TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Ensits cuts

Råkade trolla bort mitt förra inlägg så jag skriver om det.
Är det nån som vet vart man kan få tag i en ensitscuts som är lite mer linjär med passagerar sadeln (eller hur fän man nu ska förklara det) Originalcutsen ser inte riktigt klok ut anser jag. Det ska finnas en som är lite mer formad som sadeln i höjd. Om det är nån som vet vilken jag menar så får ni gärna PMa mej era tips! :-) :banana
 
J-Bone skrev:
Läst allt?! :bow
Imponerande!

Grattis till köpet, jag har själv varit inne på Scheniders och kikat på din gröna, jag var där för att spana på den svarta R´en. Eftersom det är en 97a, har du kollat att alla garantiåtgärder är gjorda? Nu är det bara att regga sig på TLP och öka krediten på bankortet... :D

Vi ses därute till våren. :tummenupp


Vadå kollat? Vem har sagt att man tänker när man blir kär? :kär Jag har väl ingen aning naturligtvis.. :kocko hon e min å DET är det viktigaste, resten brukar lösa sig efterhand.
Prio ett är att få henne att höras som hon förtjänar, och det kan krediten vara bra till.
 
Chiefen skrev:
Råkade trolla bort mitt förra inlägg så jag skriver om det.
Är det nån som vet vart man kan få tag i en ensitscuts som är lite mer linjär med passagerar sadeln (eller hur fän man nu ska förklara det) Originalcutsen ser inte riktigt klok ut anser jag. Det ska finnas en som är lite mer formad som sadeln i höjd. Om det är nån som vet vilken jag menar så får ni gärna PMa mej era tips! :-) :banana


Kolla med S-racing polarn tjacka sin där O den e mycket lägre än orginal.

Ska nog införskaffa mig en sådan till våren :tummenupp

Jag tror det är samma som denna scrolla lite neråt

http://www.pyramid-plastics.co.uk/tl1000_pagex.html
 
Last edited:
Candyman skrev:
Vadå kollat? Vem har sagt att man tänker när man blir kär? :kär Jag har väl ingen aning naturligtvis.. :kocko hon e min å DET är det viktigaste, resten brukar lösa sig efterhand.
Prio ett är att få henne att höras som hon förtjänar, och det kan krediten vara bra till.

Hehe, jag förstår dig fullständigt. Men kolla upp det med Schneiders för säkerhets skull. :tummenupp
 
J-Bone skrev:
Japp, du tar bort den ena slangen och loopar runt den som är kvar. :tummenupp

Och du, om du kör med bult och brickor för att täta locket, använd låsmutter då, det vore ju inte så ball om en mutter skulle vibrera loss och trilla ner i insugstratten :skrämd

Det går ju att täta med gammal hederlig silvertejp också. :)


:tummenupp Gick suveränt , va å köpte brickor å sille idag så nu äre klart bara att gasa :banana (låsmutter användes) vill ju inte ha en mutter i trattsen :hihi
 
J-Bone skrev:
Hehe, jag förstår dig fullständigt. Men kolla upp det med Schneiders för säkerhets skull. :tummenupp

Okej, jag kan inte sova..
Vad är det jag bör titta på.. den har ju fått styrdämpare, ett gott tecken, men jag har för mig att det var fler detaljer som spökade.
Schneider hade bara cykeln där för nån kunds räkning, har inte checkat med de tidigare ägarna (2st), men den ser riktigt fin ut.
 
Candyman skrev:
Okej, jag kan inte sova..
Vad är det jag bör titta på.. den har ju fått styrdämpare, ett gott tecken, men jag har för mig att det var fler detaljer som spökade.
Schneider hade bara cykeln där för nån kunds räkning, har inte checkat med de tidigare ägarna (2st), men den ser riktigt fin ut.

Kolla med S gänget här, de borde veta mer om vilka saker som ska vara garantiåtgärdade på -97´orna. Har för mig att termostaten bl a ska bytas ut?

Majk skrev:
:tummenupp Gick suveränt , va å köpte brickor å sille idag så nu äre klart bara att gasa :banana (låsmutter användes) vill ju inte ha en mutter i trattsen :hihi

Stabilt! :tummenupp
 
Last edited:
J-Bone har du länken till G-pack switchable ? har spart alla länkar till hojprylar så jag har glömt...börjar bli dags att beställa :rofl
 
G-pack

Tja alla tl-åkare!
Tänkte höra om det är nån som har G-pack på så TLR?
Gör den någon skillnad? Suzuki själva säger att det är en tändningsfördröjning på ca 1 sek, på 2 och 3:ans växel för att klara ljudkraven.

