TL-tråden - v2 !

Vad vill du ha för kåporna??
Halloj alla!

Jag sålde JLo för ett par veckor sedan, fick den del grejor över. Hojta till ifall något är av intresse.

-sebimoto över/underdel racekåpor med lufttrattar (lackade i tlr-gult, hål för headlight), krashade och reparerade 2 gånger, men i hyggligt skick. (blinkers monterade i framkanten)
- sebimoto bakdel oanvänd, vit glasfiber
- följer med en påse snabbfästen till ovanstående
-double bubble windshield
-fotpinnar, slitna "pinnar" på undersidan (och slitet gummi)
-bagster tandfodral + tankväska i tlr-gult (lite sliten, men i full användbart skick)
-ixil bolton i aluminium. vänster ljuddämpare lite nedsliten i framkant (knutstorp), dock inget hål på dämparen. båda fungerar bra (har en del smårepor, men ingenting som stört mig)
-krashpuckar (kräver håltagning i sidokåpor (båda väl använda, fungerar bra ;)
-styrändsvikter i plast (bar sliders), gott skick
-"centralstöd" i svetsat järnrör, lyfter hojen i svingarmsfästet
-reparationssats till mastercylinder koppling (oanvänd, behövde bara delarna till slavcylindern)
-2st helt nya tändstift cr9ek (dubbel elektrod)
-2st bromsskivor fram (slitna skivor, plocka delar från?)
-verkstadshandbok (suzuki TL1000R service manual)
-diverse smågrejor, extra handtag, blinkers, bultar, slangar, etc. (behöver kolla i lådorna, vet ej exakt)


Kör förresten en 690 enduro nu :)
 
ok.Det var ju lite saftigt.Synd det då.Har ju över 70 mil till Malmö. Känns liiite långt att åka.
Jag kollade ett par olika fraktföretag, billigast var bussgods, men även där sprang frakten iväg till omkring 1000-lappen (mestadels beroende på att kåporna är rätt skrymmande)

Själv tycker jag att det är alldeles för dyrt... helt galet med ungefär samma kostnad för frakt som för prylarna man vill ha.
 
Just fått reda på att det är sprickor i ramen på min TLS (inlämnad på service), så antingen måste man byta ram eller demolera hojen. Jag kommer demolera hojen, tror jag. Vad kan man få av t ex Spinnin Wheel tror ni?
Felen är: Lite repor på höger framskärm, bakskärm (minimala), böjd bromspedal samt lite repad högerblås. Även blinkers fram är lite repade.

Ngn som varit med om något liknande?

EDIT: Fick just ett bud på 6500 kr. Är det hutlöst eller rimligt? Väldigt tacksam för någon typ av feedback, jag har så dålig koll.
 
Last edited:
Just fått reda på att det är sprickor i ramen på min TLS (inlämnad på service), så antingen måste man byta ram eller demolera hojen. Jag kommer demolera hojen, tror jag. Vad kan man få av t ex Spinnin Wheel tror ni?
Felen är: Lite repor på höger framskärm, bakskärm (minimala), böjd bromspedal samt lite repad högerblås. Även blinkers fram är lite repade.

Ngn som varit med om något liknande?

EDIT: Fick just ett bud på 6500 kr. Är det hutlöst eller rimligt? Väldigt tacksam för någon typ av feedback, jag har så dålig koll.

Vart sitter sprickorna?

Köp en ram på e-bay och byt identitet på ramen??
 
Just fått reda på att det är sprickor i ramen på min TLS (inlämnad på service), så antingen måste man byta ram eller demolera hojen. Jag kommer demolera hojen, tror jag. Vad kan man få av t ex Spinnin Wheel tror ni?
Felen är: Lite repor på höger framskärm, bakskärm (minimala), böjd bromspedal samt lite repad högerblås. Även blinkers fram är lite repade.

Ngn som varit med om något liknande?

EDIT: Fick just ett bud på 6500 kr. Är det hutlöst eller rimligt? Väldigt tacksam för någon typ av feedback, jag har så dålig koll.

6500 för vaddå?
 
6500 kr för hela mcn, som den är med ramsprickor och repade kåpor osv.. Tutti! Jag är inte intresserad att laga den. Är det hutlöst?
 
Vansinne, jag sålde motorn för 10k, blev erbjuden pengar för identiteten, sålde bort så pass så jag fick till en handpenning på rc8:an. ~20k
 
Vansinne, jag sålde motorn för 10k, blev erbjuden pengar för identiteten, sålde bort så pass så jag fick till en handpenning på rc8:an. ~20k

Jo, att det inte är en "god affär", det förstår jag också. Men jag har inte möjlighet att ha hojen i ngt garage, har inga verktyg, intresse eller bil eller släp. På detta sätt blir jag av med problemet enkelt. Det är väl inte helt enkelt att hitta köpare om man slaktar och säljer. Men det tar emot lite... Den där motorn du sålde, vad var det för mil på den? Min har 5300..
 
Jo, att det inte är en "god affär", det förstår jag också. Men jag har inte möjlighet att ha hojen i ngt garage, har inga verktyg, intresse eller bil eller släp. På detta sätt blir jag av med problemet enkelt. Det är väl inte helt enkelt att hitta köpare om man slaktar och säljer. Men det tar emot lite... Den där motorn du sålde, vad var det för mil på den? Min har 5300..

Runt 3k mil ungefär.
 
Tja!
krisläge 1
Är det någon som har koll på dimensionerna på oljepluggen TL1000S-98:va
skulle vara skiiiiitbra om jag skulle få till en helicoil innan kvällens åka :tummenupp
 
ImageUploadedByTapatalk1337955714.898499.jpgFunbike i Västerås.
 
Jahapp, så har man gjort en TPS-justering och TB-synkronisering i hopp om att först och främst bli av med avgassmällarna, vilket inte skedde, utan verkade t.o.m bli värre. :gnissla

Är det någon som kan länka en bild på vilken del av avgasröret som man bör dra åt/byta packning i?
Det är väl inte bultarna på sliponet/grenröret som man ska dra åt, eller?
 
En liten fråga/fundering...

Har inte åkt båge på några år (2007 hade jag en Ninja 900) och har börjat bli lite sugen igen. Vill inte ha en "supersporthoj" igen då jag ändå inte vågar fläska på som man ska...
Vill eg ha en liiite mer upprättsittande hoj, då jag tror att jag vågar mer med en sådan. (har provat motard och det kändes fint).
TL1000R är (enl vad jag tycker) att jämföra med en Ninja. Har dock sett en TL1000S som är lite streetfightad. Jag får uppfattningen att S-modellen är lite "snällare" än R-modellen. Stämmer det? Eller har jag fått det om bakfoten? Vad skiljer dessa modeller?
 
Kolla på dom. R:en ser ut som en höggravid blåval medans S:en ser ut som en vildsint Sv650 som käkat sig mätt på småbarn och steroider... Har aldrig prövat en R men särskilt snäll är inte S:en...


Sålde min förra veckan. Tro jag ska få en tidig förtiårskris och köpa en Sporre...:va
 
Skulle ta ut hojen för året men givetvis hade ena packboxen till framgaffeln sprungit läck
Har sökt men inte hittat hur mkt olja som ska i efter byte
Kan nog räkna ut hur man gör bytet oxå men de borde finnas nån som sitter på FAQ till en TL1000s
Tack sålänge
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top