TL-tråden - v2 !

fick samma känsla bultarn sitter inte riktigt mitt i hålen heller :confused: efter att ha studerat en massa bilder på zonen så verkar alla sitta så

syns halvdåligt här men det är större mellanrum till vänster om bulten
P6120553.JPG

Trams

Mina sitter mitt i prick :tungan
4 av 6 i alla fall... :rolleyes:

DSC00120.jpg


:hej

Har inte ändrat nåt sen det uppstod.. Däremot ändrade jag lite saker innan. :hihi

Kopplingen är uppenbar måltavla. Den är det enda roterande jag bytt, så det måste vara där nånstans. Jag vände plattan 180° igår och upplevde att det blev något bättre, men inte bra...

Jag upptäckte det efter nerlägget, men inget blev ju skadad på hojen... Det är nog bara så att eftersom jag bara hann köra 2.5 mil efter kopplingsbytet innan jag tog terrängsvängen så hade jag nog bara inte upptäckt det innan.

Vilka fler här har Vans kopplingsplatta?
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va



Det är inte så att du missade att flytta den lilla shimsen som sitter mot plattan?
Den är supertunn och fastnar oftast på plattan, så den är svårt att se.

Men, du har säkert koll på det. :)
Bara fiskat efter möjliga fel.


Mmm, en annan sak. Det började vibbrera efter att du fräste jord. Det är inte så att något blivigt böjt/skadat?
Är det kopplat till motorvarv, eller fart på hojen/hjulen?
 
Last edited:
Min koppling har forfarande inte börjat funka...

Idag rev jag ner hela skiten igen och monterade ihop den extra noga enl. boken. Funkar fortfarande inte. Jag tittade hur mycket tallriken flyttade sig, 1-1,5mm gick den ut, jag kände på lamellerna, dom var lösa och fina.

Men den drar fortfarande! :mad:

Den frilägger inte helt. Drog en 20 mila sväng till Gaytema och köpte deras race olja.. har ju läst att den ska vara bra. Kör med Motul 51000 ester nu. (den har alltid funkat i mina tidigare hojjar). Nu på vägen upptäckte jag att vid ett tillfälle kunde jag inte växla upp, lådan var stum typ. Jag provade igen och växeln gick i fint och utan problem. Kan ha varit inbillning...

Ere fortfarande ingen som har en aning? :va
 
Trams

Mina sitter mitt i prick :tungan
4 av 6 i alla fall... :rolleyes:


Det är inte så att du missade att flytta den lilla shimsen som sitter mot plattan?
Den är supertunn och fastnar oftast på plattan, så den är svårt att se.

Mmm, en annan sak. Det började vibbrera efter att du fräste jord. Det är inte så att något blivigt böjt/skadat?
Är det kopplat till motorvarv, eller fart på hojen/hjulen?

Eftersom det inte blev några synliga skador så tror jag inte att nåt är böjt. Dessutom är det helt relaterat till motorvarv och inte till hastighet, så det är nåt internt i motorn.

Shimsen du tänker på är väl den som ligger mellan urtrampningslagret och plattan? Jorå, den är på plats.

Min koppling har forfarande inte börjat funka...

Idag rev jag ner hela skiten igen och monterade ihop den extra noga enl. boken. Funkar fortfarande inte. Jag tittade hur mycket tallriken flyttade sig, 1-1,5mm gick den ut, jag kände på lamellerna, dom var lösa och fina.

Men den drar fortfarande! :mad:

Den frilägger inte helt. Drog en 20 mila sväng till Gaytema och köpte deras race olja.. har ju läst att den ska vara bra. Kör med Motul 51000 ester nu. (den har alltid funkat i mina tidigare hojjar). Nu på vägen upptäckte jag att vid ett tillfälle kunde jag inte växla upp, lådan var stum typ. Jag provade igen och växeln gick i fint och utan problem. Kan ha varit inbillning...

Ere fortfarande ingen som har en aning? :va
Sorry B1, dåligt med idéer just nu...

