Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
berggren_martin skrev:Skulle gå att kombinera med en whiskyresa genom skottland![]()
Tack för tipsen, ska kolla upp.
Var det svårt att hitta sovplatser neråt kontinenten? Åtminstone i norra delarna av Sverige/Norge/Finland kan man ju slå upp sitt tält nästan var som helst. Antar att det uppkommer andra problem när det blir mer tättbebyggt och befolkat nerigenom.Anders R skrev:Har tourat till Paris med tält också, men i år blir det nog inget. Börjar bli bekväm och de tar inte emot hojar på alla campingplatser neråt kontinenten.
berggren_martin skrev:Åtminstone i norra delarna av Sverige/Norge/Finland kan man ju slå upp sitt tält nästan var som helst.
Jo, grannländerna har ju andra regler för sånt än vi i Sverige. Men ofta finns även fina rastplatser som funkar utmärkt.gthyni skrev:Fråga alltid om lov iaf, så undviker man irritation.
Ofta kan man också få tips om var det är bra att
tälta om man pratar med markägaren.
Jo, precis det jag tänkte på. Är det inte lätt hänt att pengarna drar iväg på en sån tur? Hur mycket måste man va beredd att lägga på campingplatser, motellövernattningar och liknade idag tror du?Anders R skrev:Det ni pratar om är allemansrätten och den finns nästan bara i Sverige. Tyskarna och fransoserna blir alldeles till sig i trasorna om man slår upp ett tält utanför campingplatser. Jag lyckades snylta in mig på en camping utanför Paris med en svensk familj med husvagn samt att jag lovade på heder och samvete att inte köra in och ut efter klockan 8 på kvällen. Småcampingplatser utanför storstäder är lättare att komma in på med hoj. Ett förslag i Tyskland är ta in på "kneipe" lokal pub utanför storstäder. Lite dyrare men himla trevligt med kort avstånd till öltappen på kvällen. Det finns en bok som jag tror berättar lite om det och heter typ "rechts und links am autobahn", egentligen för bilister men duger bra för hoj också.
berggren_martin skrev:Dyra maskiner... en sån där skulle man inte ha råd att köra skiten ur på ryska vischan.
Låter som en grym turLameViffer skrev:Sticker imorgon(ensam) ner till Helsingfors, över med färjan till Tallinn. Några dagar i Estland, vidare söderut för att slutligen hamna i Krakow(Polen). Vad jag gör sen får jag se. Eventuellt ska jag spedera några dagar i bergsområdet mellan Polen och Slovakien(ska visst vara fina hojvägar där). Sen blåser jag väl hem genom Tjeckien och Tyskland. Sån är planen ...
Undra om det är smart att ha en stor svensk flagga på hojen och en skylt på det lokala språket som säger: JAG HAR MYCKET PENGAR PÅ MIG?![]()
LameViffer skrev:Undra om det är smart att ha en stor svensk flagga på hojen och en skylt på det lokala språket som säger: JAG HAR MYCKET PENGAR PÅ MIG?![]()
Therudeboy skrev:krótka piłka z mojej strony, robisz pałę czy nie? Skriv det när du närmar dig polen![]()
LameViffer skrev:Hahahaha....
Ja du ser vilken nytta man kan ha av dessa forum.![]()
Therudeboy skrev:Japp. Sugen på kaffe på fredag-lördag så finns jag i centrala Riga.![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|