torque

KristianAE86 skrev:
Custom motorcycle betyder SPECIALBYGGT HOJ på amerikansk engelska - inget annat -

Som oftast betyder en sporthoj med hugger och miniblinkers?

KristianAE86 skrev:
Custom motorcycle betyder SPECIALBYGGT HOJ på amerikansk engelska - inget annat -

jo jag vet men det låter lite roligt.. :)
och sen vet jag inte riktigt vad som är special med just den här ? byter man kåpglas blir det en custom då?
vet nu dock inte om det är bytt på just den här, i mina ögon ser den ju rätt standard ut.

edit: stavas det verkligen SPECIALBYGGT? :rolleyes:

Last edited:
Neutral skrev:
Det är väldigt vanligt att man fuckar upp ljudet. Undrar hur de tänkte i Black Rain med Michael Douglas när alla 2-takts crossar låter som 1000 cc radfyror? I Torque var det ju bara naturligt att det också skulle bli fel, förmodligen för att de tyckte det blev c00l4r3. :D
Det var någon film där Vin Diesel (tror jag) körde en Honda Xr100 och den lät som en tvåtakt :rolleyes:

Edit: kollar på skräpet nu, Millen låter som en twin :)

Men så fjantig den är.

Edit2: nu kör dom växel efter växel och ändå ser det ut att gå i runt 100,
och den ene körde in hojen framför den andras så dom trilla, och då rulla dom 3 meter :)

Last edited:
Visst e den fräck men så frutansvärt överdriven...går det att göra en mc-film mer överdriven?

Någon skrev att costumen gick i 300 i slutet....om man ska relatera till saker som hände under tiden så kanske vi snackar 500 km/h och det på en costum :kocko

Sen hur kan man hoppa upp på ett tåg i typ 150 km/h och inte åka av?
Att de lyckades köra i skogen med de motorcyklarna tycker jag är imponerande (eller inte :rolleyes: )

Häftig film men för överdriven tycker jag.

Haha, jag tror han var seriös och tyckte det var bra att millen verkligen lät som en V-twin, och inte som en rad4. .. But that's just me, eh . :rolleyes:

T .. suger fett.

men det kanske är dags att ta tillfället i akt, sporthojs medlemmar skriver manus & filmar.. blir storsäljare & får Oscar för bäste utländska film :D

Såg filmen nyligen och jag kan bara instämma i "hyllningarna".
Så jävla pinsamt så det finns inte. Man sitter och skäms när man tittar för allt är så jävla dåligt gjort.

Folk leker Turtles i skogen med cyklarna, brudarna drar upp bågarna på bakhjulet och fäktas med framhjulet, race inne i (och uppe på) rullande passagerartåg. Och slutscenen är bara för mycket!! :Bugar

Till råga på det är storyn svagare än de senaste Jason-filmerna, vilket säger det mesta.

Jag tror de flesta av oss har förstått att det är en dålig film. Det finns inte längre någon anledning att frossa i vem som kan fälla den mest beskrivande kommentaren eller peka ut det pinsammaste avsnittet. Filmen är för dålig för att ens vara värdig sånt.

customised är vad vi kallar styla. :fatta!

drovy skrev:
nån som tänkt på att polisen när den stenhårda reapers killens lillebror blir dödad, beskriver en aprilia rsv som en "custom motorcycle" ? :D

Jidetoft skrev:
Såg filmen nyligen och jag kan bara instämma i "hyllningarna".
Så jävla pinsamt så det finns inte. Man sitter och skäms när man tittar för allt är så jävla dåligt gjort.

Folk leker Turtles i skogen med cyklarna, brudarna drar upp bågarna på bakhjulet och fäktas med framhjulet, race inne i (och uppe på) rullande passagerartåg. Och slutscenen är bara för mycket!! :Bugar

Till råga på det är storyn svagare än de senaste Jason-filmerna, vilket säger det mesta.

Jaha, nu ska vi angripa Jason helt plötligt!?
Hur blev det med den där indiska hojfilmen, någon som sett den?
/J.

Torque kommer på Canal+ Film3 ikväll kl 21:30
Alla som vill bilda sig en egen uppfattning kan flytta sin rumpa till någon kompis med den kanalen.

Får se om det blir fler inlägg imorgon då'ra

Lt Jake skrev:
Jaha, nu ska vi angripa Jason helt plötligt!?
Hur blev det med den där indiska hojfilmen, någon som sett den?
/J.

Dhoom menar du kanske? Polaren har den, har sett 2 timmar av den...man skrattar ganska mycket när man ser den :)

lorkan skrev:
Haha, jag tror han var seriös och tyckte det var bra att millen verkligen lät som en V-twin, och inte som en rad4. .. But that's just me, eh . :rolleyes:
Ja.

Vi snackade om att SP1:an lät som en radfyra, och senare skrev jag.

Kollar på skräpet nu, Millen låter som en twin :)

alltså med andra ord: dom har gjort något rätt iallafall.

En bra motorcykel film är: En dagbok från en motorcykel :)
kommer inte ihåg vad den heter på engelska bara...

Och självklart: EASY RIDER
Så himla bra så det inte är sant.

Swedish_Phoenix skrev:
En bra motorcykel film är: En dagbok från en motorcykel :)
kommer inte ihåg vad den heter på engelska bara...
The Motorcycle Diaries :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back