TL-tråden - v2 !

Ingen broder som vill hänga med på Swden Rock? Har en biljett över, vi samåker ner på onsdag!
Kan få riktigt superpris på biljetten om det är nån som är sugen.
 
20120605_120535.jpg
 
Kan rekomendera Alan på http://www.customcoversuk.co.uk/ som gör riktigt snygga nya covers för sittdynorna till hojen, antingen efter din egen design eller nåt som redan finns.
68£ inkl frakt, lev på mindre än två veckor. :banana
Jag valde att byta mina själv, det är ingen konst om man kan hantera en häftpistol och värmepistol. :yoparty

Det blev riktigt snyggt tycker jag :tuttar

Cover_IMG645.jpg
 
Jocke : Kul o se att mitt gamla stöd jag byggde om funkar än. :yoparty
Har du stt ditt Yamahas touring bromsar fram,Yamahadelar på en Susukki :va
 
Radial o kåååålfajber det rockar skortan :yoparty Jag kna sitta bakpå din moppe o dricka öl ner till sweden rck o ser jag snutten kan trycka in hanskarna i avgasarerören.
:yoparty
 
Ok, vänstra gaffelbenet började läcka IGEN!!! :mad:

Provade att "laga" med en seal mate och det verkar som att det gav utdelning, får se i morgon efter att ha provkört lite men hur mycket olja kan det vara i gaffelbenet?

Jag bytte inte olja själv utan lämnade in gaffelbenen på service just för att slippa sånt här så jag har ingen aning om hur mycket som gick i och hur mycket som kan ha runnit ut. :gnissla
 
Jag har orginal dämparna (avgas) till en TLS-98a, ngn som behöver? Vad är lämpligt pris? Skicket är mycket gott, avmonterat från start.
 
hej igen!

har nyligen bytt snurran i min tls från 1997 till en tls snurra från 1998. på -97an sitter det ingen vevhusventilation ovanpå den bakre cylindern men på -98an gör det så...
blir inte klok på hur jag ska lösa detta på smidigast sätt då det suger att behöva stanna och tömma med jämna mellanrum. hur är det löst från fabrik? nån som kan bemöda sig att ta en bild på hur det ser ut?
och sen till fråga två:
är det skadligt för vevhuset att oljan som blir från vevhusventilationen åker tillbaka ned?

tack på förhand//Robin
 
hej igen!

har nyligen bytt snurran i min tls från 1997 till en tls snurra från 1998. på -97an sitter det ingen vevhusventilation ovanpå den bakre cylindern men på -98an gör det så...
blir inte klok på hur jag ska lösa detta på smidigast sätt då det suger att behöva stanna och tömma med jämna mellanrum. hur är det löst från fabrik? nån som kan bemöda sig att ta en bild på hur det ser ut?
och sen till fråga två:
är det skadligt för vevhuset att oljan som blir från vevhusventilationen åker tillbaka ned?

tack på förhand//Robin

Vevhusventilationen är dragen upp i luftburken original, men för att slippa en massa oljekladd byggde jag om min, fixade en burk med ett finmaskigt galler i, som jag satte på slangen. Burken har alltså en öppning i båda ändar, men olja fastnar i det finmaskiga nätet och kan rinna tillbaka, men luften kan passera åt båda hållen.
 
Hade ut hojen på bana för första gången förra veckan, och det gick väl skapligt, även om jag blev rätt öm i händerna. Har läst många tips om att byta ut styrdämparen, men gör det verkligen mycket skillnad. Tycker att vid de små styrutslag man gör i fart så borde det inte göra så mycket, men det kanske det gör?
så, frågan är, är det värt pengarna?

/Pajje
 
ok...
då har jag nog fixat en egen lösning.
har en alu flaska som jag sätter med nippeln svagt neråt och sen ett lufthål i bakkant så luften kan komma ut!
tack för infon!:tummenupp
 
Hade ut hojen på bana för första gången förra veckan, och det gick väl skapligt, även om jag blev rätt öm i händerna. Har läst många tips om att byta ut styrdämparen, men gör det verkligen mycket skillnad. Tycker att vid de små styrutslag man gör i fart så borde det inte göra så mycket, men det kanske det gör?
så, frågan är, är det värt pengarna?

/Pajje

Jag tror inte att de gör någon större skillnad om du byter styrdämpare, tror du får lära dig hålla lösare i styret istället.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top