TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Suck, mycke rivande och slitande för att finna kontaktsvårighet. Problemet är löst. Kontakten till startreläet var ärgigt, lite 556 och lite juckande så löste det sig. Hoppas jag slipper riva dän kåporna igen, för då gör jag streetfigher av den, det kunde ju vara lite lättare att sätta tillbaka dom, fast å andra sidan så tror jag mig nu veta hur dom kommer tillbaka smidigt lol.

Tackar Robster för erbjudandet, lyckligvis behöver jag nu ingen men det är bra att veta för eventuellt framtida behov!

Nu kan jag se fram emot Rörken på måndag om det blir hyfsat väder, hann inte byta framdäck så det är risk att jag inte klarar besiktningen och blir det regn så låter jag den stå i garaget iaf.

Ha det allihopa!
 
Undrar om man märker någon skillnad på denna viktminskning :yoparty

Bara 3 kg tung
P8170200.JPG


undrar vad det är :va



Aha

P8170197.JPG

P8170199.JPG
 
Förra ägarna berätta att han provat nån "värre" mappning till min tiller(pc2:a)
Men att den sliter mycket på motorn med den inställningen. Och att ja har nån lite snällare inställd just nu.

Nån som har erfarenhet eller vet var man kan ladda ner olika mappningar?

Några hästar till skulle inte skada:rolleyes:
 
TLRR skrev:
2393024 Efter fyra år är magnesiumfälgar förbrukade. De brinner upp helt enkelt.
Det finns en färskvarudatum instansat i fälgarna,efter det är risken för spickor med implution stor.Har jag fått berättat för mig av racingfolk.När jag stod inför valet av Mg eller Alu.
Det där lät ju läskigt faktiskt... Att de ska oxidera på djupet eller nåt.
Kan ju vara värt att kolla upp ordentligt. Är det så så kommer jag nog inte lägga mina pengar på Mg-fälgar...
 
Octofinger skrev:
2394123 Det där lät ju läskigt faktiskt... Att de ska oxidera på djupet eller nåt.
Kan ju vara värt att kolla upp ordentligt. Är det så så kommer jag nog inte lägga mina pengar på Mg-fälgar...
Får inte du stryk nu octo, du ska väl packa lådor eller planera inflytt i nya lägenheten?

Skynda dig ifrån datorn innan hon upptäcker dig :D
 
TLRR skrev:
2393024 Efter fyra år är magnesiumfälgar förbrukade. De brinner upp helt enkelt.
Det finns en färskvarudatum instansat i fälgarna,efter det är risken för spickor med implution stor.Har jag fått berättat för mig av racingfolk.När jag stod inför valet av Mg eller Alu.

Hmm om detta stämmer så borde ju kopplings och motorkåporna på DRZ:n också brinna up :va har för mig att även TL topparna är magnesium :confused:

Man har ju sett annonser med gamla bimotor & dyligt med magnesiumfälgar från -81 http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38556

Har mailat marchesini med en hållbarhets förfrågan återkommer när jag får svar för dom borde ju veta :)
 
Last edited:
tl1000larsson skrev:
2395588 Hmm om detta stämmer så borde ju kopplings och motorkåporna på DRZ:n också brinna up :va har för mig att även TL topparna är magnesium :confused:

Man har ju sett annonser med gamla bimotor & dyligt med magnesiumfälgar från -81 http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38556

Har mailat marchesini med en hållbarhets förfrågan återkommer när jag får svar för dom borde ju veta :)

Ja de borde ju veta,det är bara vad som sagts mig ( från ett par olika håll ),så jag valde Alu men lika lätta som äldre Mg :)
Prova att ha på lite vatten på något ställe där färgen är skavd.så får du se om det reagerar i mörkret.Kommer du ihåg fysiklektionen med Mg i vatten :D rena bomben.

Mg kåpor o dyligt har så lite Mg legering i sig så det knappt mäks.
Topparna på TL är gjorda i Alu,menar du ventilkåporna så gäller det samma sak där som de övriga Mg kåporna. Om det nu stämmer det jag blev rekomenderad när jag valde,skulle jag aldrig våga pressa en bimota från -81. OBS detta gällde i racing,men ska nog beaktas även på gata,Då tyngd o hård belastnig som en twin har kan ge fälgen en match.

Detta är inte menat som nån jävla besservisss lektion(om nu nån jäkel vill tro det)utan månar bara om din säkerhet. Ingen mer än jag unnar dig lite kul fälgar,då jag vet att du kollat länge efter dessa.Megafet,hoppas de som bedyrat det för mig har fel :tummenupp
 
Last edited:
Kommer inte att skriva i den här tråden längre,så vill ni något så Pm:a
(har gjort mitt här o delat med mig av det som jag vet,så nu får ni klara er själva :yoparty )
Mvh.
/Ronny
 
TLRR skrev:
2396929 Kommer inte att skriva i den här tråden längre,så vill ni något så Pm:a
(har gjort mitt här o delat med mig av det som jag vet,så nu får ni klara er själva :yoparty )
Mvh.
/Ronny
Det där är ju orättvist, tänker du PM:a alla o berätta när du köpt nya grejer, startat hojen, raggat på nåra fjårtisar på korvmojen osv??

Vi nyfikna få måste ju få veta. :(
 
TLRR skrev:
2396782

Detta är inte menat som nån jävla besservisss lektion(om nu nån jäkel vill tro det)utan månar bara om din säkerhet. Ingen mer än jag unnar dig lite kul fälgar,då jag vet att du kollat länge efter dessa.Megafet,hoppas de som bedyrat det för mig har fel :tummenupp

Jädra messersmith :smasha

Nä seriöst jag VET att du bara menar väll du har aldrig givit mig någon anledning att tvivla:tummenupp

Väntar på svar från marchesini men fick svar av en svensk åf:are som sa att dom inte har något bästföre datum (datumet på fälgen avser tillverknings datum)utan man kunde kolla så det inte har börjat med korrision någonstans anars va de bara o åk så vi får väll se vad tillverkaren säger när dom behagar svara :rolleyes:
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top