torque

KristianAE86 skrev:
Custom motorcycle betyder SPECIALBYGGT HOJ på amerikansk engelska - inget annat -

Som oftast betyder en sporthoj med hugger och miniblinkers?

KristianAE86 skrev:
Custom motorcycle betyder SPECIALBYGGT HOJ på amerikansk engelska - inget annat -

jo jag vet men det låter lite roligt.. :)
och sen vet jag inte riktigt vad som är special med just den här ? byter man kåpglas blir det en custom då?
vet nu dock inte om det är bytt på just den här, i mina ögon ser den ju rätt standard ut.

edit: stavas det verkligen SPECIALBYGGT? :rolleyes:

Last edited:
Neutral skrev:
Det är väldigt vanligt att man fuckar upp ljudet. Undrar hur de tänkte i Black Rain med Michael Douglas när alla 2-takts crossar låter som 1000 cc radfyror? I Torque var det ju bara naturligt att det också skulle bli fel, förmodligen för att de tyckte det blev c00l4r3. :D
Det var någon film där Vin Diesel (tror jag) körde en Honda Xr100 och den lät som en tvåtakt :rolleyes:

Edit: kollar på skräpet nu, Millen låter som en twin :)

Men så fjantig den är.

Edit2: nu kör dom växel efter växel och ändå ser det ut att gå i runt 100,
och den ene körde in hojen framför den andras så dom trilla, och då rulla dom 3 meter :)

Last edited:
Visst e den fräck men så frutansvärt överdriven...går det att göra en mc-film mer överdriven?

Någon skrev att costumen gick i 300 i slutet....om man ska relatera till saker som hände under tiden så kanske vi snackar 500 km/h och det på en costum :kocko

Sen hur kan man hoppa upp på ett tåg i typ 150 km/h och inte åka av?
Att de lyckades köra i skogen med de motorcyklarna tycker jag är imponerande (eller inte :rolleyes: )

Häftig film men för överdriven tycker jag.

Haha, jag tror han var seriös och tyckte det var bra att millen verkligen lät som en V-twin, och inte som en rad4. .. But that's just me, eh . :rolleyes:

T .. suger fett.

men det kanske är dags att ta tillfället i akt, sporthojs medlemmar skriver manus & filmar.. blir storsäljare & får Oscar för bäste utländska film :D

Såg filmen nyligen och jag kan bara instämma i "hyllningarna".
Så jävla pinsamt så det finns inte. Man sitter och skäms när man tittar för allt är så jävla dåligt gjort.

Folk leker Turtles i skogen med cyklarna, brudarna drar upp bågarna på bakhjulet och fäktas med framhjulet, race inne i (och uppe på) rullande passagerartåg. Och slutscenen är bara för mycket!! :Bugar

Till råga på det är storyn svagare än de senaste Jason-filmerna, vilket säger det mesta.

Jag tror de flesta av oss har förstått att det är en dålig film. Det finns inte längre någon anledning att frossa i vem som kan fälla den mest beskrivande kommentaren eller peka ut det pinsammaste avsnittet. Filmen är för dålig för att ens vara värdig sånt.

customised är vad vi kallar styla. :fatta!

drovy skrev:
nån som tänkt på att polisen när den stenhårda reapers killens lillebror blir dödad, beskriver en aprilia rsv som en "custom motorcycle" ? :D

Jidetoft skrev:
Såg filmen nyligen och jag kan bara instämma i "hyllningarna".
Så jävla pinsamt så det finns inte. Man sitter och skäms när man tittar för allt är så jävla dåligt gjort.

Folk leker Turtles i skogen med cyklarna, brudarna drar upp bågarna på bakhjulet och fäktas med framhjulet, race inne i (och uppe på) rullande passagerartåg. Och slutscenen är bara för mycket!! :Bugar

Till råga på det är storyn svagare än de senaste Jason-filmerna, vilket säger det mesta.

Jaha, nu ska vi angripa Jason helt plötligt!?
Hur blev det med den där indiska hojfilmen, någon som sett den?
/J.

Torque kommer på Canal+ Film3 ikväll kl 21:30
Alla som vill bilda sig en egen uppfattning kan flytta sin rumpa till någon kompis med den kanalen.

Får se om det blir fler inlägg imorgon då'ra

Lt Jake skrev:
Jaha, nu ska vi angripa Jason helt plötligt!?
Hur blev det med den där indiska hojfilmen, någon som sett den?
/J.

Dhoom menar du kanske? Polaren har den, har sett 2 timmar av den...man skrattar ganska mycket när man ser den :)

lorkan skrev:
Haha, jag tror han var seriös och tyckte det var bra att millen verkligen lät som en V-twin, och inte som en rad4. .. But that's just me, eh . :rolleyes:
Ja.

Vi snackade om att SP1:an lät som en radfyra, och senare skrev jag.

Kollar på skräpet nu, Millen låter som en twin :)

alltså med andra ord: dom har gjort något rätt iallafall.

En bra motorcykel film är: En dagbok från en motorcykel :)
kommer inte ihåg vad den heter på engelska bara...

Och självklart: EASY RIDER
Så himla bra så det inte är sant.

Swedish_Phoenix skrev:
En bra motorcykel film är: En dagbok från en motorcykel :)
kommer inte ihåg vad den heter på engelska bara...
The Motorcycle Diaries :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...