fortkörning, har man otur hamnar man i fängelset, läste om en MC-kille som fick någon månads fängelse för fortkörning, men den fick han avtjäna med fotboja i Sverige.
Så "Svenska polisstats vägar", är nonsens om man jämför.
berggren_martin skrev:Vad tror ni om att fortsätta in över Ryssland? Skulle nog vara en upplevelse.
Man kanske skulle ha en annan typ av hoj i så fall, ex. en driftsäker on/off-road med bra packmöjligheter och som tål lite stryk.PutteLiten skrev:Kolla bara så att dina försäkringar gäller i Rysslandet. Vilket de troligen inte gör...
Annars så skulle det nog vara en upplevelse att köre en bit i Ryssland.![]()
Så det ska vasege skrev:Jag tänkte toura över mig en sväng till Norge (Bergen) och hitta mig en fru för framtiden och sen importera henne till Sverige.
Har inga detaljer planerade men jag tänkte nog ta det spontant en morgon när det känns rätt.
Typ.![]()
För att det regnar jämt å ständigt där...berggren_martin skrev:Så det ska va
Men varför inte flytta över till Bergen själv?
berggren_martin skrev:Så det ska va
Men varför inte flytta över till Bergen själv?
Japp, flest regndagar i hela Europa. Finns tom paraplyautomater i stan som man stoppar i 5 tior i för att få ut ett paraflaxhållundan skrev:För att det regnar jämt å ständigt där...
berggren_martin skrev:Har snackat med olika polare om att ta en europatur 5 år i sträck nu, men det blir aldrig av. Tyvärr ser inte min plånbok ut att räcka till mer än en minder tur i sommar heller. Vad ska man satsa på tro? Norge eller Finland kanske?
Vad har ni för turer planerade?
berggren_martin skrev:Japp, flest regndagar i hela Europa. Finns tom paraplyautomater i stan som man stoppar i 5 tior i för att få ut ett paraflax![]()
Men grymt fin stad i övrigt på alla sätt och vis. Var där med första tunga hojen -99 och åkte sen över fjällen längs riksväg 7 tillbaka. Passerade 57 tunlar mellan Bergen - Oslo och största biten var enfilig med såna där "M"-skyltar vid mötesplatserna (fast det brydde sig inte lastbilarna om som körde som idioter ändå). Sen var det massa får som sprang kors och tvärs över vägen![]()
berggren_martin skrev:Man kanske skulle ha en annan typ av hoj i så fall, ex. en driftsäker on/off-road med bra packmöjligheter och som tål lite stryk.
Tack för denPutteLiten skrev:Låter som om du är sugen på en BMW...![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|