toppfart på streetfighterhojar?

jag har kört 210 på mätaren med en vf 750 custom från 83!
86 pållar har den hojjen.. då va där lite kvar å ge men kopplingen palla inte mer utan ville slira..
ganska spännande sitta rakt upp, bredbbent och med brett styre i dom hastigheterna..
har verifierat det ett antal gånger oxå så jag vet den klarar de.. mätarfart alltså...
spelar ingen roll vilken hoj man kör.. fort fram vill man :)

Min R1 -01 streetfighter varvade ut på 6an.
Enbart 1 kugg ner fram (15 i stället för orginal 16).
Hade iofs ett akrapovic evolution system på och hojen.

Super-Henkan skrev:
Tack... det var utan kåpor... med kåpor har jag haft 303km/h på mätaren och org drevning dock inte varvstopp...

ok utan kåpor. coolt :tummenupp

ok vi får ju såklart en felvisning. nu vet inte jag hur man räknar exakt men om vi säger så här.
vi går ner från 15(som är orginal?) till 14 fram. det är en skillnad på 1/15=6,7%
kan man då tänka sig att mätaren, som antagligen visar runt 10% fel orginal, visar runt en 16,7% fel nu då?

hur som helst så känns det som att man kan konstatera att ifall man kör r1 streetfighter med lagom neddrevning och utan kåpor så har man fortfarande en ganska rejäl toppfart.

Edit: såg att en annan r1 streetfighterkille här skrev att 16 var orginal. men hur som helst så hade ju han varvat ur sin på 15 drev. då får man räkna på det istället. kommer att bli mindre felvisning på den räkningen.

Last edited:
VEGA skrev:
jag har kört 210 på mätaren med en vf 750 custom från 83!
86 pållar har den hojjen.. då va där lite kvar å ge men kopplingen palla inte mer utan ville slira..
ganska spännande sitta rakt upp, bredbbent och med brett styre i dom hastigheterna..
har verifierat det ett antal gånger oxå så jag vet den klarar de.. mätarfart alltså...
spelar ingen roll vilken hoj man kör.. fort fram vill man :)

ha ha.. coolt. trodde inte att man kunde köra så fort med såna hojar.

Peter svensson körde över 300,tror det va 326 km/h med sin nitro dragbike.Den hade inga kåpor :D Själv har jag kört 254km/h på en kåplös gsx1100EF med lustgas o diverse trim.Det kändes som skallen skulle wobbla loss ifrån kroppen.Så behåll du dina kåpor på om du gillar att köra fort ibland,det blir jälit jobbigt för nacken.

bmwjohan skrev:
ha ha.. coolt. trodde inte att man kunde köra så fort med såna hojar.

jodå, fast den börjar nästan alltid vobbla runt 170.. kan bero på platt bakdäck, 10 år gammalt framdäck och kassa dämpare både fram å bak..
men lyckas man hålla den då så e de inga problem å komma över 200 strecket.. =)

Jag har åkt 180 märlor med en Marauder 800 från Kjula och in till stan. Vägrade luta mig ner eller nåt sånt. Riktiga karlar gör ju inte det. Riktiga karlar göder chiropraktorn istället. :D
Kan ju vara nåt att tänka på om du nu ska åka kåplöst och dessutom vill åka fort.

Allvarligt talat så var jag ute och åkte lite FZR1000 idag. Jag är rätt säker på att den har -1 kugg fram. Rapp men jävligt surrigt att åka med. Inget jag rekommenderar. Jag satt och letade efter extra växlar hela tiden.
Nu ska detta iofs ses i ljuset av att jag åkte tiller hela förra sommaren men ändå liksom.

Shit vad seg!!!!!!!!!!

Ärligt talat killen! har du verkligen en gsx 750 R??? det är inte en Dt 50 R då?
Det låter lite så på snacket måste jag säga!!
Du ska nog inte bygga Street!! det tipset kan jag ge dig :kocko

bmwjohan skrev:
jo jag älskar att köra fort. min gixxer är dock så långt ifrån en bakhjulsmaskin man kan komma så den skulle gärna få bli lite mer wheelievänlig.

Det är du som är talanglös bara.

