TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
PETER-STHLM skrev:
2373764 då är jag med i matchen, din var alltså den svarta!

jag kör en grön s, när jag inte äter räkmackor!:tomten


Jaaa, den ja, mörkgröna, såg nästan svart ut, iaf i det vädret...den mullrade gott :)

Jag har den vit-blå-svarta 98:an i originalskick...sen kom en svart TLS också...du skulle väntat lite :)
 
PETER-STHLM skrev:
2373764 då är jag med i matchen, din var alltså den svarta!

jag kör en grön s, när jag inte äter räkmackor!:tomten


Ahaa..var det du som körde om mej när jag stannade vid början av bulten då eller?
 
tl 100r

hej är kanske snart ägare till tl1000r-00 är det en bra hoj? gärna lite synpunter för o nackdelar
 
PETER-STHLM skrev:
2373654 räkmackan på rosenhill blev ju riktigt god när det kom in två riktiga motorcyklar på parkeringen:yoparty vilka var ni?

/ den snabba gröna :tomten


Dags att skaffa nytt ställ snart med tanke på alla mackor du suger i dig där :D
 
Hittade servicemanualen, gick skapligt fort att tanka hem, om någon behöver den skicka ett pm så får ni adressen (vill inte lägga den här), blev dock inte mycke klokare så jag snackade med en firma så det blev en beställning av bränslepumpsrelä iaf. Hoppas att det är det felet även om att jag är tveksam.

En sidnot, jag var ut och luftade min gamla FZR 1000, haha, jösses att jag tyckte den va skön att åka, visst va den det men det ska mycke till om jag ska gå tillbaka till radfyra igen! Länge leve v-twin!!!

Ha det allihopa!
 
Vilken TRE är det man skall ha till en TL1000S?
Är det någon skillnad mellan den med 6,8k ohms och den med 15k ohms motstånd, eller kan jag välja vilken som?
 
Ledarn skrev:
2377000 Vilken TRE är det man skall ha till en TL1000S?
Är det någon skillnad mellan den med 6,8k ohms och den med 15k ohms motstånd, eller kan jag välja vilken som?

vet faktiskt inte men jag har en till en TLS -00 som jag tänkte sälja så e du interesserad skicka ett pm :)
 
MrDawe skrev:
2375526 Ahaa..var det du som körde om mej när jag stannade vid början av bulten då eller?

stämmer :tummenupp

tl1000larsson skrev:
2376602 Dags att skaffa nytt ställ snart med tanke på alla mackor du suger i dig där :D


det har du rätt i :rolleyes: men hojen känns stabilare med litet tyngd på, känns som att köra med passagerare nästan :yoparty
 
Last edited:
noran67 skrev:
2376304 hej är kanske snart ägare till tl1000r-00 är det en bra hoj? gärna lite synpunter för o nackdelar

Hopp, hittat en som vill byta? Grattis, det är verkligen helrätt, jag har tidigare år kört R1, motard och allt möjligt, men aldrig fastnat för något mer än för TL1000, ska ev. byta min TL1000R så jag får en lugnare hoj med tanten, och köper en billig TLS för att bygga på...

Fördelar: motorn, chassiet(bergssäkert i hög fart!), känslan och känslan av en unik hoj, dessutom sååå lätta att åka på slangen med, landar dock lite tungt...

Nackdelar: alla småsjukdomar, oljeläckage, packning i avgaset, kopplingen, framgaffelpackboxar som ger upp mycket oftare än andra hojar, typiskt Suzuki (?)

det finns andra saker också, det har jag märkt att man får vara beredd att meka lite mer, men det mesta är smågrejer, servar man och byter olja frekvent så håller motorn i sig tydligen hur bra som helst, precis som lådan...

Tack för erbjudandet om att byta, men det måste bli en lugnare hoj...:rolleyes:
 
Slipon

Någon som vet var man köper billiga slipon nya eller beggade för max 5000kr? Har letat i en vecka nu och det billigaste jag hittar är dassiga viper slipon i alu för 5500kr. Någon som vill köpa orginal gafflar med öhlins fjödrar i till en tl1000s?
 
