Toppgjutning, mördarbakterier och hojrenoveringen som gudarna glömde.

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
Jag tycker du hanterar den där skiten bra. Bättre humör på dig än många med långt fjuttigare problem.

Kan bara hålla med. Att klaga är mänskligt, oavsett hur ens elände står sig mot andras. Jag tycker dock verkligen inte det varit fråga om något klagande här. Tvärt om, en positiv can do-attityd som jag tror kommer göra under för läkeprocessen. Kämpa på!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker du hanterar den där skiten bra. Bättre humör på dig än många med långt fjuttigare problem.
Kan bara hålla med. Att klaga är mänskligt, oavsett hur ens elände står sig mot andras. Jag tycker dock verkligen inte det varit fråga om något klagande här. Tvärt om, en positiv can do-attityd som jag tror kommer göra under för läkeprocessen. Kämpa på!
Tack så jättemycket hörni! :tummenupp

Jag ska göra mitt bästa, har återbesök med läkaren imorgon och ska då även träffa sjukgymnast och börja nysta i hur vägen framåt ser ut :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Justfan, nu när du säger det så har jag ju läst tråden till och med! Respekt i kubik :Bugar Bara att konstatera att det alltid finns någon som har det körigare... Å andra sidan skulle man aldrig få klaga på något ifall man följt den devisen slaviskt, och jag tycker nog att jag har lite skäl för mitt klag just i detta fall även om det finns andra som har det värre... :gnissla :hihi
Nej, du kan nog gott beklaga did lite över livets lott. :hihi
Ska du bygga om hojen till en fyrkants4:a? :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nej, du kan nog gott beklaga did lite över livets lott. :hihi

Ska du bygga om hojen till en fyrkants4:a? :hihi
Jag hoppas ju inte att jag ska råka ut för mycket värre saker, så man får väl passa på när tillfälle ges... :gnissla :hihi

Nja, hade jag hetat Allen Millyard så kanske men dessvärre inte... :gnissla Jag kommer vara helt nöjd om jag lyckas få till en användbar topp som inte presterar sämre än original, det skulle vara väl godkänt resultat i min bok. Lyckas jag dessutom utforma förbränningsrummet så att toppen kanske till och med presterar bättre än original, då är det fan jackpot :banana
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Jag hoppas ju inte att jag ska råka ut för mycket värre saker, så man får väl passa på när tillfälle ges... :gnissla :hihi

Nja, hade jag hetat Allen Millyard så kanske men dessvärre inte... :gnissla Jag kommer vara helt nöjd om jag lyckas få till en användbar topp som inte presterar sämre än original, det skulle vara väl godkänt resultat i min bok. Lyckas jag dessutom utforma förbränningsrummet så att toppen kanske till och med presterar bättre än original, då är det fan jackpot :banana
Skulle det nu bli bättre än orginal, så vill vi fan se beviset från en tillförlitlig bromsbänk...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle det nu bli bättre än orginal, så vill vi fan se beviset från en tillförlitlig bromsbänk...
Absolut, jag är själv nyfiken så det är helt klart planen :tummenupp Förutsatt att jag över huvud taget kan få till en fungerande topp vill säga, vi är ju inte där riktigt än... :gnissla Sen antar jag att jag måste hitta någon moppebromsbänk eller nåt, den här lilla minimoppehojen lär väl knappt orka sätta snurr på trumman på en riktig bänk :hihi