Robban_C skrev:
Allvarligt talat så var jag ute och åkte lite FZR1000 idag. Jag är rätt säker på att den har -1 kugg fram. Rapp men jävligt surrigt att åka med. Inget jag rekommenderar. Jag satt och letade efter extra växlar hela tiden.
Nu ska detta iofs ses i ljuset av att jag åkte tiller hela förra sommaren men ändå liksom.
Vad varvade den i 100 då?
Det är ju inet så ovanligt att man sitter och letar högre växlar även om det råkar vara orginaldrevat.

Jag kollade aldrig, kort provtur. Men kan kika idag. Om jag kommer ihåg.
Som sagt, tyckte den var vansinnigt surrig men har alltså en sommar med tiller bakom mig. Man får säkert annorlunda referenser då.

NilleR1 skrev:
Shit vad seg!!!!!!!!!!

Ärligt talat killen! har du verkligen en gsx 750 R??? det är inte en Dt 50 R då?
Det låter lite så på snacket måste jag säga!!
Du ska nog inte bygga Street!! det tipset kan jag ge dig :kocko

ännu ett jävla fuckface som måste skriva helt meningslösa kommentarer.

vad är det som är så konstigt med att man är nyfiken på att veta hur mycket man tappar i toppfart när man bygger om en hoj till streetfighter?
bara för att man vill göra en hoj mer trixvänligt så kanske man inte vill krypköra hela tiden för det.

jag skulle ha skrivit att endast killar som äger streetfighterhojar får svara, för med några få undantag så är det bara dom som kommer med vettiga svar. resten är bara en massa jävla spam.

Robban_C skrev:
Jag har åkt 180 märlor med en Marauder 800 från Kjula och in till stan. Vägrade luta mig ner eller nåt sånt. Riktiga karlar gör ju inte det. Riktiga karlar göder chiropraktorn istället. :D
Kan ju vara nåt att tänka på om du nu ska åka kåplöst och dessutom vill åka fort.

det är verkligen många som har plockat fram hojarna i eskilstuna nu. jag tror dock att jag väntar lite till för jag tycker att det är för dåliga på att sopa inne i stan. så jäkla mycket grus överallt.

man vänjer sig säkert vid det extra surret efter ett tag. verkade den wheelievänlig då?

bmwjohan skrev:
det är verkligen många som har plockat fram hojarna i eskilstuna nu. jag tror dock att jag väntar lite till för jag tycker att det är för dåliga på att sopa inne i stan. så jäkla mycket grus överallt.

Om du ser en grön ZXR i stan så är det inte jag! :rolleyes: :squid Förresten så går det jättebra att köra så länge man tar det lugnt. (Jag lovar!)

Kentamannen skrev:
Om du ser en grön ZXR i stan så är det inte jag! :rolleyes: :squid Förresten så går det jättebra att köra så länge man tar det lugnt. (Jag lovar!)

har du köpt ny hoj? jag trodde att du skulle komma och provsitta gixxern först?

Robban_C skrev:
Jag kollade aldrig, kort provtur. Men kan kika idag. Om jag kommer ihåg.
Som sagt, tyckte den var vansinnigt surrig men har alltså en sommar med tiller bakom mig. Man får säkert annorlunda referenser då.

Jo jag antar att en radfyra kan kännas konstigt med en V-twin i bakhuvet så att säga.
Jag åkte ju 2 år på min XR600 innan R1an, och jag körde fan XR600 med R1an första dagarna med:lol

bmwjohan skrev:
ännu ett jävla fuckface som måste skriva helt meningslösa kommentarer.

vad är det som är så konstigt med att man är nyfiken på att veta hur mycket man tappar i toppfart när man bygger om en hoj till streetfighter?
bara för att man vill göra en hoj mer trixvänligt så kanske man inte vill krypköra hela tiden för det.

jag skulle ha skrivit att endast killar som äger streetfighterhojar får svara, för med några få undantag så är det bara dom som kommer med vettiga svar. resten är bara en massa jävla spam.
Ge dig, du fattar väl att en sån här tråd av dig får en del humoristiska inlägg?
Sen tycker jag definitivt du fått så mycket svar du kan få om detta, ingen verkar ju ha exakt en sån hoj som du har som de byggt om.

BMXjohan skrev:
Jag är ett jävla fuckface som måste starta helt meningslösa trådar.
Så sant som det är sagt.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...