TL-tråden - v2 !

Hej alla tl åkare där ute!! Tänkte höra hur känslig tl är egentligen på att köra på bakhjulet?? Nu menar jag inte några kilometer långa wheelies utan runt 100 meter. Kommer man knäcka motorn till slut eller klarar den av det trots att den går lite torrt?? Kan hjälpa den på nåt sett så att han inte går för torrt direkt?? Många frågor jag vet man va f*n den går ju så jäkla lätt upp på bakhjulet så man tycker ju att det är synd att inte ta chansen.. ;)
Håll dig ifrån varvstoppet, och inga långa hjulningar så ska det gå bra.

Eller satsa satan o renovera när det skär. :hihi
 
Hej alla tl åkare där ute!! Tänkte höra hur känslig tl är egentligen på att köra på bakhjulet?? Nu menar jag inte några kilometer långa wheelies utan runt 100 meter. Kommer man knäcka motorn till slut eller klarar den av det trots att den går lite torrt?? Kan hjälpa den på nåt sett så att han inte går för torrt direkt?? Många frågor jag vet man va f*n den går ju så jäkla lätt upp på bakhjulet så man tycker ju att det är synd att inte ta chansen.. ;)

med tanke på att tl-power vill ha upp hojen på bakhjulet så fort man går på gasen så borde den klara 100 meter här och där ungefär som octo han tar ju emot 100 meter här och där :D

wohoo! klar för besiktning! snart the mighty tl will rulla igen!

och vem fasen e du mannen :confused: har du några fälgar att sälja :D


men seriöst kul att du äntligen fått ur tummen ur :arsele
 
Last edited:
Men scanna skiten o lägg upp då!!!

Nej, inte mobilkamera :tungan

:va
Okej då, jag ska lägga in en Change Request för att vi ska includera scanner funktioner i mobilkamerorna... :hihi


Scanner, va, har inte rört en sedan 1995...
Men att phota den är ju faktiskt inte SÅ dåligt förslag! :tungan

:hej

(Snikläs det i närmta ICA butik om ni inte vill sponsra Blekinge tidningen. Det är värt besväret / 1 minut :) )
 
Tjo såhär mitt i natten.
Tänkte ge mig på att byta lampor och kåpglas imorgon, då jag varken får tag på någon Reparationshandbok eller har hojjen iknät så tänkte ja kolla vilka lampor som gäller fram. och hur man enklast byter dom och kåpglaset.
MvH
Marcus
 
Tjo såhär mitt i natten.
Tänkte ge mig på att byta lampor och kåpglas imorgon, då jag varken får tag på någon Reparationshandbok eller har hojjen iknät så tänkte ja kolla vilka lampor som gäller fram. och hur man enklast byter dom och kåpglaset.
MvH
Marcus

Kåpglas eller lyktglas?

Kåpglaset sitter med fyra små insexskruvar, tror inte du behöver lös med backspeglarna. Men om du ska byta lampor så går det ju lättare om du tar lös kåporna...

Lamporna är H3 12V 55W och 12V 5W till positionsljuset.
 
Första inlägget i tråden l'nkar till verkstadshandboken.
 
satt och kollade på första sidan och hittade två olika luftburks modar.. den ena verkar ju rätt mkt enklare att göra. Då den innebär att bara ta bort locket och loopa en slang, vad tror ni?


http://web.mac.com/digitalpro/iWeb/Site 2/Airbox Mod.html

http://www.jiffypark.com/tl/airbox/airbox.htm$


När ja köpte min hoj så hade den locket borta o körde med de ett tag...
Kan säga att de lätt rätt mycke när man gasa de, sen så gjorde ja den andra modden på luftburken o satte tillbaka kåpan över luftburken, så den vart sluten.
Tycker att hojen svara mer direkt på gasen, så ja tycker att man ska göra den större modden o inte ta bort kåpan om man vill ha lite mer drag i hojen.
 
När ja köpte min hoj så hade den locket borta o körde med de ett tag...
Kan säga att de lätt rätt mycke när man gasa de, sen så gjorde ja den andra modden på luftburken o satte tillbaka kåpan över luftburken, så den vart sluten.
Tycker att hojen svara mer direkt på gasen, så ja tycker att man ska göra den större modden o inte ta bort kåpan om man vill ha lite mer drag i hojen.

