TL-tråden - v2 !

Efter vinterns vila så kan jag ju nu åxå koppla upp den på trean. Var ute på tullinge idag, tyvärr så var det ju en del stuntare där så det blir ju lite pinsamt. :-) dock så blev det tråkigheter, höger gaffel har börjat kissa olja. Varför kunde det inte hänt i höstas, då hade jag ju kunnat fixa det i lugn och ro i vintras.. Jaja, kul att fått känna lite på den iaf, var ju så sjukt fint väder idag.
 
Efter vinterns vila så kan jag ju nu åxå koppla upp den på trean. Var ute på tullinge idag, tyvärr så var det ju en del stuntare där så det blir ju lite pinsamt. :-) dock så blev det tråkigheter, höger gaffel har börjat kissa olja. Varför kunde det inte hänt i höstas, då hade jag ju kunnat fixa det i lugn och ro i vintras.. Jaja, kul att fått känna lite på den iaf, var ju så sjukt fint väder idag.
Köp hem grejerna så fixr du ju det där lätt på en dag. Och du hinner ändå sitta inne o glo på tv hela kvällen.
 
Kp hem grejerna s fixr du ju det dr ltt p en dag. Och du hinner nd sitta inne o glo p tv hela kvllen.

Hehe, här tittas det inte på någe teve, riktiga grabbar spelar wow. :-) såg nån liten tips och tricks länk om tätningsbyte, får kika lite sen när jag sitter vid en dator.
 
Hehe, här tittas det inte på någe teve, riktiga grabbar spelar wow. :-) såg nån liten tips och tricks länk om tätningsbyte, får kika lite sen när jag sitter vid en dator.
Riktigt små pojkar spelar WoW.

Riktiga män sitter framför datorn och runkar till senaste avsnittet av Top Gear.
 
Ja det var så jag tänkte. Jag har mina nuvarande i lufthålen och ska nog komplettera med ett par vid sidan om regskylten, så som du har. Vet du om det är lagligt att ha 6st blinkersar?

Orkar relät med 3 st blinkersar åt gången istället för 2?

Jag har en fram, och två bak. Så det blir ju 3.
Alla 3 är 5 W lampor, så jag har kopplat på ett effektrelä som klarar ~20 W.
Och, så som jag ser det ska det inte var någon skillnad på hur många blinkers det är, så länge det är liknande belastning. :)

Naturligtvis kan man ju räkna på detta, som Octo och Rickan alltid gör, men jag pallar inte med sådant på min fritid. :tungan
 
sabla kackel härinne själv har man varit i Norge och partajat:yoparty

och ta me tusan om jag inte såg 2 röda TLS på vägen till flyget när jag skulle hem en med underkåpa och lite senare en utan.

tyvärr så for vi förbi annars hade man ju kunnat ta sig en prat med guttarna
hores kempfina ut deres hojar :tummenupp

var utanför honefoss på klaekken
basseng%20vinter.web.jpg


vi var där på team product meating samtidigt som 85 st lärarinnor hade konferens :tuttar
 
Hej!
Det börjar närma sig besiktning för min mc och min fråga är hur ni har gjort med blinkers bak.
I dagsläget så har jag miniblinkers som garanterat inte går igenom.
Vill inte ha dom heller då det knappt syns när man blinkar.
Jag tycker inte det är snyggt med original så jag undrar hur ni har det.

Gärna lite bilder!
 
Hmm

Vi behandlade precis blinkers-ämnet i tråden. Scrolla bakåt 2 - 3 sidor :tummenupp
 
nu har jag slatt huedet

Någon som har spänningstal och ohm tal och information om samtliga värden värden som skickas till ECUn?

:huvet
 
Hej!
Det börjar närma sig besiktning för min mc och min fråga är hur ni har gjort med blinkers bak.
I dagsläget så har jag miniblinkers som garanterat inte går igenom.
Vill inte ha dom heller då det knappt syns när man blinkar.
Jag tycker inte det är snyggt med original så jag undrar hur ni har det.

Gärna lite bilder!

Här ser du mina...
LED'arna bak blinkar också.
IMG_2034_web.jpg

IMG_2038_web.jpg
 
En liten avrostnings hälsning till alla w-twin lovers :yoparty
 

Bifogat

  • SANY0982.JPG
    SANY0982.JPG
    184.9 KB · Visningar: 81
Någon som har spänningstal och ohm tal och information om samtliga värden värden som skickas till ECUn?

:huvet
Det kan man nog skriva en bok om kan jag tänka mig.
Men om nån vet så är det Octo.
 
Hej på er TL-åkare.

Vad har ni för f-bolag och vad ger ni i försäkring?

Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
 
Last edited:
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år

tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
Vanligt fel, lätt bytt.

Se till o göra rent allt innan montering. Nogrannt
 
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?
Du får enkelt loss den utan att egentligen demontera mer än drevkåpan och bakdrevet. Gör rent som Ricken sa, bryt loss den gamla med en mejsel och pressa dit en ny. Tryckstången (nummer 19) går bara att dra rakt ut.

Den där går med lite jämna ojämna mellanrum eftersom det ofta är bra mycket skit där nere.
 
Last edited:
Trygg hansa, halv/ hel år. 21år, medel stort samhälle.
5400:-/år



tänkte se om någon kunde kontrollera att de jag kommit fram till stämmer.
trodde först att den läckte olja från motorkåpan vänster sidan, men så var inte falet utan den läcker där kopplingen går in.

http://www.cmsnl.com/suzuki-tl1000-r-1998-2003-usa_model16275/partslist/99152.html

"Nummer 32" på bilden borde väl vara någon form av packbox/ lager... borde väl vara den som läcker?
Ska man utan problem kunna dra ut "nummer 19"?
Är de skit svårt att få i och ur den där packboxen om de nu är den som behöver bytas?


Lustigt å läsa om ditt oljeproblem då jag efter 100 mil körda på min för mig nya TLR upptäckte olja som runnit ner efter vänstra kåpan,den såg lite ljus ut för å vara från motorn och de e ju rätt kladdigt runt växelväljaren så mitt problem kanske jag redan fått svar på.... :)

Fram bromsen blir bara mjukare å mjukare också, nån som vet om de bara behövs bytas olja eller kanske måste man göra nått mer...typ stålomspunnet kanske, skulle vara skönt å slippa de nu:gnissla

Angående försäkring så bor jag i Stockholm och har den helförs. kostar 11200:- helår på Trygg Hansa. Lycka till
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top