Litet bakslag idag hos läkaren tyvärr, en del av transplantatet verkar ha dött :( På sidorna verkar huden ha vuxit fast ordentligt, men i mitten är det ett öppet och fortsatt sårigt parti med en svart sträng av nekrotisk död vävnad som antingen inte vuxit fast över huvud taget eller som helt enkelt dött då den fått för dålig blodförsörjning för att överleva i längden... Det är inte säkert att jag tvingas till en ny operation, har vi tur så kan kroppen själv ersätta den döda vävnaden så att såret läker ihop och huden växer över på egen hand. Det är dock ett ganska brett område som ska täckas, så vi får se hur pass bra kroppen reder ut det eller om jag måste genomgå en kompletterande transplantation... Nytt återbesök och utvärdering om en vecka för att se om det sprider sig eller går tillbaka, beroende på vilket så måste de kanske karva lite till i mig... Rehab/sjukgymnastik får tyvärr vänta tills vi vet om tummen tänker läka ordentligt eller vad som händer. Ska börja motionera och sträcka fingrarna lite försiktigt men vara fortsatt rädd om tummen. Men ja, lite trist. Hade hoppats på bättre besked, ser inte fram emot att eventuellt behöva operera igen och dra ut på läkningen ytterligare...

20230330_101755.JPG20230330_100903.JPG20230330_100822.JPG
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Litet bakslag idag hos läkaren tyvärr, en del av transplantatet verkar ha dött :( På sidorna verkar huden ha vuxit fast ordentligt, men i mitten är det ett öppet och fortsatt sårigt parti med en svart sträng av nekrotisk död vävnad som antingen inte vuxit fast över huvud taget eller som helt enkelt dött då den fått för dålig blodförsörjning för att överleva i längden... Det är inte säkert att jag tvingas till en ny operation, har vi tur så kan kroppen själv ersätta den döda vävnaden så att såret läker ihop och huden växer över på egen hand. Det är dock ett ganska brett område som ska täckas, så vi får se hur pass bra kroppen reder ut det eller om jag måste genomgå en kompletterande transplantation... Nytt återbesök och utvärdering om en vecka för att se om det sprider sig eller går tillbaka, beroende på vilket så måste de kanske karva lite till i mig... Rehab/sjukgymnastik får tyvärr vänta tills vi vet om tummen tänker läka ordentligt eller vad som händer. Ska börja motionera och sträcka fingrarna lite försiktigt men vara fortsatt rädd om tummen. Men ja, lite trist. Hade hoppats på bättre besked, ser inte fram emot att eventuellt behöva operera igen och dra ut på läkningen ytterligare...

Är det dags?
Hoppas på goda nyheter när de kommer och att inget kört till sig ( mer) den gångna veckan!
En makaber såpa, om man får uttrycka sig så...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Absolut, jag är själv nyfiken så det är helt klart planen :tummenupp Förutsatt att jag över huvud taget kan få till en fungerande topp vill säga, vi är ju inte där riktigt än... :gnissla Sen antar jag att jag måste hitta någon moppebromsbänk eller nåt, den här lilla minimoppehojen lär väl knappt orka sätta snurr på trumman på en riktig bänk :hihi

Litet bakslag idag hos läkaren tyvärr, en del av transplantatet verkar ha dött :( På sidorna verkar huden ha vuxit fast ordentligt, men i mitten är det ett öppet och fortsatt sårigt parti med en svart sträng av nekrotisk död vävnad som antingen inte vuxit fast över huvud taget eller som helt enkelt dött då den fått för dålig blodförsörjning för att överleva i längden... Det är inte säkert att jag tvingas till en ny operation, har vi tur så kan kroppen själv ersätta den döda vävnaden så att såret läker ihop och huden växer över på egen hand. Det är dock ett ganska brett område som ska täckas, så vi får se hur pass bra kroppen reder ut det eller om jag måste genomgå en kompletterande transplantation... Nytt återbesök och utvärdering om en vecka för att se om det sprider sig eller går tillbaka, beroende på vilket så måste de kanske karva lite till i mig... Rehab/sjukgymnastik får tyvärr vänta tills vi vet om tummen tänker läka ordentligt eller vad som händer. Ska börja motionera och sträcka fingrarna lite försiktigt men vara fortsatt rädd om tummen. Men ja, lite trist. Hade hoppats på bättre besked, ser inte fram emot att eventuellt behöva operera igen och dra ut på läkningen ytterligare...

