TL-tråden - v2 !

Tjena, nån i STHLMs området som har bytt kopplingspinnepackningen och packningen vid utgående axel, som har bra verktyg och kan hjälpa mig fixa det? Lite av grejen är att mitt framdrev sitter som satan!, draget med muttermaskin vid senaste bytet. Har inget jag får tillräckligt med moment att få loss skiten... Sen skadar det ju inte om nån som har gjort det förr är med även om det inte ser så knepigt ut... Jag har redan packningarna (kopplingspinnepackning och bläcket från SV1000).

Här är en how-to

http://www.chucksirois.com/tl1000/
(klicka "Clutch Push Rod Seal Fix")

:crash
 
Tjena, nån i STHLMs området som har bytt kopplingspinnepackningen och packningen vid utgående axel, som har bra verktyg och kan hjälpa mig fixa det? Lite av grejen är att mitt framdrev sitter som satan!, draget med muttermaskin vid senaste bytet. Har inget jag får tillräckligt med moment att få loss skiten... Sen skadar det ju inte om nån som har gjort det förr är med även om det inte ser så knepigt ut... Jag har redan packningarna (kopplingspinnepackning och bläcket från SV1000).

Här är en how-to

http://www.chucksirois.com/tl1000/
(klicka "Clutch Push Rod Seal Fix")

:crash

Alltså, måste du köra med dremel och skit? Jag gjorde det här förra sommaren så nu är man riktigt Pro på den biten, jag skulle kunna hjälpa dig. :) Dock så bytte jag bara packningen utan att borra eller slipa upp något.
 
Alltså, måste du köra med dremel och skit? Jag gjorde det här förra sommaren så nu är man riktigt Pro på den biten, jag skulle kunna hjälpa dig. :) Dock så bytte jag bara packningen utan att borra eller slipa upp något.

Fasen va bra, då har du svart bälte i detta :P
Nä det ska inte behöva dremlas nåt för jag köpte bläcket till en SV också (har jag för mig...) :crash
 
Fasen va bra, då har du svart bälte i detta :P
Nä det ska inte behöva dremlas nåt för jag köpte bläcket till en SV också (har jag för mig...) :crash

Jamen dåså, ska se om jag hinner i helgen, om du har tid?
Är det insexbulten som sitter stenhårt? Vad är det för storlek på den? Det är inte stark loctite?
 
Jamen dåså, ska se om jag hinner i helgen, om du har tid?
Är det insexbulten som sitter stenhårt? Vad är det för storlek på den? Det är inte stark loctite?

Helgen går dåligt för jag har beredskapsvecka, men nästa fredag är jag ledig.. vore klockrent. Men du jobbar kanske då? Nästa helg annars? :)

Nä det är själva drevmuttern som sitter satan, insexan va inga problem när jag provade har jag för mig

Har du även liten momentnyckel som klarar 23Nm med en 11mm hylsa?
Behöver kontrolldra fjädertornen i kopplingen också. :crash
 
Helgen går dåligt för jag har beredskapsvecka, men nästa fredag är jag ledig.. vore klockrent. Men du jobbar kanske då? Nästa helg annars? :)

Nä det är själva drevmuttern som sitter satan, insexan va inga problem när jag provade har jag för mig

Har du även liten momentnyckel som klarar 23Nm med en 11mm hylsa?
Behöver kontrolldra fjädertornen i kopplingen också. :crash

Jag jobbar vanliga måndag-fredag, men ibland även helger, dock inga helger på ett tag hoppas jag då jag jobbat 24 dagar i sträck nu... :gnissla

Justja, muttern till drevet... vad var det för storlek på den?
Jag har en 5-40 Nm (tror jag det var) momentnyckel med 3/8"-fattning, har du såna hylsor eller tar jag med sånt också isåfall?
 
Jag jobbar vanliga måndag-fredag, men ibland även helger, dock inga helger på ett tag hoppas jag då jag jobbat 24 dagar i sträck nu... :gnissla

Justja, muttern till drevet... vad var det för storlek på den?
Jag har en 5-40 Nm (tror jag det var) momentnyckel med 3/8"-fattning, har du såna hylsor eller tar jag med sånt också isåfall?


Kan kolla upp vad jag har och inte har, jag får nog åka och handla lite grejjer. Fet planka och sjysst järnrör :hihi
 
Har slip on på min tlr.Har läst på fler ställen att man ska justera sprutet när man har kastat om andra pipor.Vet ej om det är gjort på min.Är det nått man kan göra själv??

