TL-tråden - v2 !

Hej!

Min hoj trillade omkull igår :( så jag behöver ett kopplingshandtag.

Någon här som råkar ha ett hemma i lådan?

Mvh
Martin
 
Hola boys.

Hunnit med ca: 150 mil med cykeln sen rasar skiten.. Motorn verkar vara stum. Inte orkat felsöka mer. Var iaf fullt med kylarvätska i oljan. Krökt en stake eller nån kolv antagligen... Rolig början på sommaren... Nån som sitter på en motor månne?
 
Hola boys.

Hunnit med ca: 150 mil med cykeln sen rasar skiten.. Motorn verkar vara stum. Inte orkat felsöka mer. Var iaf fullt med kylarvätska i oljan. Krökt en stake eller nån kolv antagligen... Rolig början på sommaren... Nån som sitter på en motor månne?
Skit. :huvet

Har ingen motor tyvärr, men lycka till.
 
Hola boys.

Hunnit med ca: 150 mil med cykeln sen rasar skiten.. Motorn verkar vara stum. Inte orkat felsöka mer. Var iaf fullt med kylarvätska i oljan. Krökt en stake eller nån kolv antagligen... Rolig början på sommaren... Nån som sitter på en motor månne?

Beklagar stort.
Har en motor i delar som har varit med om ett kolvras, så det är inget att bara slänga i, men om du behöver vissa delar så kan jag leta i lådan :)

PP
 
Imorrn beställer jag Barnett-fjädrar från Over There.

Nu på listan är:
newton83 (5-fjädrat)
twinpower (6-fjädrat)
Slakt (5-fjädrat)

Om nån vill banga eller haka på, skicka ett PM innan lunch imorrn.
Leverans tar typ en vecka.
 
Beklagar stort.
Har en motor i delar som har varit med om ett kolvras, så det är inget att bara slänga i, men om du behöver vissa delar så kan jag leta i lådan :)

PP

Du har möjligtvis inte en gear position sensor över:) Min -98 vill ha en ny.
Börjar bli tröttsamt att inte kunna ha henne ståendes på tomgång.
 
Åhh, en gammal goding som gästspelar. Välkommen. :)
Goding? Det brukar det bara vara kvinnor som säger till mig och det är inte ofta. :D


Kongo, kylarproblemet:
Det är fullt normalt att nivån sjunker då knarren kallnar. Och det är givetvis lika normalt att nivån stiger under varmkörning, allt detta beror på att vätskan får större volym då den blir varm. Denna volymökning går då ut till expansionskärlet (när trycket i kylsystemet blivit så stort att kylarlocket öppnar) och ser ut som ökande nivå (minskade medan puffran svalnar). Under avsvalning så drar kylsystemet i sig kylvätska från expansionskärlet så fort trycket blivit så lågt att undertrycket förmår öppna den backventil som sitter i kylarlocket.
Alltså: För att kolla nivån måste man ha samma temp på motorn varje gång, annars blir nivåavläsningen åt skogen.

Att termostaten skulle kunna orsaka sjunkade kylnivå:
Om termostaten kärvar i stängt läge så går motorn varm och kokar ut sig kylarvatten men det brukar man märka.
 
tl1000s

Någon som vet varför avgas smällarna kommer på tls, kommer inte ofta...
Är det för mycket soppa då? Kan det ha med att den går på "kallkartan" och trycker ut mer soppa än vad som hinner användas?
 
Jag har ingen TL men känner mig mera hemma här ändå :ricken

Har ett litet irriterande problem på r1an

på morgonen t ex om jag sätter igång hojen med stödet nere medan jag tar på mig hjälm osv kan den dö efter ett tag och vill inte starta igen, då får jag fälla upp stödet, sedan ner och då kan den gå igång eller så får jag göra så 2-3 ggr...

ibland när jag kört en stund och stannar och stänger av hojen så startar den inte direkt när jag sätter på tändningen utan den e stendöd.. sedan 2 försök senare går den igång, måste hela tiden ställa ner stödet för att den ska gå igång

NU... stödet är urkopplad säkerhetsfunktionen eller så är det fel, för jag kan åka med stödet nere dvs om stödet är nere o jag lägger i en växel så dör inte hojen och jag kan åka iväg... kan detta vara problemet?

