Toppfart SZR 660?

Onewheeler

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Lite olika hojar..
Det verkar som att toppfarten på szr 660 varierar från exemplar till exemplar.
Vore kul om ni få som haft eller har en kunde skriva ned vad ni hade för topphastighet på den.
Kunde vara kul att höra om den var standarddrevad eller om något var modifierat också..
Min gör 160-165km/h oavsett om jag kör med original eller slipon. Den är standarddrevad.

Onewheeler skrev:
Det verkar som att toppfarten på szr 660 varierar från exemplar till exemplar.
Vore kul om ni få som haft eller har en kunde skriva ned vad ni hade för topphastighet på den.
Kunde vara kul att höra om den var standarddrevad eller om något var modifierat också..
Min gör 160-165km/h oavsett om jag kör med original eller slipon. Den är standarddrevad.

Jag mailade en kille som hade sin till salu på blocket. Den skulle enligt annonsen vara strypt till 25kw så jag frågade honom hur pass mycket acc och fart etc påverkades på just denna hojen av att strypa den. Enligt honom skulle den göra precis över 200 ostrypt och runt 160 strypt tror jag det var.

Min gjorde original ca 180-185 mätarfart. Tyvärr har jag ännu inte hunnit testa med helsystemet och Mikunisarna på.

kk74 skrev:
Min gjorde original ca 180-185 mätarfart.

Samma på min, Jag inte kollat om någon tidigare ägare har drevat om den men det är nog orginaldrevning på den.

sanntur skrev:
Yamaha SZR660, Hur ser en sådan ut?? :va (Känner inte igen beteckningen)
Sara här i stan har ju en sån. (chefen på dressman i centrum)
En röd sak. Hon har svart och guldigt arleness ställ. (Om du nu mött henne nån gång. För hon har nog inte kört förbi dig...)

sanntur skrev:
Ok, det är en uppföljare till SR500-79 -82 LR??

Njaa, inte riktigt.

Yamaha har en fabrik i Belgarda i Italien som tyckte att det saknades en riktigt sportig stånka i Yamahas utbud, sagt och gjort. Dom rotade runt lite i reservdelskagret, ryckte ramen från en racer, motorn från XTZ och skruvade ihop paketet med en massa annat tjafs som råkade ligga och skräpa i grannskapet.
Den alltså inte Japansk utan Italiensk. En kompis till mig har en Duccemonster-98 och det är väldigt många delar som är lika på dom.

Den sålde inte så bra och slutade tillverkas efter ett par år.

Last edited:
Köpte ytterligare en szr idag. En smula moddad i motorn, toppar 190Km/h med den drevningen som sitter på och mer med högre utväxling. Skillnad som dag och natt mot den szr jag redan hade :banana

Onewheeler skrev:
Köpte ytterligare en szr idag. En smula moddad i motorn, toppar 190Km/h med den drevningen som sitter på och mer med högre utväxling. Skillnad som dag och natt mot den szr jag redan hade :banana

Tilläggas är att det är med originalblås. Ska bli kul att testa med slipon=)

Goodstuff skrev:
Racer och racer. Ramen är från deras TZR250 gatcykel. Men den är frän ändå.

Om det där tvistar de lärde.
Olika sidor på internet påstår att det är; tzr250 eller tzr125 eller tz 250 eller tz125. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro så jag skrev racer då det är ett relativt vitt begrepp och det är definivt inte chassiet från en XT.

Men kul är den.

Onewheeler skrev:

Kul. :tummenupp

DumDum skrev:
Olika sidor på internet påstår att det är; tzr250 eller tzr125 eller tz 250 eller tz125. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro så jag skrev racer då det är ett relativt vitt begrepp och det är definivt inte chassiet från en XT.

Men kul är den.

TZR250 är det, den ramen är iofs väldigt lik den som satt på TZ250. Det är dock inte en TZ125, vilket man förstår när man ser hojarna bredvid varandra.....

DumDum skrev:

Men kul är den.

Det fanns ju en hel radda med olika TZR med lite olika ramar.
Klart den är kul.

nån som vet under vilka år SZR:en gjordes!?!? samt om det finns nån tillsalu?!?

Last edited:
Mcbudet skrev:
nån som vet under vilka år SXr:en gjordes!?!? samt om det finns nån tillsalu?!?

SXR? Är det SRX600 du tänker på? Den tillverkas väl än? Annars så var det inte alltför länge sedan de slutade. Det finns en SR/SRX klubb så är du på jagt efter en så är det kanske ett bra ställe att börja på.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...