benkar skrev:2338143Spela roll om någon skriver dom eller dem, stava rätt är väl ändå viktigare...
hastihet, somm, skulld
Sorry, kunde inte låta bli...
/B
Om du tar och läser igen så skrev jag att även jag felstavar ibland

Seså läs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
benkar skrev:2338143Spela roll om någon skriver dom eller dem, stava rätt är väl ändå viktigare...
hastihet, somm, skulld
Sorry, kunde inte låta bli...
/B
Minimorran skrev:2337775
men jag kan inte hålla mig längre..Kan man inte skilja på DE och DEM så är det väl lika bra att skriva DOM... Det är så irriterande att läsa en text med DEM hela tiden.. i texten ovan är endast det trejde DEM korrekt, de två första skall vara DE.. Är det bara jag som retar mig på detta???
Jag ser det nästan överallt (är inte alls meningen att peka ut just denna SH:are..)
(..eller har språkbruket byggts om sedan jag gick i skolan...?)
Mjölka får ser bra ut!Minimorran skrev:2337775
men jag kan inte hålla mig längre..Kan man inte skilja på DE och DEM så är det väl lika bra att skriva DOM... Det är så irriterande att läsa en text med DEM hela tiden.. i texten ovan är endast det trejde DEM korrekt, de två första skall vara DE.. Är det bara jag som retar mig på detta???
Jag ser det nästan överallt (är inte alls meningen att peka ut just denna SH:are..)
(..eller har språkbruket byggts om sedan jag gick i skolan...?)
Skönt o se att dem som klagar har trampcykel elle nytaget kortSanto skrev:2338038Nej, jag stör mig på det också. När man läser sådana texter känns det ibland som om man har dyslexi för man får läsa om ett par gånger för att förstå budskapet. Jag stör mig även på "DOM"-stavelser och särskrivningar.
MEN jag skiter i vilket, blir det jobbigt att läsa låter jag bli och går vidare livet. Även jag felstavar, chattförkortar o.s.v. ibland. Att inte kunna skriva ordentligt på åtminstone ett språk är ju tragiskt.
Å andra sidan är ju inte detta ett jag-kan-stava-bästforum utan ett sporthojsforum.
Är det jobbigt att titta, titta inte. Om du måste titta, bit ihop och titta.
Är det jobbigt att läsa, läs inte. Om du måste läsa, bit ihop och läs.
Är det ... ja ni förstår principen.
Så nu har jag fått moralkärringat lite oxo. Vilken lättnad!
Edit: glömde svara på trådfrågan. Om föraren kommer bakifrån med dubbla hastigheten av maximal hastihet för vägen, är jag ganska säker på att det är denne somm åker på vårdslöshet och den andre står utan skulld.
Lindén skrev:2338492
Skönt o se att dem som klagar har trampcykel elle nytaget kort![]()
![]()
Vad har det att göra med grammatik eller trafikregler?Lindén skrev:2338492Skönt o se att dem som klagar har trampcykel elle nytaget kort![]()
![]()
Korrekt. Om alla körde enligt följande så skulle färre olyckor ske:EBS skrev:2338513... det är ingen rättighet att byta fil, svänga, m.m.
Syss skrev:2338813Det är alltid den som kommer bakifrån som har ansvaret för att hålla avstånd osv..
Du kan inte hållas ansvarig för att han - som dessutom kört vårdslöst, kör på dig...
Men självklart måste du ju hålla uppsikt när du gör ett filbyte! Annars är det du som är vårdslös..
Syss skrev:2338813Det är alltid den som kommer bakifrån som har ansvaret
eV1Te skrev:2338870Jag kör ganska ofta i 160 och liknande på essingeleden, dock annpassar jag min körning så att OM någon skulle få för sig att byta fil snabbt utan att blinka framför mig. Så har jag så hög hastighet att jag skulle hinna att köra om och om han ligger så pass långt fram att jag inte hinner köra om så ska jag i andra hand hinna bromsa, alternativt köra om i filen till höger om bilen.![]()
Jag håller mig alltid innom den säkra zonen eller vad man ska säga.. att ligga i t.ex. 200 när någon svänger ut en bit framför dig, då hinner man inte köra om och inte heller bromsa.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |