Road-Ragge
vägkonnessör
Jag körde ikväll in mot Sthlm på [E4/E20] i ca 100 knyck på 90 sträckan, strax innan Västberga där Essingeleden börjar. Trafiken var ganska tät och jag hade inte brottom, så jag följde den allmäna trafikrytmen som de så fint heter.
Då händer det:
Det dyker upp en sporthoj i ca 160 -180 knutar och kryssar fram mellan bilarna, precis som man kan se på en viss film som man inte får tala om på detta forum. Han var borta lika snabbt som han dök upp.
Så här efteråt frågar jag mig: Om jag gör ett filbyte framför en sån hoj, blir jag vållande oavsett omständigheterna? Det är ju långtifrån säkert att man hinner se en sån dåre i backspegeln. Det lär ju bli rejäla skador på både hojen och min bil som visar att hojåkaren har åkt rejält för fort. Föraren av hojen kommer ju med all sannolikhet inte att kunna vittna efter den smällen.
Är det någon som har de juridsika insikterna som jag saknar?
Då händer det:
Det dyker upp en sporthoj i ca 160 -180 knutar och kryssar fram mellan bilarna, precis som man kan se på en viss film som man inte får tala om på detta forum. Han var borta lika snabbt som han dök upp.
Så här efteråt frågar jag mig: Om jag gör ett filbyte framför en sån hoj, blir jag vållande oavsett omständigheterna? Det är ju långtifrån säkert att man hinner se en sån dåre i backspegeln. Det lär ju bli rejäla skador på både hojen och min bil som visar att hojåkaren har åkt rejält för fort. Föraren av hojen kommer ju med all sannolikhet inte att kunna vittna efter den smällen.
Är det någon som har de juridsika insikterna som jag saknar?





Kan man inte skilja på DE och DEM så är det väl lika bra att skriva DOM... Det är så irriterande att läsa en text med DEM hela tiden.. i texten ovan är endast det trejde DEM korrekt, de två första skall vara DE.. Är det bara jag som retar mig på detta???
Jag ser det nästan överallt (är inte alls meningen att peka ut just denna SH:are..)
