J-Bone
Ny medlem
KaZ skrev:hmmm, man kanske ska slå till på en liten tiller iaf då...
![]()
så har man en gathoj klar mena jag!![]()
*funderar*
/KaZ
Klart grabben ska ha en tiller!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KaZ skrev:hmmm, man kanske ska slå till på en liten tiller iaf då...
![]()
så har man en gathoj klar mena jag!![]()
*funderar*
/KaZ
Röd är snabbast skrev:Någon som är sugen på att sälja sin TLR kanske?![]()
obruT skrev:jag vet hur man gör......
ta en gammal skruvmejsel och en hammare![]()
men f*n vad ful muttrarna blir (bara så du vet)
Macke skrev:Va inte det här hiskeligt billigt?QUOTE] Det står en blåvit för 45 000:- i Malmö.
Macke skrev:
Macke skrev:
Macke skrev:
*Garvar*Macke skrev:... ..och slutligen. Bra fotat Hans!!!! ...
Pratade just med en mc-mec och han sa att de brukade använda en dorn och hammare. Dålig konstruktion :kockoobruT skrev:jag vet hur man gör......
Jag brukar hissa i övre gaffelkronan men det förutsätter ju lite utrustning. Annars är det domkraft under motorn som gäller men du ställer ju hojen på ett depåstöd eller i värsta fall på sidostödet.RW skrev:... hur fassen får man hojen att stå med gaffeln i luften?? kloss och domkraft under motorn?? känns riskabelt.
Blir depåstödet i s f. Kan ju säkra upp med rep i taket till styrena så hinner man åtminstånde kasta sej under om den skulle glida eller nåt.Robban_C skrev:Jag brukar hissa i övre gaffelkronan men det förutsätter ju lite utrustning. Annars är det domkraft under motorn som gäller men du ställer ju hojen på ett depåstöd eller i värsta fall på sidostödet.
RW skrev:Pratade just med en mc-mec och han sa att de brukade använda en dorn och hammare. Dålig konstruktion :kocko
Jag upplever hojen som understyrd, nån som upplever TLS:er annorlunda? Tänkte höja upp gafflarna för att motverka understyrningen men hur fassen får man hojen att stå med gaffeln i luften?? kloss och domkraft under motorn?? känns riskabelt.
Justerade igår med dorn och det funkade. Såg faktiskt inte ut som att jag åsamkade nån större skada. Hann däremot inte att testköra vilket ska göras ikväll om vädret tillåter. Den blev betydligt fastare, mer än vad jag trott. Ser ju inte ut som att några mm ska göra nån skillnad men det gjorde det.Ricken skrev:Annars ä det ju rätt så smidigt å plocka ut dämparen och göra det löst.
Lite längre tid o fippel men dämparen håller isg snygg.....![]()
J-Bone skrev:Ni bör kunna pruta en del på den... lycka till! (killen verkar inte ha mycket koll dock...)
jag tycker den här ser ut att vara ett bättre köp dock, riktig dämpare och allt! -> http://www2.blocket.se/view/2591294.htm?l=0&c=1&city=0
Röd är snabbast skrev:Åkte inte till(han var MC försäljare
)
Vart en tlr 99 i uppsala för 64.000 i stället, 1700mil kolfiberburkar....![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |