toppfart på streetfighterhojar?

Silwer skrev:
1. Vad varvade den i 100 då?...
2. ...Jag åkte ju 2 år på min XR600 innan R1an, och jag körde fan XR600 med R1an första dagarna med:lol
1. 4400/100. Med rött vid 11500 så ger det 261 märlor på mätaren.
Om vi uppskattar att den är drevad 15 fram men borde ha 16 så skulle det ge 279 på mätaren vid rött. Låter mer rimligt.
Den är ju kul som sporthoj räknat men ska man pysa runt på lite större vägar så är den lite surrig.

2. Kan tänka mig det.

bmwjohan skrev:
... verkade den wheelievänlig då?
Javars. Powerwheelie funkar ju givetvis. Men jag hade ingen lust att slå runt på väg till SBP så jag tog det lite lugnt. Dessutom var det 1/2 minus när jag åkte hemifrån i morse = stel chaffis, då ska man ta det lugnt och fint.

Robban_C skrev:
1. 4400/100. Med rött vid 11500 så ger det 261 märlor på mätaren.
Om vi uppskattar att den är drevad 15 fram men borde ha 16 så skulle det ge 279 på mätaren vid rött. Låter mer rimligt.
Den är ju kul som sporthoj räknat men ska man pysa runt på lite större vägar så är den lite surrig.

Då hade du rätt då, nån kugg nerdrevad är den, har för mig att de gör drygt 4000 vid 100 standard.
Det är väl nån som velat ha en piggare hoj helt enkelt, själv klarar jag inte av det, jag blir så stressad när motorn högvarvar i sådana farter :)

soppatorsken skrev:
Jag tycker det bara känns plågsamnt att köra över 200 utan nått som helst skydd för vinden. Min nacke pallar det helt enkelt.

Jo jag kommer ihåg någon som låg på backen och kved efter att ha marschat 200 utan kåpor för att hinna till Svista förra året. :D

Silwer skrev:
Ge dig, du fattar väl att en sån här tråd av dig får en del humoristiska inlägg?
Sen tycker jag definitivt du fått så mycket svar du kan få om detta, ingen verkar ju ha exakt en sån hoj som du har som de byggt om.

jag ser gärna en massa humoristiska inlägg, men det var inget humoristiskt i hans inlägg utan det var ett rent påhopp.

ok, ja, jag är nöjd nu för det är flera stycken som kör streetfighter som har svarat och kommit med bra svar. sedan är det såklart vissa andra som kommit med mycket bra svar också.

Tjenare BMWjohan, du lever fortfarande alltså?

"det finns inte någon som råkar ha någon bild på en sporthoj med orginalkåpor och ett crosstyre"

Kolla filmen Torque, det enda den kassa rullen duger till är att se hur sporthojar förvandlas till offroadare med lång fjädringsväg och cross-styre så fort de åker ut i spenaten (vad fan de nu ska där och göra?!) fast med bibehållna kåpor.
Introt var skönt, därefter suger den som en Nilfisk.

Hallen.. den filmen ska jag genast ladda ner.

Silwer.. jag är inne och läser säkert en timme varje dag, men jag har varit hojlös i 3-4 veckor nu. har inte hittat den fireblade jag vill ha ännu. så fort jag har köpt den så ska jag starta lite mer forkörartrådar :D

bmwjohan skrev:
Hallen.. den filmen ska jag genast ladda ner.

Silwer.. jag är inne och läser säkert en timme varje dag, men jag har varit hojlös i 3-4 veckor nu. har inte hittat den fireblade jag vill ha ännu. så fort jag har köpt den så ska jag starta lite mer forkörartrådar :D

Det tror jag säkert:lol

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...