TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
2779677 Ja han kontakta mej med..Sket i det o beställde en SH.COM tröja istället:D
Han var lite lustig den killen, han blev som brydd när jag inte ens ville ha hem tröjan o titta på den, pappskalle.

Inte tänker jag betala sånna pengar för en fejk tröja...

Det kan man modda hojjen för istället. :)

Det är över ett år sen han loggade in på sporthoj, han lever väl fortfarande?

Visste lever J-Bone. Han har dock fått en massa konstiga saker på hjärnan..typ som att har planer på att sälja hojen :confused: Ska säga till honom att logga in och säga hej! :tummenupp

MP-Racing i Billesholm håller "öppet hus" i April.

http://www.mp-racing.se/

Han tryckte ut 129,2 HP ur min TLR. Med Akra, Dynojet, TRE-mod och moddad luftburk.

Kostnad i vanliga fall... se prislistan på hans hemsida.

:hej

Hur har du gjort för att modda din luftburk?
Har lite funderingar på att modda min burk med, Har det blivit nån skillnad på din?

MVH Thommy

Hur har du gjort för att modda din luftburk?
Har lite funderingar på att modda min burk med, Har det blivit nån skillnad på din?

MVH Thommy

JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Om det finns intresse kan jag ta bilder av luftburken oxå...

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Snöiga hälsningar från Skåne:huvet

Last edited:
JAG GJORT? Mhhuuuoooaaahh... JAG har tummen centrerad i näven... det jag gjorde var att jobba massor med övertid och sedan slanta MP-racing för jobbet.

Det mesta står i mitt garage... men kortfattat: När jag köpte hojen var den fösedd med Akra Evo men INTE mappad???

MPR pillade dit en TRE och en Dynojet Powercomander. Han öppnade upp luftburken, satte i ett sportfilter och därefter körde han den i sin bänk och mappade den. Han programerar sina egna mappar. (Artikel om hans bänk i senaste BIKE)
Vad gäller luftburken så vet jag bara att han sågat upp och gjort mer utrymme i burken.

Jag skall ta en bild på diagrammet från mappningen och lägga in någon dag när jag känner mig som en hacker :gnissla

Skillnad... jepp :yoparty Den går utan att skjuta bakåt på lågvarv och den klättrar upp på slangen på ettan och tvåan om man inte är försiktig... e man ju inte...:rolleyes:

Ja det kan du ju göra om du vill, det vore ju snällt :tummenupp

Mvh Thommy

Det finns bilder på min sharkskinz airbox ett par sidor bak i denna tråd, den är betdyligt öppnare och större än orginal.
Länka gärna upp några bilder på din moddade luftburk :)
Vad kör du med för filter som har modda luftburken annars, själv har jag pipercross filter i min :näsblod

Back to work----->:näsblod

Edit: Nyss kommit hem från jobbet... blåser som f-n i Skåne inatt

Jehepp... nu ska vi se...

Hmm... bilder...

Jag har ett BMC-racing filter, tvättbart.

Slänger in bild på diagrammet after bänkningen. Bifogar också en bild på min hoj med den Singel/racing-bak i kolfiber som satt på när jag köpte den.

Bakänden med moddade R6 bakljus, inklusive subframe är kanske, nog möjligen till salu... jag har inte bestämmt mig ännu.

Bud någon???

Bifogat

• Mappning.JPG
    Mappning.JPG
    141.5 KB · Visningar: 91
  • Tiller racebak (Medium).JPG
    Tiller racebak (Medium).JPG
    103.4 KB · Visningar: 74
Edit: Nyss kommit hem från jobbet... blåser som f-n i Skåne inatt

Jehepp... nu ska vi se...

Hmm... bilder...

Jag har ett BMC-racing filter, tvättbart.

Slänger in bild på diagrammet after bänkningen. Bifogar också en bild på min hoj med den Singel/racing-bak i kolfiber som satt på när jag köpte den.

Bakänden med moddade R6 bakljus, inklusive subframe är kanske, nog möjligen till salu... jag har inte bestämmt mig ännu.

Bud någon???

Jag måste fråga dig om du märkte någon skillnad efter att du köpte powercommander och innan?Funderar själv på att köpa en sån nu när jag har moddat lite :tungan

Jag måste fråga dig om du märkte någon skillnad efter att du köpte powercommander och innan?Funderar själv på att köpa en sån nu när jag har moddat lite :tungan

Jag är grymt imponerad av Tillerns prestanda redan från början... men skillnad med Powercomander javisst.

I mitt fall så blev det PC. TRE-modd, bänkning med ny mappning OCH moddad luftburk samtidigt så jag kan kanske inte säga riktigt vilket som gjorde mest nytta :va

Jag anser dock att resultatet blev jättebra... främst:
- renare gång från låga varv
- kraftigare acceleration med MYCKET tydligare bottenvrid
- ett j-a skjut på toppen, det känns som den aldrig vill sluta knuffa på :D

... men som sagt... vilken modd gjorde mest nytta???

... jag rekomendera givetvis alltihop samtidigt :tummenupp

Jag anser dock att resultatet blev jättebra... främst:
- renare gång från låga varv
- kraftigare acceleration med MYCKET tydligare bottenvrid
- ett j-a skjut på toppen, det känns som den aldrig vill sluta knuffa på :D

f-n f-n f-n f-n Nu blev jag så där sjukt sugen på att köra Tillern :gnissla

En dragstripp på motorvägen hade ju räckt, bara att få känna trycket av en WOT... :yoparty

För 5 dagar sen körde jag hoj... :rolleyes:

DSC00254.jpg

Last edited:
Hej!!
Har lite funderingar på att modda om luftburken till joeV:s variant, tänkte höra med er lite om det är någon som har gjort det och vad ni tycker om det?
Vart det nån märkbar skillnad?
Sen om ni har några bilder på hur ni har gjort med era luftburks moddar skulle det ju inte skada :)

Mvh Thommy

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...