Har du oxå en Power commander installerad så går det som sagt mickla lite själv genom att ändra direkt på PC-enheten. Eller ladda hem insprutningskurvor för just din modifikation på luftfilter och burkar eller vad det nu kan vara.

Det BÄSTA och som är att rekomendera är att ställa in den hos någon med bromsbänk för bästa resultat och minst risk för att den går för snålt och däremed riskera överhettning på avgasidan.
 
Tjena tråden! Om man har justerat in hojen i bänk med slipon och sedan byter till orginalburkarna, finns det då risk för att hojen går snålt?? Funderade på ifall man kan justera detta på själva enheten när man byter?? När hojen står på tomgång så visar dioderna max lean, och när jag torrvarvar så går det upp till mitten. Är det korrekt?

Sen fick jag hem nya rearsets, kanon, inga problem att montera, enda var att jag fick fila lite på pinnen som cylindern fäster i. Bromsljusswitchen fäste jag upp med buntband så länge. Växelpedalen blev kanon och helt glappfri!! Riktigt bra känsla i grejer a och funkade kanon hela kvällen!! Rekomenderas!
ImageUploadedByTapatalk1336074487.769667.jpg

ImageUploadedByTapatalk1336074510.392464.jpg
Filat lite
ImageUploadedByTapatalk1336074532.223146.jpg

ImageUploadedByTapatalk1336074568.471689.jpg
Lite mellanrum vid nedväxling

Talpatalk är orsaken till felstavningarna!
 
snart äår min ihop efter färgbyte.. från gul till svart samt nya däck och lite småpill.

letar fortf efter kåpan man sätter ist för passagerardynan, någon? please:krama
 
Om den är mappad med öppnare burkar och sen går du tillbaka till original så kommer den få mindre luft och blandningen blir något fet, så ingen fara.

Har du provkört med rearsetsen? Inte jag än, bara "torrväxlat", jag gillar inte det minimala mellanrummet mellan länkaget och växelpeten, jag tänkte ta av lite i ändarna på länkaget så den blir kortare, då får man mer utrymme, frågan är om det blir en skön position att ha foten på bara.

Ok, du moddade till den där distansen som följde med, kanske ska göra lika, nu har jag dragit en bult rakt igenom istället med några muttrar för justering.

Har du också en Bitubo? Jag har samma hållare för bromsvätskan som du också, jag är lite oroligt för det minimala utrymmet mellan bromsljusswitchen och Bitubon! :gnissla


Tjena tråden! Om man har justerat in hojen i bänk med slipon och sedan byter till orginalburkarna, finns det då risk för att hojen går snålt?? Funderade på ifall man kan justera detta på själva enheten när man byter?? När hojen står på tomgång så visar dioderna max lean, och när jag torrvarvar så går det upp till mitten. Är det korrekt?

Sen fick jag hem nya rearsets, kanon, inga problem att montera, enda var att jag fick fila lite på pinnen som cylindern fäster i. Bromsljusswitchen fäste jag upp med buntband så länge. Växelpedalen blev kanon och helt glappfri!! Riktigt bra känsla i grejer a och funkade kanon hela kvällen!! Rekomenderas!
View attachment 360636

View attachment 360637
Filat lite
View attachment 360638

View attachment 360639
Lite mellanrum vid nedväxling

Talpatalk är orsaken till felstavningarna!
 
Vad är det för fjäder du använt till bromscylindern? Och jag hajjar inte riktigt hur din bromsljusswitch sitter... är den inte gängad in i cylindern på insidan?
 
Om den är mappad med öppnare burkar och sen går du tillbaka till original så kommer den få mindre luft och blandningen blir något fet, så ingen fara.

Har du provkört med rearsetsen? Inte jag än, bara "torrväxlat", jag gillar inte det minimala mellanrummet mellan länkaget och växelpeten, jag tänkte ta av lite i ändarna på länkaget så den blir kortare, då får man mer utrymme, frågan är om det blir en skön position att ha foten på bara.

Ok, du moddade till den där distansen som följde med, kanske ska göra lika, nu har jag dragit en bult rakt igenom istället med några muttrar för justering.

Har du också en Bitubo? Jag har samma hållare för bromsvätskan som du också, jag är lite oroligt för det minimala utrymmet mellan bromsljusswitchen och Bitubon! :gnissla

Kenon, då slipper man brända ventiler!!
Körde 45 min på bana igår med nya fotpinnarna, funkar kanon!

Se till att armen på splinsade axeln pekar rakt ner samt montera kulleden på insidan av växelpedalen så får du extra plats!

Jag har en bitubo, men min switch sitter separat, så jag hängde upp den i buntband så länge tills jag hittat en bättre lösning.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top