Är G-packen värd 1500 spänn?
 
Hoj Jocke skrev:
Tja alla tl-åkare!
Tänkte höra om det är nån som har G-pack på så TLR?
Gör den någon skillnad? Suzuki själva säger att det är en tändningsfördröjning på ca 1 sek, på 2 och 3:ans växel för att klara ljudkraven.

Är G-packen värd 1500 spänn?

Förutsatt att det är samma sak som en TRE, dvs ett motstånd som lurar ECU´n att hojen är i 6:ans växel hela tiden, så gör den liten skillnad. Men jag tycker att den är märkbar. Jag skulle dock aldrig i livet betala 1500 för den! Jag tror jag betalade typ 200 spänn, bara för att jag var lat och inte orkade bygga en själv.

Köpte här: http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/J__Products/JSD/jsd.html
 
J-Bone skrev:
Förutsatt att det är samma sak som en TRE, dvs ett motstånd som lurar ECU´n att hojen är i 6:ans växel hela tiden, så gör den liten skillnad. Men jag tycker att den är märkbar. Jag skulle dock aldrig i livet betala 1500 för den! Jag tror jag betalade typ 200 spänn, bara för att jag var lat och inte orkade bygga en själv.

Köpte här: http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/J__Products/JSD/jsd.html

Men det var ju det förra gången...jag ser ingen brytare ? är jag så dum som jag tror :D ?Förövrigt gör en kille i min mcklubb såna utan brytare för 500 spänn han heter Crille och finn på Lakritsremmsan på sporthoj under forum.
Lakrits = Svartsträck i gatan om ni undrar :rofl
 
Hoj Jocke skrev:
Tja alla tl-åkare!
Tänkte höra om det är nån som har G-pack på så TLR?
Gör den någon skillnad? Suzuki själva säger att det är en tändningsfördröjning på ca 1 sek, på 2 och 3:ans växel för att klara ljudkraven.

Är G-packen värd 1500 spänn?

Som jag har förstått det är det ett motstånd inga aktiva moduler :tummenupp G-pack verkar vara samma som TRE-modden och det finns andra benämmningar på det :rofl
 
Majk skrev:
Men det var ju det förra gången...jag ser ingen brytare ? är jag så dum som jag tror :D ?Förövrigt gör en kille i min mcklubb såna utan brytare för 500 spänn han heter Crille och finn på Lakritsremmsan på sporthoj under forum.
Lakrits = Svartsträck i gatan om ni undrar :rofl

Vad var det förra gången? :confused:

Den på bilden har ingen brytare men beställ en "switchable" så får du det. :tummenupp
 
drevhelvete

Fy faan va pinsamt, skulle byta drivpaket på min TLs, får för helvete inte bort framdrevet :huvet .... är det någon som vet om det krävs specialverktyg eller så... eller om det bara sitter utavbarafan :va

tack på förhand
/P
 
Last edited:
J-Bone skrev:
Vad var det förra gången? :confused:

Den på bilden har ingen brytare men beställ en "switchable" så får du det. :tummenupp

Det va det jag vart confused om förra gången med , :tummenupp jag såg ingen brytare men då så jag på bestä'lla som fan vetty
 
Det här M4 systemet, hur ser ett sånt ut, och finns det till TLS:en, och i så fall var köper man det? :kocko
 
Candyman skrev:
Det här M4 systemet, hur ser ett sånt ut, och finns det till TLS:en, och i så fall var köper man det? :kocko


M4 är snygga, prisvärda system som ger mycket prestanda i förhållande till priset, ljudet ger rysningar :rock. De finns till TLS. I sverige så tror jag att du kan köpa av TMP racing i Boden. Men om du lägger ut en fråga på TLP så tror jag att du kommer att hitta dem för ca 800 USD i USA. Sen tillkommer ju frakt och moms och sånt men det blir nog ganska mycket billigare iallafall.
 

Bifogat

  • tls 2.jpg
    tls 2.jpg
    35 KB · Visningar: 86
J-Bone skrev:
M4 är snygga, prisvärda system som ger mycket prestanda i förhållande till priset, ljudet ger rysningar :rock. De finns till TLS. I sverige så tror jag att du kan köpa av TMP racing i Boden. Men om du lägger ut en fråga på TLP så tror jag att du kommer att hitta dem för ca 800 USD i USA. Sen tillkommer ju frakt och moms och sånt men det blir nog ganska mycket billigare iallafall.

Men vänta lite nu.. :fatta! Pratar vi ett helt system, eller bara burkarna? Och i så fall vad skiljer mot orginal?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top