Jag tycker att det ser fint ut. Det blir nog jättebra det där.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det dags?
Hoppas på goda nyheter när de kommer och att inget kört till sig ( mer) den gångna veckan!
En makaber såpa, om man får uttrycka sig så...
Jag tackar ödmjukast för omtanken, det värmer :)

Ingenting har kört till sig bortom förväntan åtminstone. Delar av transplantatet är konstaterat dött, men än så länge är ingen ny operation bokad utan det som gjorts är att läkaren skurit bort det värsta av död vävnad (eftersom transplantationen skedde nyligen så har nya nerver och större blodkärl inte hunnit bildas, således är jag helt okänslig på den berörda delen av tummen och detta mindre ingrepp kunde ske helt utan bedövning och mer eller mindre utan blodsutgjutelse) och förhoppningen är att kroppen ska kunna läka över detta på egen hand ungefär som ett vanligt skrapsår (fast något djupare :näsblod ).

De tog också och städade bort sårskorpan runt kanten för att se så att huden på sidorna vuxit fast som den ska, och det verkar den ha gjort. Undertill (nedanför stråket med död vävnad) ser det lite sisådär ut fortfarande, men förhoppningsvis kan det läka ihop nu när nekrosen är borta. Vi ska dock hålla ett regelbundet öga på det, återbesök om en knapp vecka. Ser det ut att gå åt fel håll så... Tar vi det därifrån.

20230405_150916.JPG

Så kan man väl absolut få uttrycka sig, det verkar passande. Vi skiter i det här med att ge ut en bokserie, vi går direkt till TV-drama :hihi Spänningen är olidlig, varje avsnitt avslutas med en ny cliffhanger. Ni får föreställa er hur en basig och raspig berättarröst dramatiserar:

"Har transplantationen misslyckats? Kommer tummen att läka, eller tvingas Busken trots allt till amputation? Kommer han någonsin kunna återhämta sig, eller blir detta slutet på hans många bisarra, mekaniska och motorrelaterade projekt? Missa inte fortsättningen, om en vecka!"

