TL-tråden - v2 !

Vill bara meddela att min koppling har blivit mycket bättre men inte helt bra ännu sen jag bytte till Biltema Racing olja... Biltema is the shit!!!
 
Fundering!!!

Köpte TL1000S runt midsommar och läste precis igenom regbeviset där följande stod:
"Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt, Ursprunglig effekt 92Kw sänkt genom begränsning i insugningsrör"

Står i regbeviset att den ligger på 72 KW. Är detta en strypning som gällde för svenska marknaden 8har hört om sådana) eller är det bara min hoj som e strypt? om så är fallet så måste det åtgärdas genast.:confused:
 
Tjenare, har lite problem med mina blinkers.
Ett av mina bakre blinkers har gått av så jag har köpt nya Led-blinkers.
Vad jag förstått måste man ha motstånd eller byta relä för att skiten ska funka bra.
Provade att koppla in ena blinkersen idag...
Självklart så blinkar det fort utan motstånd, så ja kopplade in ett motstånd men fick samma resultat. Vidare så testade jag att koppla in två motstånd och då funkade det kalas.
Men är det då tänkt att jag skulle bytt blinkersen på samma sida för att få ett korrekt resultat?
Är det då ja måste ge mig på att koppla in ett annat relä?


Har förövrigt hittat en konstig sak under cutsen. Vad kan denna ha för en funktion?
17716tn_P200608_19.03.JPG
 
Last edited:
Har förövrigt hittat en konstig sak under cutsen. Vad kan denna ha för en funktion?
17716tn_P200608_19.03.JPG

den är för att få lamporna i baklycktan att blinka höger och vänster istälet för att ha blinkers ej laglig i sverige men rätt cool

Fundering!!!

Köpte TL1000S runt midsommar och läste precis igenom regbeviset där följande stod:
"Motorcykeln provad och godkänd med angiven effekt, Ursprunglig effekt 92Kw sänkt genom begränsning i insugningsrör"

Står i regbeviset att den ligger på 72 KW. Är detta en strypning som gällde för svenska marknaden 8har hört om sådana) eller är det bara min hoj som e strypt? om så är fallet så måste det åtgärdas genast.:confused:

ta bort tanken, luftburken och kolla insugsrören kommer inte ihåg om man måste ta bort throttle bodies med har för mig att ricken hade dessa i

vissa var strypta

Min bakdämpare har börjat gnissla som bara den, några ider om varför?

kanske behöver smörjas lite alt tas ur och fetta in lagren :tummenupp
 
Last edited:
Tjoho då var hojen besiktigad nu är det bara att tuta och köra igen.
dock ska jag byta tillbaka till mina IXIL ljuddämpare för orginal lät den ju som en symaskin :)
 
:tummenupp

ska in på torsdag med mina :) hade akra systemet på sist och det gick bra så det får bli så igen :yoparty
 
Har kollat lite på xenonljus nu... e de någon som har monterat de?
Va säger bilprovningen? inte för ja bryr mej så mycke om de men de vore coolt o montera på de...

Såg på tlzone att de hade byggt om lite lyktor, va e de för "lamphuvud" de använder??
 
Har kollat lite på xenonljus nu... e de någon som har monterat de?
Va säger bilprovningen? inte för ja bryr mej så mycke om de men de vore coolt o montera på de...

Såg på tlzone att de hade byggt om lite lyktor, va e de för "lamphuvud" de använder??

Har oxå funderat på det, blir senare i sommar mot Augusti. Är ljust dygnet runt här nu:D

Bilprovningen godkänner inte eftermonterad xenon, har nånting med höjdjusteringen att göra... Så är det på bilar iaf, borde vara samma på mc.
 
Idag fixade jag till justeringen utav fjädringen i fram, när jag köpte den så var den nästan helt utskruvad resultatet va då som att gunga på gungbräda. :näsblod

Som sagt idag blev det ändring och det känns som en helt annan hoj!!! :yoparty

Nu är den som ett med mig :D mycket roligare att köra och responsen i kurvor är helt underbar nu.
Drog en tur på ca 20mil idag och jag vill bara ha mer o mer :banana

Va bara tvungen att skriva av mig av min lycka idag TLS rules :2cool
 
Tl1000r

Tjena folk. En liten snabb fråga bara, har en relativt nyinköpt TL1000R-99 som jag e nöjd med. Enda "problemet" som jag upplever är att den vill gärna "vobbla" lite i kurvorna. Den förra ägaren var betydligt kortare än mig och hade sänkt styret några cm. Har tänkt att prova på att höja tillbaka det o se hur mycket skillnad det gör. Känns som att det kan göra rätt mycket att flytta tyngdpunkten lite. Något annat som kan spela in tror ni? Det e min första lite större hoj o det e ju kul om man kan känna sig riktigt säker på småvägarna med..600 jag hade kände jag mig mycket säkrare på, men vad fan, det kommer väl ju mer man kör kanske..
 
Tjena folk. En liten snabb fråga bara, har en relativt nyinköpt TL1000R-99 som jag e nöjd med. Enda "problemet" som jag upplever är att den vill gärna "vobbla" lite i kurvorna. Den förra ägaren var betydligt kortare än mig och hade sänkt styret några cm. Har tänkt att prova på att höja tillbaka det o se hur mycket skillnad det gör. Känns som att det kan göra rätt mycket att flytta tyngdpunkten lite. Något annat som kan spela in tror ni? Det e min första lite större hoj o det e ju kul om man kan känna sig riktigt säker på småvägarna med..600 jag hade kände jag mig mycket säkrare på, men vad fan, det kommer väl ju mer man kör kanske..
Sitter styrdämparen där?

En styrdämpare ifrån 1998 är kanske inte den bästa delen på hojen.

Men en höjning kommer garanterat o ge respons.

Kolla styrlager oxå.

Min gungade som F, sen bytte jag bort det där jävla skitframdäcket och det vart bättre. Inte helt bra, men bättre.
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top