TL-tråden - v2 !

Exempel på saker som är gjort på hojen:Akrapovic helsystem med specialgjorda ljuddämpare i titan, ATRE med växelindikator, justerbar styrdämpare, K&N luftfilter, modifierad luftburk, stålomspunna broms- och kopplingsslangar, GSXR750K4 gaffelben, R1 -05 radiella bromsok, bitubo stötdämpare, pair-ventil borttagen, 520 konvertering, CZ alu fälgar, brembo radiell bromscylinder, alu bromsvätskebehållare, alu drevskydd, alu kopplingskåpa, PCIII USB, GSXRK2 bak bromsok, woodcraft clip-ons, alu svingarm offset 1mm, alu rearsets, modifierade till "flytande" bromsskivor, wave bromsskiva bak, barnett kopplingsfjädrar, undertail, hugger, modifierad bakram med alu "tray", diverse kolfiberdelar (skärm, backspeglar, tankskydd osv...)

Finns kvar att göra för en annan då asså...
 
Last edited:
Tjocka delen av distansen är 20mm totalt 38mm från pedal mätt efter filning, från pedal har jag 40mm till swing!

Nu har jag mätt och min distans är lika som din, dvs 20mm den tjocka delen. Fattar inte hur du har fått det att passa... min cylinder sitter ganska så rakt så även om jag filar ner änden som du gjort för att få plats med hela distansen så kommer cylindern att hamna långt till vänster :va

20120505_182659.jpg



Jag har löst det såhär istället....

20120505_182152.jpg


Så till en fråga... varifrån kryper oljan? :va

20120505_191030.jpg


Jag har förmodligen läckage vid kopplingspinnen för det är kladdigt på motorn under där... MEN det droppar några droppar från oljepluggen när motorn varit varm, undrar om det är otätt vid pluggen eller om det kryper ner dit från någon annanstans... Pluggen och packningen är ny så det borde inte kunna läcka där. Har känt lite på pluggen och jag kunde försiktigt dra den en liten aning till typ 1/5 varv.
Saken är att jag är ganska nojjig med att dra åt pluggen efter det att jag fått gänghaveri i tråget tidigare och fått sätta helicoil där så jag vill inte dra den mer om det inte är därifrån det kommer... även om helicoilen är starkare än originalgängen så den borde palla lite mer moment än original
 
Nu har jag mätt och min distans är lika som din, dvs 20mm den tjocka delen. Fattar inte hur du har fått det att passa... min cylinder sitter ganska så rakt så även om jag filar ner änden som du gjort för att få plats med hela distansen så kommer cylindern att hamna långt till vänster :va

20120505_182659.jpg



Jag har löst det såhär istället....

20120505_182152.jpg


Så till en fråga... varifrån kryper oljan? :va

20120505_191030.jpg


Jag har förmodligen läckage vid kopplingspinnen för det är kladdigt på motorn under där... MEN det droppar några droppar från oljepluggen när motorn varit varm, undrar om det är otätt vid pluggen eller om det kryper ner dit från någon annanstans... Pluggen och packningen är ny så det borde inte kunna läcka där. Har känt lite på pluggen och jag kunde försiktigt dra den en liten aning till typ 1/5 varv.
Saken är att jag är ganska nojjig med att dra åt pluggen efter det att jag fått gänghaveri i tråget tidigare och fått sätta helicoil där så jag vill inte dra den mer om det inte är därifrån det kommer... även om helicoilen är starkare än originalgängen så den borde palla lite mer moment än original

Skumt.. Det är inte en annan sorts bromscyl på din hoj??
Men skit i det, det verkar ju bli bra som det är utan distansen!

Oljan ser ju ut att komma från pluggen, Om det inte droppar så mycket kan man väl ha överseende med lite läckage...!
 
Skumt.. Det är inte en annan sorts bromscyl på din hoj??
Men skit i det, det verkar ju bli bra som det är utan distansen!

Oljan ser ju ut att komma från pluggen, Om det inte droppar så mycket kan man väl ha överseende med lite läckage...!

Jo det funkar bra så men det blir ju lite mindre ghettomek med en svarvad distans istället för en bult xD Ska testa göra som du och se om det passar, tvivlar på att vi skulle ha olika cylindrar, har aldrig sett nån annan än original på en TLR.

Gjorde som du med växellänkaget och också och nu blev det helt okej :-) Ska nog hitta en längre bult så jag kan shimsa in kulleden ännu längre in för mer frigång.