Given succé, fredagsunderhållning på hög nivå :näsblod :hihi

Jag tycker att det ser fint ut. Det blir nog jättebra det där.
Tack, vi hoppas på det :tummenupp
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag håller med, det börjar se fint ut.
Hoppas du kan börja köra hoj till sommaren i alla fall :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag håller med, det börjar se fint ut.
Hoppas du kan börja köra hoj till sommaren i alla fall :tummenupp
Det är ju betydligt bättre än att ha en infekterad tumme eller ingen tumme alls iallafall, så det är bara att se positivt på det :tummenupp Får väl se när säsongen startar för egen del, abstinensen är svår när man hör hojar brumma förbi utanför...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En knapp vecka sa du. Är det nu det?
Du är punktlig minsann, tack för din omtanke :) Jag var på återbesök i Tisdags, men det ser ut mer eller mindre exakt som vid förra återbesöket så jag tyckte inte att det var lönt att lägga upp någon uppdatering. Det är fortsatt öppet och lite kletigt i mitten men rött och fint under/runt om, så de hoppas att det kvarvarande såret ska sluta sig utan att det krävs en ny transplantation. Har fått lite fler övningar från sjukgymnasten för att komma igång med rörligheten och greppstyrkan i handen, är ganska orörlig och svag så det kommer nog ta ett tag innan man kan börja ägna sig åt sedvanliga dårskaper... Men ja, det ser väl ut att gå så sakteliga åt rätt håll tror jag :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Du är punktlig minsann, tack för din omtanke :) Jag var på återbesök i Tisdags, men det ser ut mer eller mindre exakt som vid förra återbesöket så jag tyckte inte att det var lönt att lägga upp någon uppdatering. Det är fortsatt öppet och lite kletigt i mitten men rött och fint under/runt om, så de hoppas att det kvarvarande såret ska sluta sig utan att det krävs en ny transplantation. Har fått lite fler övningar från sjukgymnasten för att komma igång med rörligheten och greppstyrkan i handen, är ganska orörlig och svag så det kommer nog ta ett tag innan man kan börja ägna sig åt sedvanliga dårskaper... Men ja, det ser väl ut att gå så sakteliga åt rätt håll tror jag :)
Låter plusitivt, på det hela taget!
Ett lite makabert nöje...dock i all välmening.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Låter plusitivt, på det hela taget!
Ett lite makabert nöje...dock i all välmening.
Är väl alltid trevligt att någon bryr sig, jag tror ju inte direkt att du sitter där och hoppas på tråkiga nyheter så jag tar det absolut inte som något negativt :) Tror "tyvärr" inte att det blir så mycket smaskiga eller exalterande nyheter framöver, om allt går som det ska så är det ju bara den sista sårläkningen och sedan rehab som återstår och sen är jag förhoppningsvis på banan igen. Så förhoppningsvis är det slut på det makabra och åter till de vanliga idiotierna inom en inte alltför avlägsen framtid :)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Är väl alltid trevligt att någon bryr sig, jag tror ju inte direkt att du sitter där och hoppas på tråkiga nyheter så jag tar det absolut inte som något negativt :) Tror "tyvärr" inte att det blir så mycket smaskiga eller exalterande nyheter framöver, om allt går som det ska så är det ju bara den sista sårläkningen och sedan rehab som återstår och sen är jag förhoppningsvis på banan igen. Så förhoppningsvis är det slut på det makabra och åter till de vanliga idiotierna inom en inte alltför avlägsen framtid :)
Äsch, tråden ligger ju alltid framme på startsidan. Troligen spenderar jag för mycket tid på SH.. Svårt att missa om den uppdaterats eller ej.
Japp, du har många usual insanities att uppdatera. Publiken rullar tummarna...för att vi kan.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Äsch, tråden ligger ju alltid framme på startsidan. Troligen spenderar jag för mycket tid på SH.. Svårt att missa om den uppdaterats eller ej.
Japp, du har många usual insanities att uppdatera. Publiken rullar tummarna...för att vi kan.
Känns som att det gått utför med forumet om den här icketråden, med sina sporadiska uppdateringar om tummar i varierande grad av trasighet, inte trillar av förstasidan... :gnissla :näsblod

Paradoxalt nog så är det ju en av alla saker jag inte kan göra alltför väl just nu, trots att jag mest sitter stilla och... Ja. Så det är ju bra att ni andra upprätthåller traditionerna :hihi När tummarna väl kan rullas igen så lovar jag att göra mitt bästa för att sysselsätta mig med något annat än just det så att ni får någon lite mer kvalitativ underhållning än så :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Var på återbesök idag igen, inte särskilt mycket nytt att rapportera... Fortfarande sårigt och kladdigt på mitten, men även om läkaren kommenterade att det tar lite tid för det att läka så hoppas de fortfarande att kroppen reder ut det på egen hand. Återbesök om en vecka igen... Börjar kännas lite repetitivt detta, och tämligen drygt. Vågar ju inte göra något så länge transplantatet inte är ordentligt läkt, man vill ju inte riskera att riva upp det och förlänga läketiden ytterligare... Men ja, rätt segt detta :(
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
oj oj detta var inte kul.
hoppas du repar dej fort.
jag håller tummarna för dej ? ?
Tack så mycket, det är skönt att ni håller ställningarna (och tummarna :hihi ) när jag nu inte kan :tummenupp Det ska säkert reda upp sig med tiden, men just nu känns det rätt segt att inte kunna göra något... Vill inte riskera att få smuts i såret eller riva upp nånting, så livet är väldigt passivt för stunden. Vågar inte köra hoj eller pyssla i verkstan, blir mest kontorstjänst och datorspel just nu... Jag som är van att kunna spendera hela dagar ute i verkstan, det gör att man kryper så smått på väggarna på grund av denna oförmåga/inaktivitet...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top