TL-tråden - v2 !

Nu är det fan i mig slut på det här.

Idag så for jag till jobbet vid 14.00, tog lastbilen och transporterade mitt arsel till Sundsvall, ja det behövs en lastbil för det...

Vad fan ser jag när jag kommer till sundsvall?

I korsningen Nackstavägen/Bergsgatan så sticker det fram en röv bakom en av bilarna i kön. (k som i q, inte tj)

Jag kikara, sitter en pipa på vänster sida, så det är en TLS. Cool :yoparty

Sen börjar kön röra på sig, framför TL:n så rullar en vit 848, sen kommer TLS:en fram, orange, ORANGE, FULLSTÄNDIGT JÄVLA ORANGE.

Vad fan gör uppsala mupparna på mitt område???

Det är fan strykvarning på det här.



Kul att någon på det här forumet använder hojen istället för att bara prata om den :arsele :tummenupp

San Quentin?! Vaffan gör han i Norrland?!

Ja hojar är till för att köras inte samla damm :tuttar

du skulle ha kört på den jäveln och sparkat han på fi##¤n :mad:

NÄ nu jävlar får ni ta o kockaihop en träff så vi hinner åka lite innan regneperioden kommer! :yoparty
 
Last edited:
Tar du hojen så hinner du väl ner till oss en sväng :hojraket :tuttar
Nästa steg på hojen blir felsökning!

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Ska testa byta tillbaks till den gamla och se om det gör nån skillnad...
 
Nästa steg på hojen blir felsökning!

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Ska testa byta tillbaks till den gamla och se om det gör nån skillnad...

Vad har du ändrat sen detta fenomen uppstod? Gå tillbaks baklänges om du förstår vad jag menar :tummenupp
 
Nästa steg på hojen blir felsökning!

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Ska testa byta tillbaks till den gamla och se om det gör nån skillnad...

håll ett högra varv :näsblod

Har jag nämnt att jag matar mygg då?

vi skulle köra hoj inte ligga :tuttar

Nästa steg på hojen blir felsökning!

Antingen är nåt inte helt rätt med kopplingen eller så kukade jag till nåt för att den har börjat vibrera nåt helt förb***. Vid ca 5000 rpm så domnar händerna. :huvet

Ska testa byta tillbaks till den gamla och se om det gör nån skillnad...

efter att du böt till 6-bolt antar jag det har inte med "nedläggningen" att göra :confused:
 
Last edited:
Vad har du ändrat sen detta fenomen uppstod? Gå tillbaks baklänges om du förstår vad jag menar :tummenupp
Har inte ändrat nåt sen det uppstod.. Däremot ändrade jag lite saker innan. :hihi

Kopplingen är uppenbar måltavla. Den är det enda roterande jag bytt, så det måste vara där nånstans. Jag vände plattan 180° igår och upplevde att det blev något bättre, men inte bra...

Jag upptäckte det efter nerlägget, men inget blev ju skadad på hojen... Det är nog bara så att eftersom jag bara hann köra 2.5 mil efter kopplingsbytet innan jag tog terrängsvängen så hade jag nog bara inte upptäckt det innan.

Vilka fler här har Vans kopplingsplatta?
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va
 
Vilka fler här har Vans kopplingsplatta?
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va

fick samma känsla bultarn sitter inte riktigt mitt i hålen heller :confused: efter att ha studerat en massa bilder på zonen så verkar alla sitta så

syns halvdåligt här men det är större mellanrum till vänster om bulten
P6120553.JPG
 
Last edited:
Exakt samma offset som jag har. Det syns väldigt tydligt när man har anodiserade fjäderbrickor att de har skavts på en sida.
Syns dock bara när man tar loss dem.

Men du Lasse... Du har ju en fräs nu va?:tummenupp
 
fick samma känsla bultarn sitter inte riktigt mitt i hålen heller :confused: efter att ha studerat en massa bilder på zonen så verkar alla sitta så

syns halvdåligt här men det är större mellanrum till vänster om bulten
P6120553.JPG

Måste vara jätte jobbigt och irriterande med vibrationerna så jag tycker du tar bort det där och lämnar över det till mig så ska du se att alla era bekymmer försvinner :hoppa
 
Har inte ändrat nåt sen det uppstod.. Däremot ändrade jag lite saker innan. :hihi

Kopplingen är uppenbar måltavla. Den är det enda roterande jag bytt, så det måste vara där nånstans. Jag vände plattan 180° igår och upplevde att det blev något bättre, men inte bra...

Jag upptäckte det efter nerlägget, men inget blev ju skadad på hojen... Det är nog bara så att eftersom jag bara hann köra 2.5 mil efter kopplingsbytet innan jag tog terrängsvängen så hade jag nog bara inte upptäckt det innan.

Vilka fler här har Vans kopplingsplatta?
Jag tycker att den inte verkar helt 100 jämfört med orginalplattan. Tänderna verkar vara aningens offset. :va

Är nog dina pipor som du måste ge bort till mig :tuttar
Fortsätter ni gnälla så här så kanske man snart har en hel hoj extra :blah :D
 
Finns alltså minst två oranga tillisar, för min har aldrig varit på så nordliga breddgrader.



Vad gör nån i norrland egentligen. :näsblod
Såg nu i ditt garage att din motor inte var orange, det var den i S-vall igår. Då får jag leta nån annan o dänga då...
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top