Kul att få svar från någon som testat båda.. aja då blir de väl till att ta fram sågen och uppfinar-jocke hjälmen till helgen.
Ska även montera min rifelman 1/5, och i början av nästa vecka kommer min pc3a, så framåt nästa helg bör de gå undan. :)
 
Kul att få svar från någon som testat båda.. aja då blir de väl till att ta fram sågen och uppfinar-jocke hjälmen till helgen.
Ska även montera min rifelman 1/5, och i början av nästa vecka kommer min pc3a, så framåt nästa helg bör de gå undan. :)

Skriv o berätta sen hur hojen känns efter dom moddarna för jag funderar själv på att göra likadant.:)
 
Skriv o berätta sen hur hojen känns efter dom moddarna för jag funderar själv på att göra likadant.:)


Kan väl säga så här... har från de att jag köpt hojen varit lite besviken på att de inte var så mkt drag i hojen som jag hoppats på. Men då jag sen testade köra lite rad4a, insåg jag att jag inte kunde köra de längre. Får helt enkelt klara sig utan de där sista lilla topeffekten och köra en udnerbar maskin istället.

koppla först på tre, tyckte inte de märktes alls faktiskt.
byte till irdiumstift och bmc luftfilter, gick från att baktända så att de lät som åska, till att knappt göra de alls. Stor skillnad.

Sen får vi la se hur de blir efter resten då.
 
Kul att få svar från någon som testat båda.. aja då blir de väl till att ta fram sågen och uppfinar-jocke hjälmen till helgen.
Ska även montera min rifelman 1/5, och i början av nästa vecka kommer min pc3a, så framåt nästa helg bör de gå undan. :)

har också testat båda, jag kör utan lock och med k&n filter men då har jag helsystem också, samt en pcII. utan lock blir du av med luffarturbon men motorn kan andas bättre i alla farter under 200 typ.... sen insugsljudet utan lock :yoparty är ju sån porrrr!!
 
Last edited:
Var och hämtade tillisen hos mc-mecken idag!
Jag hade en del strul med slirande koppling nu e det löst
recept barnettfjädrar,nya stålskivor+trw lammeller....
Jag kan bara säga satan vad den nya kopplingen greppar:yoparty
 
Spridarmeck

Ska försöka ge mig på spjällhusen och spridarna äntligen, nu i helgen :rolleyes: .
Jag har frågat förut utan att få svar, men om det är någon som vet hur det skall meckas (vet knappt var spridarna sitter:va ), eller har tips eller bilder så får ni gärna bidra...
 
Ska försöka ge mig på spjällhusen och spridarna äntligen, nu i helgen :rolleyes: .
Jag har frågat förut utan att få svar, men om det är någon som vet hur det skall meckas (vet knappt var spridarna sitter:va ), eller har tips eller bilder så får ni gärna bidra...
Du har väl verkboken?

Det finns nog en sektion där om spridare. Läs igenom o följ den.
 
Du har väl verkboken?

Det finns nog en sektion där om spridare. Läs igenom o följ den.

Självklart, men så har jag ju lärt mig med tiden att det brukar finnas bra tips o erfarenhet här...:)

Har fått många olika tips från icke TL-åkare, allt från att det bara är att plocka bort och högtrycka till att det inte är värt utan bättre att köpa nya spridare osv... :rolleyes:

Men skam den som ger sig, hojen kommer inte gå långsammare för att jag försöker...
 
Last edited:
Självklart, men så har jag ju lärt mig med tiden att det brukar finnas bra tips o erfarenhet här...:)

Har fått många olika tips från icke TL-åkare, allt från att det bara är att plocka bort och högtrycka till att det inte är värt utan bättre att köpa nya spridare osv... :rolleyes:

Men skam den som ger sig, hojen kommer inte gå långsammare för att jag försöker...
Jag tror faktiskt inte nån här har haft problem med spridarna. Det skulle vara om Ronny har haft upp o gjort nån superduperhemligjustering, men han har väl gett nått tips redan va?

Nu kommer jag inte ihåg vad problemet var?
Gick den inte alls?
Du trodde du hade fått lackflager i spridarna?
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top