TL-tråden - v2 !

det var säkringen som gått.
nu är den iaf klar:tummenupp den var gul innan samt att ja byggde om bakdelen med infällda klarglasblinkers o lite småsaker.


edit. fan va konstig bilden blev???
 
Last edited:
:tummenupp

Snyggt!
Lite meck att få in hojen?, inte värdens otympligaste sak att backa in i garaget, får köra fram och tillbaka ett par gånger för att få in min trots dubbelgarage!


kan inte plocka ut den med skinnställ på för då får jag värmeslag.. likadant när den ska in igen.
 
Vad är det här i min olja?? Vatten?? :-S
Hur får man vatten i oljan?
Cykeln har stått väldigt länge men oljan var ny när jag ställde undan den...
Har endast varmkört efter att jag gjort lite kopplingsmek, sen såg glaset ut så...

20120512_193157.jpg
 
Vad är det här i min olja?? Vatten?? :-S
Hur får man vatten i oljan?
Cykeln har stått väldigt länge men oljan var ny när jag ställde undan den...
Har endast varmkört efter att jag gjort lite kopplingsmek, sen såg glaset ut så...

20120512_193157.jpg

Kondens? Väldigt varmt inuti/kallare utanför? Var oljedunken oöppnad sedan innan?
 
Kondens? Väldigt varmt inuti/kallare utanför? Var oljedunken oöppnad sedan innan?

Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?
 
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?

Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.
 
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?

Ingen aning, vad kan den vita geggan vara? :)

Denna tråd kanske förklarar något?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?176472-vatten-i-motor-och-v%E4xell%E5dan
 
Garaget håller ca 10+ under vintern och följer utetemperaturen under sommaren. Det var en verkstad som bytte olja den gången för de var tvungen att tömma oljan för att sätta helicoil i tråget... så jag vet inte men de borde ju veta hur man förvarar olja...

Hur kryper fukt igenom om allt är tätt i motorn?

Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.
 
Skulle ju uppdatera med bilder på streetfighter bygget men det har legat nere ett ett tag nu men fick en ny kick för nån vecka sen så nu är det igång igen. Nu är det mest eljobb kvar men lägger upp ett par halvtaskiga mobil bilder på en skitig hoj. :)
DSC_0007.jpgDSC_0008.jpgDSC_0009.jpgDSC_0010.jpgDSC_0011.jpgDSC_0012.jpgDSC_0013.jpg
 
Ser ut som kondens som sagt, finns det luft finns det fukt, ser oljan bra ut och inte grå hade jag inte oroar mig, se till att varmköra ordentligt nästa gång så försvinner det nog.

Okej, testar det. Nu börjar det bli klart :P Ska bara fixas lite blinkers, skyltbelysning å sånt sen är det besiktning!
Tror jag ska tokchansa och besikta med rören utan insatser :gnissla

Förresten, var faan sitter blinkersreläet?? :va
 
Okej, testar det. Nu börjar det bli klart :P Ska bara fixas lite blinkers, skyltbelysning å sånt sen är det besiktning!
Tror jag ska tokchansa och besikta med rören utan insatser :gnissla

Förresten, var faan sitter blinkersreläet?? :va

Det är boxen som sitter precis vid säkringarna. :)
 

Yosh! :yoparty

Nu skall det byggas burkar..

Headern samt midpipsen är i god kondition, burkarna... not so much...
Planen är att ta gavlarna från helsystemets burkar och sätta dem på mina slip on, det är samma märke och jag hoppas att det passar, nästa steg är modifiera orginalburkarna så att de passar på helsystemet samt beställa en upsättning midpipes samt GP-style burkar från danmoto......
m vi lever får vi se...:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top