TL-tråden - v2 !

Någon trevlig människa hade vält min hoj och kopplingshandtaget och växelpinnen hade gått av. Svetsade dem igårkväll och fixade lite med framlyset. Nu dör hojen helt plötsligt på låga varv, chokar man lite så funkar det för det mesta, men sen dör den helt plötsligt.....

Någon som har några ideer? Den är ombyggd till en streetfighter, och jag rotade en del i kabelhärvan när jag fixade med lyset (ej orginal). Kan det vara ett elfel som får såna syntom?

Tacksam för alla tips!!

Det luktar ju glapp någonstans i elsystemet som är relaterat till tändningen... Det kan glappa till så att den tappar gnista för någon tiondels sekund, och ifall varvet är högre så hinner den inte dö, men vid låga varv så kan det räcka med några tappade gnistor för att den ska hinna falla för långt ner i varv.

Kan inte komma på nåt mer konkret än så tyvärr. Antar att du inte får upp nån FI på displayen?
 
Finns det någon slankare kåpa till en 99;a ?
Gärna som passar utan jätte modifieringar...

Är det någon som har skjutsat eller blivit det ? (Långresa)

R eller S?

Hag skjutsat honan ca 65 mil enkel resa. Hyffsade domingar i :arsele, men annars går det väl rätt bra. Passageraren sitter rätt högt på en S och har inte bekvämaste sitsen för en långresa. Men vaffan, det är en sporthoj, inte en europatourer. :hihi
 
R eller S?

Hag skjutsat honan ca 65 mil enkel resa. Hyffsade domingar i :arsele, men annars går det väl rätt bra. Passageraren sitter rätt högt på en S och har inte bekvämaste sitsen för en långresa. Men vaffan, det är en sporthoj, inte en europatourer. :hihi

Jag har planer på en R.
Kan man plocka upp frugan på i Milano, för att sedan åka runt i Italien och Alperna utan att hon blir sur och får ont i röven? eller är modellen olämplig för 2pers
 
Jag har planer på en R.
Kan man plocka upp frugan på i Milano, för att sedan åka runt i Italien och Alperna utan att hon blir sur och får ont i röven? eller är modellen olämplig för 2pers

Det beror ju faktiskt lite på hur hon ser ut och vilken vana hon har att åka med... Har ni åkt nåt förr? Det lär inte bli så galet långa svängar i Italien va? En sådär 10-15 mil på en dag eller så med ett antal raster emellan? Det borde funka tycker jag...

Problemen är att passagerarkutsen är liten och hård, samt att passagerarpinnarna sitter ganska högt så passageraren sitter på sittbensknölarna. Den är som sagt inte anpassad för passageraråka, men det är helt klart möjligt om det inte är så långa svängar.
 
Min är väl 175 och 65 kg(?).
Kan man sänka passagerar pinnarn.
Vi har åkt ganska mycket tidigare , men det är många år sedan...
 
Min är väl 175 och 65 kg(?).
Kan man sänka passagerar pinnarn.
Vi har åkt ganska mycket tidigare , men det är många år sedan...
 
Last edited:
Hallå! Min koppling på Tillern suger :huvet (tror inte jag är ensam om det problemet). Har genom uteslutningsmetoden kommit fram till att jag behöver fixa till huvud cylindern, någon här på forumet som vet var man kan få tag i en reparations sats till bra pris?
 
Jag har nog blivit med en TL 1oooR, :va

Var kan man hitta lite mek manualer, instruktionsböcker, sprängskisser med mm på nätet ?
 
Eftersom ingen ville köpa min Tlr(kanske var lite dyr 37000:- ) så blir den kvar och blir nog lite godis istället åt den i vinter.
Sitter och dregglar över en uppsättning kolfiberkåpor på ebay.Blir nog att beställa när man vet om man inte får nå kort från trafikverket.Gick liiite fort in till en fartkamera med lastbilen.Idioterna sätter ju en kamera i en nedförsbacke där det skiftar från 80-50km/h:huvet
Blir lite stillestånd med handlingen till hojen.Polisen vill ha mellan 3-3500:- av mig sör en lite för tung högerdoja med timmerbilen.Chefen har fått förfrågan vem som körde.Frågan är ju bara hur fort det gick.Hoppas på under 70km/h då blir det lite billigare.:crash
 
Blir lite stillestånd med handlingen till hojen.Polisen vill ha mellan 3-3500:- av mig sör en lite för tung högerdoja med timmerbilen.Chefen har fått förfrågan vem som körde.Frågan är ju bara hur fort det gick.Hoppas på under 70km/h då blir det lite billigare.:crash

Trista bananer!

Vart hittade du kolfiberkåporna?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top