Så jävla tråkigt med läckage tycker jag, speciellt när man är osäker på varifrån det kommer. Behöver ytterligare en momentnyckel så man kan dra pluggen rätt, jag fegar nog nu för jag är rädd om gängen i tråget...

Ingen som har tips på en för överkomligt pris som täcker spannet 10-50Nm eller nåt sånt?
Har en upp till 20Nm och en upp till 200Nm men den är för okänslig för sånt här finlir....
 
Jo det funkar bra så men det blir ju lite mindre ghettomek med en svarvad distans istället för en bult xD Ska testa göra som du och se om det passar, tvivlar på att vi skulle ha olika cylindrar, har aldrig sett nån annan än original på en TLR.

Gjorde som du med växellänkaget och också och nu blev det helt okej :-) Ska nog hitta en längre bult så jag kan shimsa in kulleden ännu längre in för mer frigång.

Så jävla tråkigt med läckage tycker jag, speciellt när man är osäker på varifrån det kommer. Behöver ytterligare en momentnyckel så man kan dra pluggen rätt, jag fegar nog nu för jag är rädd om gängen i tråget...

Ingen som har tips på en för överkomligt pris som täcker spannet 10-50Nm eller nåt sånt?
Har en upp till 20Nm och en upp till 200Nm men den är för okänslig för sånt här finlir....

Jag vet inte vad du klassar som överkomligt, men jag köpte en KStools-nyckel från Södermalms maskin för 1500 kr. Den klarar 5-50 Nm. 3/8"-fattning på den då. :)

Tog mig tid idag att ge mig på TPS och TB-sync idag, så märker jag att man måste ha en Dealer mode switch för att få fram TPS-nivågrejen i display:en, trodde det bara var att knappa fram utan något särskilt. :huvet
Nu beställde jag en Switch för 200 kr inkl. frakt från ebay dock. :)

Edit: Gedore är sexy stuff, kostar en del men väl värt i långa loppet tycker jag.

http://shop.otdtools.se/momentnyckel-5-50-nm-3-8-gedore-torcofix-k/27987-0
 
Last edited:
Tog mig tid idag att ge mig på TPS och TB-sync idag, så märker jag att man måste ha en Dealer mode switch för att få fram TPS-nivågrejen i display:en, trodde det bara var att knappa fram utan något särskilt. :huvet
Nu beställde jag en Switch för 200 kr inkl. frakt från ebay dock. :)

Edit: Gedore är sexy stuff, kostar en del men väl värt i långa loppet tycker jag.

http://shop.otdtools.se/momentnyckel-5-50-nm-3-8-gedore-torcofix-k/27987-0

Går lika bra att kortsluta stiften för dealer mod med ett gem eller en kabelstump. pris 50 öre.
Momentnyckel för övrigt "Sturtevant Richmont " får verkligen tummen upp för mig.Industrikvalitet :yoparty
 
Last edited:
Jocke förvissa dig att det inte är kopplingspinnen,torka bort oljan med sprit och pensla på potatismjöl på de ställen du tänker på. Kör igång motorn eller kör en försiktig tur och du kommer se vart det läcker.

Jocke för fan, det är väl bara och svarva av distansen.Klappat o klart. :)
 
Last edited:
Leta upp kontakten,sitter på höger sida bak i arslet. en vit kontakt med bara två kablar (stift) i.
Ta verkligen rätt kontakt nu. kortslut med ett gem men se till att den inte jordar mot chassit eller nån annan stans.

EDIT: För fan det vart fel. VÄNSTER SIDA SKA DET VA.
 
Last edited:
Jocke förvissa dig att det inte är kopplingspinnen,torka bort oljan med sprit och pensla på potatismjöl på de ställen du tänker på. Kör igång motorn eller kör en försiktig tur och du kommer se vart det läcker.

Jocke för fan, det är väl bara och svarva av distansen.Klappat o klart. :)

Jaaa om man har såna lyxprylar tillgängliga så är det "bara att" :P
 
Det var den jag letade efter men du han före. :)
 
Leta upp kontakten,sitter på höger sida bak i arslet. en vit kontakt med bara två kablar (stift) i.
Ta verkligen rätt kontakt nu. kortslut med ett gem men se till att den inte jordar mot chassit eller nån annan stans.

EDIT: För fan det vart fel. VÄNSTER SIDA SKA DET VA.

Jag tror jag väntar på min kontakt istället... :P
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top