Robban_C
Gubbfan åker knarr!
Åk 240 märlor och ställ dig upp!bmwjohan skrev:det jag var ute efter var bara att jag var nyfiken på ifall han hade kört utan kåpor då också så att han kunde svara på ifall det blåste mycket i 240.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åk 240 märlor och ställ dig upp!bmwjohan skrev:det jag var ute efter var bara att jag var nyfiken på ifall han hade kört utan kåpor då också så att han kunde svara på ifall det blåste mycket i 240.
eisbaer skrev:Min triple gör 230 ungefär. Det är inte kul nånstans att närma sig 200.. Där runt omkring börjar luft sippra in i hjälmen via skarven runt visiret vilket gör ögonen blöta =)
Några längre tider i de farterna skulle jag då inte göra.
Robban_C skrev:Åk 240 märlor och ställ dig upp!
soppatorsken skrev:Men då har du ändå lampor och en mätartalva till skydd va? De gör mer än mad man tror.
Jåke skrev:Är du bara intresserad av att få så höga siffror på mätaren som möjligt kan du väl ändra skalan![]()
I annat fall kan man ju konstatera att fartkänslan blir en helt annan på en kåplös hoj än en med kåpa. Helt plötsligt kan det gå jääävligt fort även om mätaren visar lite mindre...
Min ZXR med bara överdelen kvar och brett styre orkar upp i knappt 240 mätarfart om jag ligger ner. Det är vad den gör uppmätt fart som original. Räkna med 10% felvisning på mätarfarten....
Köpte den sån. Men vad jag sett på andra så är kåpställningen bytt eller moddad (snyggt i så fall) och kåpan alltså uppvinklad litegrann så styret går in under glaset vid vridning. Om du förstår....bmwjohan skrev:gick det att få dit ett crosstyre med orginalkåpan kvar?
bmwjohan skrev:gick det att få dit ett crosstyre med orginalkåpan kvar?
Det måste gå. Hur ska du annars kunna måla den i färg som smälter samman med omgivningen?bmwjohan skrev:gick det att få dit ett crosstyre med orginalkåpan kvar?
Silwer skrev:men för fan prova då, du har ju crossstyre, du kan svetsa på överfall bara o sen förlänga det som behövs, sen full gas ståendes bakofram med mätaren monterad på cutsen.
Ring sen och berätta hur fort du kunde köra utan att dö och ifall det blåste nåt.
Påminner mig dessutom att du ska lacka den i stealthfärger så du smälter in i bakgrunden, passa dig om du då tänker stanna så du inte blir överkörd.
Glöm ej heller att montera microfoner i de bilar du kör om i väggrenen, så vi kan få höra lite arga tjut av skräckslagna bilister som inet förstog vad det var som körde om på fel sida.
Super-Henkan skrev:När jag hade 15 drev fram på min retta så har jag haft ca 280km/h mätt på kompisens orginal retta...
Jag har haft 299 km/h när jag har haft 14 drev fram... och det var inte varvstopp...
vet inte hur mkt mätaren visar fel... men mkt är det nog... jag tycker det blir jobbigt att köra längre sträckor i 200 + fart... men efter en hel sommar så har man allt fått lite mer muskler![]()
//Henrik
sven666 skrev:haha skitrolig tråd jueh![]()
utan kåpor åker ju aerodynamiken ut genom fönstret.. tro fan du tappar toppfart på dethahaha...
Vem är det som bryr sig om toppfarten på en streetfigher egentligen? :kockobmwjohan skrev:allvarligt talat så är du fan inte helt frisk.
Super-Henkan skrev:När jag hade 15 drev fram på min retta så har jag haft ca 280km/h mätt på kompisens orginal retta...
Jag har haft 299 km/h när jag har haft 14 drev fram... och det var inte varvstopp...
//Henrik
bmwjohan skrev:när du körde 299 km/h med 14 drev fram, var det med eller utan kåpor?
mer muskler är aldrig fel![]()
din streetfighter är jävligt grym![]()
Silwer skrev:Du är medveten att om du drevar om hojen med tex mindre drev fram kommer mätaren visa för höga siffror?
Antar det iaf, men risken är att du impar på bmxjohan med siffrorna![]()
Jamen, då är det ju feträtt. Det kan ju inte gå "fort" nog :kockoSilwer skrev:...kommer mätaren visa för höga siffror?...
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |