TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
:tummenupp Kungligt god middag TLRR :tummenupp

Man tackar och :Bugar ! :tummenupp

Se nu till att få ihop lilla tillern nu så vi kan åka lite... :banana

Trevligt!!

/KaZ
 
Efter sänkning fram så blev jag :tummenupp överraskad den blev mycket lugnare i kurvorna.Så ni hadde rätt igen tack för det. :banana
 
sänkning

Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)?? :confused:
 
RW skrev:
Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)?? :confused:

hehe, han släppte väl ur lite luft ur framdäcket och pumpa i lite mer i bak! :tummenupp :D :D :D

:rofl
 
tlmartin skrev:
Efter sänkning fram så blev jag :tummenupp överraskad den blev mycket lugnare i kurvorna.Så ni hadde rätt igen tack för det. :banana

Hur gjorde du ? Jag upplever min lite nervös i kurvorna vore gött att råda bot på det.
 
RW skrev:
Hur gjorde du? Lossade gaffelbenen och höjde dem 7,10 eller ? mm?? Mätt var? Förspände fjädrarna, antal varv (från orginalsättning)?? :confused:

Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess :banana
 
Last edited:
tlmartin skrev:
Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess :banana


hur många mm blev det???
 
tlmartin skrev:
Jag lossade dom 4 skruvarna som håller gaffelbenet och lirkade upp gaffelbenet vid kronan(givetvis båda benen)(så man inte får något påhopp).Det här va inte så knepigt tog ca 20 min men det var det värt det blev en väsentlig skillnad i kurvorna.Jag mätte höjden på gaffelben/kronan sedan lirkade jag upp gaffelbenet och mätte igen.Ha det,tills dess :banana
Hoppas att det funkar på en röd också :tungan men som sagt hur mycket sänkte du? :7peta
 
Jag drog ner min 20 mm från styr kronan.
mina låg jämns med :koko
det blev grym skilnad:tummenupp
 
ni som skriver hur mycke ni sänkt..
Skriv åxå om ni har ett 180 lr 190 däck på hojjen
 
obruT skrev:
ni som skriver hur mycke ni sänkt..
Skriv åxå om ni har ett 180 lr 190 däck på hojjen
jag ska lägga på nytt däck bak på onsdag, undrar om man ska slå till på ett 180 :va är det stor skillnad??
 
Tja J-born! Eller nån annan med kraschpucklar på sin TLR?

Tänkte höra vart du köpte dina kraschpucklar? Har du nån sida där man kan beställa dom? Har kollat lite på nätet, men jag hittar bara kraschpucklar där man måste ta hål i kåporna, inte så kul.
Vore bra med pucklar då man bara kör halvförsäkrat.
 
Ska berätta vad som hände igår när jag skulle åka och byta däck:

Man åker i regn med MC. Sen adderar man en lastbil framför. Sen subtraherar man sharpedge hjärna då han låg för nära. Sen adderar man ett gödselspår efter en traktordjävel.

Sen gångrar man en helvetes massa för att bilda en uppfattning om hur mkt gödselpartiklar sharpedge fick över sig när han låg bakom lastbilen.

Addera även ett antal svordomar som sharpedge kläckte ur sig när både han och hoj blev totalt nergödslade. :6surkart
 
bakfjäder

Höll på igår med att justera fjädringen och gick bra tills jag försökte spänna upp bakfjädringen. Hur i hela friden skall man komma åt att spänna upp den? och med vad?? det följde inte med nåt verktyg med min hoj. :huvet
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top