Pirro skrev:
2377551 Någon som vet var man köper billiga slipon nya eller beggade för max 5000kr? Har letat i en vecka nu och det billigaste jag hittar är dassiga viper slipon i alu för 5500kr. Någon som vill köpa orginal gafflar med öhlins fjödrar i till en tl1000s?

Kolla www.bikersneed.se tror dom ska ha Scorpion blås till bra pris.
 
rfb skrev:
2377321 Hopp, hittat en som vill byta? Grattis, det är verkligen helrätt, jag har tidigare år kört R1, motard och allt möjligt, men aldrig fastnat för något mer än för TL1000, ska ev. byta min TL1000R så jag får en lugnare hoj med tanten, och köper en billig TLS för att bygga på...

Fördelar: motorn, chassiet(bergssäkert i hög fart!), känslan och känslan av en unik hoj, dessutom sååå lätta att åka på slangen med, landar dock lite tungt...

Nackdelar: alla småsjukdomar, oljeläckage, packning i avgaset, kopplingen, framgaffelpackboxar som ger upp mycket oftare än andra hojar, typiskt Suzuki (?)

det finns andra saker också, det har jag märkt att man får vara beredd att meka lite mer, men det mesta är smågrejer, servar man och byter olja frekvent så håller motorn i sig tydligen hur bra som helst, precis som lådan...

Tack för erbjudandet om att byta, men det måste bli en lugnare hoj...:rolleyes:


var det inte många barnsjukdommar på -97. är inte dom åtgärdade på -oo?
 
Plast till tl1000r

Finns det någon som har en högersidokåpa samt der små kåporna över luftintagen? Eller om någon har tips om vart man kan hitta dessa delar.
 
Pirro skrev:
2377551 Någon som vet var man köper billiga slipon nya eller beggade för max 5000kr? Har letat i en vecka nu och det billigaste jag hittar är dassiga viper slipon i alu för 5500kr. Någon som vill köpa orginal gafflar med öhlins fjödrar i till en tl1000s?



www.locknersbilochmc.se har dassiga viper slipon i alu för 1700:-/st och viper kolfiber för 2900:-/st plus lite andra grejjor.....
 
noran67 skrev:
2378309 var det inte många barnsjukdommar på -97. är inte dom åtgärdade på -oo?

Barnsjukdomarn som de kallades kallas även för "själ", vassare kammar på 97, ombyggd oljesystem blev det sen, andra vevlager som jag förstår, en strypt ECU-box blev det efter 97 samt styrdämpare eftermonterad...det andra jag skrev är typiska Suzuki och TL saker...inget dyrt att fixa, men alltid något att göra, dessutom är packningar/packboxar till vattenpumpen redo att byta med jämna mellanrum... :)
 
rfb skrev:
2380277 Barnsjukdomarn som de kallades kallas även för "själ", vassare kammar på 97, ombyggd oljesystem blev det sen, andra vevlager som jag förstår, en strypt ECU-box blev det efter 97 samt styrdämpare eftermonterad...det andra jag skrev är typiska Suzuki och TL saker...inget dyrt att fixa, men alltid något att göra, dessutom är packningar/packboxar till vattenpumpen redo att byta med jämna mellanrum... :)
Vette fasiken hur det där med vevlagren är, men nytt oljesystem, nytt kylsystem, större lager på utgående axel etc...
Strypningen i ecu'n är nog lite av en vandringssägen... De ändrade i ecu'n, men jag tror inte den blev svagare, snarare lite jämnare i gången, vilket kanske upplevs som tamare och slöare. Sen har väl de flesta 97'or fått sin ecu utbytt och styrdämpare monterat? Det är då fixat på min... 97'an har för övrigt större portar i toppen vilket kanske kan ge lite mera vrid?

Packningar till vattenpumpen ja... Det är en bra-att-ha-hemma-sak. :)
 
En fråga till de kunniga här på forumet (Robster mfl.). Är olje givaren en tryck givare eller endast en nivå givare på TLS:en? Jag har satt på en Acewell dator på hojen och jag får inte till det helt hundra. Är det en nivågivare, så skippar jag den funktionen helt, då det är lätt att kolla nivån. Är det tryckgivare, så pillar jag vidare.

Tack på förhand.
/R
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top