topp fart

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
vad toppar era Supermotarder och Offroader

140 drevat för skog,stad o gokartbanor :tummenupp
ska man åka stola banan med dom stola glabbana få man slänga på landsvägsdrevning..ca 160 i toppfart :3freak

hehe med den drevning jag har nu så stannar allt vid 125km/h ungefär..orkar dock mer men varven ligger då i topp på ungefär 9000..

hmm vet nån förrästen var ja kan hitta nytt framdrev till honda xl350? kollade runt förra året men då verkade de vara bortplockade från marknade?!?
om nån vet nått ställe där det antagligen finns får ni gärna höra av er:)

ha de fint!

175km/h har jag fått upp Husan i, lutade nog lite nerförs och hade tatt fart en bra bit innan man nådde det... Fast då är det 175km/h verklig fart.

MR.SPEED skrev:
vad toppar era Supermotarder och Offroader

Ja du! rakt fram eller när det svänger?

De gånger jag körde med mina KTM hojar rakt fram så har det varit ca 170-180 vilket är tillräckligt!

Har varit uppe i 185 km/h med husan enligt original digitalmätaren.
Ett kugg mindre än original och annars original hoj.(utan strypningar)

...seså..låt höra nu vad era XR650:s toppar. Det är lite halvintressant faktiskt! :tummenupp

/KaliZ

660n har som mest visat 196 på mätaren. Mätaren är uppmätt med dito cykeldator och stämmer med +1 km/h.

//jaG

KaliZ skrev:
...seså..låt höra nu vad era XR650:s toppar. Det är lite halvintressant faktiskt! :tummenupp

/KaliZ

när jag körde med en annan snubbe körde han xr650 o jag ktm 640. han låg alltid steget före mig. fast bara lite..
jag tror han hade ca 10 kmh högre topp fart o lite mer ax.
min ktm 640 gjorde 170 enligt mätarn iaf .

En 140-145 har man väl haft med gamla bettan=)

ozeo skrev:
när jag körde med en annan snubbe körde han xr650 o jag ktm 640. han låg alltid steget före mig. fast bara lite..
jag tror han hade ca 10 kmh högre topp fart o lite mer ax.
min ktm 640 gjorde 170 enligt mätarn iaf .

Om du menar min gamla moppe för några somrar sen så saknade den typ 20hk då.. (jämf med nu, mätt med arslet) Gick sämre än en kratta iaf.
Hade kraftig inkontinens i ventilerna efter ett tidigare intimt umgänge med kolven :gnissla

jesseboy skrev:

Not bad.

I EM för tre år sen hade de en radar i slutet på rakan av RR banan som racet gick på där (banan naturligtvis med crossparti)... Vi var flat out med 17! 40 där och fick 204 km/h med Husan. 17 drevet lät vi specialtillverka på plats och blocket fick vi fila till för att kedjan skulle gå fri.
Snabbast var Kini med sin factory KTM 710cc med 208...
Värdelös bana.

Gillar inte riktigt detta ämne, som ständigt dyker upp. I motardsamanhang av flera anledningar.
Siffrorna är alltid fel. Jag är tex tämligen säker på att ingen här har en SM som i nuvarande setup gör 200+km/h för vem drevar så idiotiskt högt?
För en motard, gata eller bana, är det ointressant.
Toppfart med vilken setup? Drevad för toppfart,gata eller bana? Både gatdrevning och racedrevning är lägre än toppfartsdrevning med dessa slags motorcyklar.
Ingen mening jämföra utan att ha samma setup och det skulle isf vara optimal drevning för toppfart.

Alla husor med 17", samma profil på däcken och låt oss säga 15/42 drevning kommer tex att vara exakt lika snabba om det inte är nåt fel på dem. De har samma utväxling och når övervarvsskyddet vid samma varvtal.
Så, vad letar vi efter här?
Varje enskild persons motards toppfart i stående skick? Ok, men vi har trimmade-moppen-syndromet (min moppe gör 90, jag har mätt mot brorsans bil). Det gör sig alltid speciellt väl tillkänna bland dessa hojar då hojtidningarna inte testar dessa siffror på de flesta modeller av vettiga själ då förare av alla modeller utom de rena gathojarna ändrar utväxling efter var de kör och således hemskt många hojar av samma modell körs med olika utväxling.

Listan bara fortsätter. Iofs naturligtvis tillåtet att diskutera vad som helst men var väl medvetna om att NÄSTAN all info som kommer fram i en tråd som denna är felaktig.

Daniel
(tillbaks i sjukussängen efter en djävligt skön helg utan en vit vägg inom synhåll)

Instämmer Daniel.
Förövrigt 200'knyck med en std gatmotard måste ha varit med en sjujäkla medvind.
Fortsätt krya på dig!

Min XR 650 gjorde mätaren ut och lite till(180+) med
offroadhjulen på och 15-45 i drevning.
Vad den verkliga hastigheten var kan man ju undra :rolleyes:
Det är ju ganska ointressant oxå med tanke på att det enda
man tänker på i dom hastigheterna med en offroad är att inte
blåsa av hojen :D

.

Per skrev:
Instämmer Daniel.
Förövrigt 200'knyck med en std gatmotard måste ha varit med en sjujäkla medvind.
Fortsätt krya på dig!
Iofs är inte jesse´s standard...

SX 6växlad (EXC?), är inte den högre drevad på sista växlarna jämfört med andra lådor?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti