TL-tråden - v2 !

Annars kan jag tänka mig att ringa Bilsport o MC. De brukar gilla gamla twinnar!...

Ja ringde till dem i höstas med de ville inte änns ha min hoj försäkrad hos sej.

Frågade erat namn säger ju att ni försäkrar mc, deras svar. Ja men så e de inte...

Men ja har har försäkrat hos Tygghansa o de e 6544 halv/helår, o ja e 28:yoparty

De var de billigaste ja hittade...
 
Last edited:
Ja ringde till dem i höstas med de ville inte änns ha min hoj försäkrad hos sej.

Frågade erat namn säger ju att ni försäkrar mc, deras svar. Ja men så e de inte...

Men ja har har försäkrat hos Tygghansa o de e ca 6000 halv/helår, o ja e 28:yoparty

De var de billigaste ja hittade...

fick typ samma svar från dem "vi försäkrar inte sådanna sport motorcyklar" och jag har en TLS... kontrade med att det inte va en sport cykel då svarade dem med att den va för lätt och för mycket effekt för att försäkras hos dem :mad:

IF ville ha 98K för hel och för halv 52K sa lite snällt att dem kan behålla sin försäkring :mad:

körde också på trygghansa istället och fick 9400 hel/helår
sen spelade det ingen roll att man hade den i garage eller att man hade godkända skydd... :gnissla
 
enda gångerna man får höra att man äger ett effektmonster är i sovrummet:tuttar eller när man ringer försäkringsbolagen :gnissla
 
Last edited:
Försäkring

Försäkringar är en djungel :confused:
Så här såg det ut för mig en 39-åring boende utanför Linköping.
Alla baserade på halvförsäkring
Folksam 3462:-/helår
Trygg Hansa 5100:-/helår
Tennant 9184:- då helförsäkrad och med kravet att ha hemförsäkring hos dom:va
IF 1194:-/månad + 74:-/månad avställd
Länsförsäkringar 5219:-/helår (skulle inte försäkra alls om det inte vore för att jag har alla mina andra försäkringar just där)
Bilsport/Mc = Tyvärr det är en sporthoj med för mycket effekt :huvet

Så illa man ska behöva bli straffad bara för att man vill åka hoj :yoparty
 
Folksams sk SMC-försäkring e billigast. Nu e jag en gammal skit, 40+, men betalar 220:- ca i månaden för halvförsäkring o typ 350 för helförsäkring i B-län. Däremot så e självrisken dyr OM det händer nåt. 25% av skadevärdet, så tänk till lite...

Annars kan jag tänka mig att ringa Bilsport o MC. De brukar gilla gamla twinnar!

PP

Edit: Tror att Folksams SMC-försäkring har en 35-årsgräns där det blir ännu billigare...

Lustigt det där, Bilsport & MC vägrar försäkra TL1000 S/R men om du har en SV1000 S/N så är du välkommen som kund...

Jag har Trygg Hansa iaf. Betalar drygt 4.500 Halv/Helår.

Dom andra bolagen var inte ens på samma planet om man säger så...

Verkar som att alla f-bolag vet att TLS är effektmonster, eller hur Lasse;)

Verkar som att alla f-bolag vet att TLR har mer effekt men eftersom dom går som en gravid kossa så försäkrar dom iaf:D

och ja, dom vet att folk med vita hojjar inte törs ta ut dom och köra för att dom blir skitiga...

Sen skyller dom på färg i spridarna och alla möjliga konstiga ursäkter...:arsele
 
Försäkringar är en djungel :confused:
Så här såg det ut för mig en 39-åring boende utanför Linköping.
Alla baserade på halvförsäkring
Folksam 3462:-/helår
Trygg Hansa 5100:-/helår
Tennant 9184:- då helförsäkrad och med kravet att ha hemförsäkring hos dom:va
IF 1194:-/månad + 74:-/månad avställd
Länsförsäkringar 5219:-/helår (skulle inte försäkra alls om det inte vore för att jag har alla mina andra försäkringar just där)
Bilsport/Mc = Tyvärr det är en sporthoj med för mycket effekt :huvet

Så illa man ska behöva bli straffad bara för att man vill åka hoj :yoparty
Kolla med Salusansvar också.
 
Kan medela att det större biltemabatteriet sitter i min hoj nu.
Men jag fick ta bort skumgummit i botten av lådan (kanske inte så bra) och strunta i locket till burken (nog inte så bra det heller :rolleyes: ) och använda ett spänband att hålla batteriet på plats.
Men nu hoppas jag att batteriet ska orka starta hojen även när det är kallt
 
Kan medela att det större biltemabatteriet sitter i min hoj nu.
Men jag fick ta bort skumgummit i botten av lådan (kanske inte så bra) och strunta i locket till burken (nog inte så bra det heller :rolleyes: ) och använda ett spänband att hålla batteriet på plats.
Men nu hoppas jag att batteriet ska orka starta hojen även när det är kallt

som sagt får inte plats i boxen :D körde på liknande sätt ett tag med mitt S batteri i TLRboxen funkar ja, går att besikta ja men inte utan rekomendationen att sätta dit locket :näsblod

syns lite här
PB020236.JPG
 
Last edited:
Jag ska fixa någon typ av lock nu när semestern börjar. Jag vart bara så trött på att behöva starthjälp när det vart kallt ute. Jobbarpolarna håller ju på att rta ihjäl en när hojen inte startar :huvet
 
Försäkringar är en djungel :confused:
Så här såg det ut för mig en 39-åring boende utanför Linköping.
Alla baserade på halvförsäkring
Folksam 3462:-/helår
Trygg Hansa 5100:-/helår
Tennant 9184:- då helförsäkrad och med kravet att ha hemförsäkring hos dom:va
IF 1194:-/månad + 74:-/månad avställd
Länsförsäkringar 5219:-/helår (skulle inte försäkra alls om det inte vore för att jag har alla mina andra försäkringar just där)
Bilsport/Mc = Tyvärr det är en sporthoj med för mycket effekt :huvet

Så illa man ska behöva bli straffad bara för att man vill åka hoj :yoparty

Man får kolla runt i slutet av augusti igen, för gå försäkringen ut...

Folksam kollade ja inte med föra gången, kanske ska göra de nu.
 
Välj vapen ditt lilla stycke, jag antar utmaningen :sissy

bit av kaka :D andas in mina avgaser :arsele och se mitt baklyse försvinna i fjärran :yoparty

Jag ska fixa någon typ av lock nu när semestern börjar. Jag vart bara så trött på att behöva starthjälp när det vart kallt ute. Jobbarpolarna håller ju på att rta ihjäl en när hojen inte startar :huvet

borde räcka att du fräser ut en distans i plast så kan du använda orginal locket :tummenupp
 
Last edited:
Kan medela att det större biltemabatteriet sitter i min hoj nu.
Men jag fick ta bort skumgummit i botten av lådan (kanske inte så bra) och strunta i locket till burken (nog inte så bra det heller :rolleyes: ) och använda ett spänband att hålla batteriet på plats.
Men nu hoppas jag att batteriet ska orka starta hojen även när det är kallt

Hade jag varit du hade jag nog försökt hitta felet på hojen istället för att bara montera ett större batteri. :)
Jag har ett Biltema batteri som passar i boxen, och vanligtvis har man 3-4 försök på att starta.
Ett alternativ är ju att testa ett dyrare batteri. För det är mer än pris och ampere timmar som skilljer bra och dåliga batterier.
 
Fick tips av försäljningschefen på Seat Stockholm att de e något som heter Bike week som är på Gelleråsen mellan 21-27 Juli, här är lite INFO om de... Då får man köra på bana 400:- per dag.

Gelleråsens Hemsida


Här är försäljningschefens Racingsida, han kör Honda Superstock 600.
 
Fick tips av försäljningschefen på Seat Stockholm att de e något som heter Bike week som är på Gelleråsen mellan 21-27 Juli, här är lite INFO om de... Då får man köra på bana 400:- per dag.

Gelleråsens Hemsida


Här är försäljningschefens Racingsida, han kör Honda Superstock 600.

Lasse, vare inte det där vi va på? :va eller va det me Hocke... :va
 
Hade jag varit du hade jag nog försökt hitta felet på hojen istället för att bara montera ett större batteri. :)
Jag har ett Biltema batteri som passar i boxen, och vanligtvis har man 3-4 försök på att starta.
Ett alternativ är ju att testa ett dyrare batteri. För det är mer än pris och ampere timmar som skilljer bra och dåliga batterier.

Oftast så får man vad man betalar för. Jag tror att det gammla biltemabatteriet var på väg att ge upp efter 600 mil för så snabb på att starta har aldrig hojen varit. Men nu när semestern kommer så ska jag titta vidare och se om det var det gammla batteriet som gav upp eller som det e något annat som strular
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top