Fungerar klockrent att åka när den är igång men börjar bli rädd att den ska paja... vad ska jag göra? :)
 
Någon som vet varför avgas smällarna kommer på tls, kommer inte ofta...
Är det för mycket soppa då? Kan det ha med att den går på "kallkartan" och trycker ut mer soppa än vad som hinner användas?
Du ska få standardsvaret till att börja med.
Avgasknallar är i princip alltid orsakade av läckage i avgassystemet, och då oftast där bakre röret fäster mot grenröret från bakre cylindern. På orginalsystemet sitter det en packning där som ofta går sönder. Då drar hojen in tjuvluft som kan eftertända obrända gaser och ge knallar.

Jag har ingen TL men känner mig mera hemma här ändå :ricken

...blablabla...

Fungerar klockrent att åka när den är igång men börjar bli rädd att den ska paja... vad ska jag göra? :)

Jag tror att din säkerhetsbrytare vid stödet är paj, eller så har du glapp i elsystemet mot det relä som styrs av stödbrytaren. Gå igenom delarna och se att inget sitter löst, glappar eller är kortslutet. :tummenupp
 
Last edited:

:hoppa :hoppa
Najs!

Jag forwardade till en XR polare. :)

Jag ska sälja min XR så jag tänker inte lägga många extra kronor på den nu.
Är det någon som vill köpa så släng en pling.
Jag har inte satt ut den på annons ännu, men ska väll ske snart.
Oprutat 49k, så ring och pruta. :tungan
Alla extra delar jag har ingår - men jag har inte full koll på hur mycket extra delar som jag har... (en anledning till att jag inte orkat sätta ut den ännu, måste inventera lite...)

:hej
 
Hej!

Jag är på jakt efter ett kopplingshandtag till min TLR 00a och ska man köpa en orginal kostar det 900kr och det känns lite väl saftigt.

Kollade runt på Ebay och hittade denna
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Mot...adiZ2863QQcmdZViewItem?hash=item350068986159&

Står att den ska passa
99-07 Suzuki GSXR 1300 Hayabusa
03-07 Suzuki SV1000 & SV1000S
99-04 Suzuki TL1000R

men jag är lite frågande när jag jämför på
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki

där är det olika nummer TLR en har nr 57500-02FA0 och dom andra hojarna har 57500-24F00
vad tror ni är det samma??
dom ser välldigt lika ut enligt mig.

Tacksam för svar

Mvh
Martin

De passar, jag köpte ett par som det i annonsen stod passade de cyklar du anger ovan. Inga probs. Vet inte hur Suzuki betecknar sina artiklar men de sista gänget siffror brukar bara visa på att det är en senare version.
Finns för övrigt gott om handtag på tyska Ebay om du inte vill beställa från andra sidan pölen.
 
Hola boys.

Hunnit med ca: 150 mil med cykeln sen rasar skiten.. Motorn verkar vara stum. Inte orkat felsöka mer. Var iaf fullt med kylarvätska i oljan. Krökt en stake eller nån kolv antagligen... Rolig början på sommaren... Nån som sitter på en motor månne?


Illa illa, dålig TL sommar i Övik år :gnissla
 
Påverkar batteriets kapacitet att ta emot laddning hur mycket laddning likriktaren ger ifrån sig? Mht 0.2 ej inkopplad men 13,nått inkopplad men inmte 14,nått vid 5000v utan fortfarande 13,nått
om nån förstår nått :)

Har fixat laddningsproblemet nu, likriktaren var okej efter test på en annan hoj, tack för hjälpen asplund! Men att bara köpa ett nytt batteri räckte inte till det heller. Startade iofs lätt nu men laddade för lite (bara 13,1-12,7) vilket gjorde att batteriet drogs ur sakta och en start efter tanknin var bara att glömma. Putta-putta-putta fy va segt... Modade sen laddningsmatningen, enligt ett föslag från zonen, med en paralellkoppling av batteriet vid matningen från likriktaren. Vilekt innebar en ökning av spänningen till 14,3 oavsett varv både vid batteri och direkt efter likriktaren (samma punkt numera). Vilekt verka innebära att har hoojen för mycket motstånd i kretsen från likritaren till batteriet så känner regulatorn av detta och omvandlar mer energi till värme, precis som när den kopplas ur systemet.

Så om någon annan ahr problem med laddning eller behöver udnerhållsladda så kanske ni ska testa detta? Iaf så är infon uppe nu...
 
Du har möjligtvis inte en gear position sensor över:) Min -98 vill ha en ny.
Börjar bli tröttsamt att inte kunna ha henne ståendes på tomgång.

Jepp det har jag. Lite pilligt att få bort men den finns där. Och sedan har jag klippt bort kontakten mot elsystemet och använt den mot min TRE. Men det kan du nog lösa. Ska jag skita ned mig?
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top