Nåt måste ju dra!
Jag skulle ha gissat på skeva stålskivor, men har du bytt dem så går det bort...
 
Last edited:
Ja har ett skrammel ljud som ja retar mej på, de kommer runt 4000 v/min.

de finns bara där när ja åker på driv o de tystnar när ja tar in koppling...

hittar inget som e löst, kanske någon annan som har typ samma knas...
 
De vita TLS:erna verkar felfria...måste va en bra färg! :D

Bara att lacka om grabbar, så ska ni se att det börjar lira :tummenupp
 
En liten fråga. Har fått fatt i en bättre beg pc2 och undrar ifall man kan använda dom mapparna som finns på powercommanders sida? Eller om man borde bänka den direkt??
 
Last edited:
Tjena gjorde precis termostatmodden på min -97:a:tummenupp
Innan modden låg de på 77-79 grader efter ligger den på 104-105???
Termostaten är en micra 92 graders från fultema.
Jag borrade ett 1,5mm luftningshål i "ovankant" på termostaten för
att få ut luften lättare,satte även dit en bypass-slang från termostathuset
till vattenpumpen....
Jag tycker tempen e lite hög e det någon som vet varför:va
elfläkten startar inte fastän tempen står på 105!??

mvh J
 
Tjena gjorde precis termostatmodden på min -97:a:tummenupp
Innan modden låg de på 77-79 grader efter ligger den på 104-105???
Termostaten är en micra 92 graders från fultema.
Jag borrade ett 1,5mm luftningshål i "ovankant" på termostaten för
att få ut luften lättare,satte även dit en bypass-slang från termostathuset
till vattenpumpen....
Jag tycker tempen e lite hög e det någon som vet varför:va
elfläkten startar inte fastän tempen står på 105!??

mvh J

Jag gjorde modden utan att byta termostaten.. min ligger mellan 83-88 grader vi aktiv körning.. Fläkten blev jag med nervös över att den inte startade först.. Tycker du ska låta den gå varmare än 105 grader.. Själv lät jag den gå på tomgång tills tempen gick upp på de graderna tror inte den startade förrens 107 grader..
 
Aha den startar inte förrän vid 107 blev lite nervös där ett tag,
får nog prova å byta tillbaka till 82 graders termostaten å se vad som
händer.Hittade en ny golftermostat när jag grävde runt i garaget efter
verktygen, den ser identisk ut med micrans fast den e på 87 grader:yoparty
så jag har ju några å välja på nu:tungan !!!!!!

tack/J
 
Aha den startar inte förrän vid 107 blev lite nervös där ett tag,
får nog prova å byta tillbaka till 82 graders termostaten å se vad som
händer.Hittade en ny golftermostat när jag grävde runt i garaget efter
verktygen, den ser identisk ut med micrans fast den e på 87 grader:yoparty
så jag har ju några å välja på nu:tungan !!!!!!

tack/J

Jag har fått lära mig att man ska ha en termostat som släpper senare än 82 så du ska nog välja 87 istället :tummenupp (tack Octo ;)

82 räcker inte att hålla jämt över 80grader eftersom den diffar efter väder och körstil/hastighet.
Min släpper vid 87 och har faktiskt hänt att den sjunkigt ner till 83 så jag har ca en diff på 4grader! Min fläkt startar däremot vid 105grader...
 
Fram drev TL1000s

Tjenare Sporthojare.
Efter två fall förra säsngen har min TL nu blivit streetfihter, tyvärr också från åkt av en HD vid rödljus ( ca 50 m ).Så nu vill jag ha mer vrid i början och lägre toppfart.
Vet någon vart man får tag på mindre framdrev.
Snälla hjälp.
 
Köp ett större bakdrev istället så håller kedja och drev lite längre för dig.

Vill du bara streeta och leka så köp typ 42t bak och en kedja med två extra länkar.

De flesta hojbutiker har lite olika drev att välja på.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top