TL-tråden - v2 !

Här ser du hur jag har gjort.

tlr2.jpg


Jävla fräsch hoj du har :tummenupp Cleant och snyggt! Lite tveksam på de blå fotpinnarna dock:)
 
Jo kan jag väl kolla..... om jag hade vetat vad det är, samt vart de sitter :)
Dom ska vara lite konisk.
En strypning däremot är en "avdelare" som minskar inre hålets diameter. R
Robbans var väl ungefär till hälften igenbommade om jag inte minns fel.
 
Kan du kolla vad du har för nummer på din ECU?

Dom ska vara lite konisk.
En strypning däremot är en "avdelare" som minskar inre hålets diameter. R
Robbans var väl ungefär till hälften igenbommade om jag inte minns fel.

Den är alldelens för slö för att inte vara strypt. Men jag ska ta och slänga upp bilder innan jag börjar borra i skiten/ köper nya insug. Borde väl få de gjort imorgon.

Om någon har en bild liggandes på orginal insug, så skulle de inte vara hetl fel.
 
Last edited:
Jo kan jag väl kolla..... om jag hade vetat vad det är, samt vart de sitter :)
Heh, sorry.

ECU'n sitter under sadeln (även på TLR tror jag...) och är den svarta styrboxen. ECU/ECM/CDI och allt vad de kallas...
På den sitter en etikett med en kod i stil med 39290-02F60 eller nåt liknande.
 
----............-----
.....\........../
......\......../
.......\....../
........\..../

Typ så där har jag för mig det såg ut.
(punkterna är luft :) )
 
----............-----
.....\........../
......\......../
.......\....../
........\..../

Typ så där har jag för mig det såg ut.
(punkterna är luft :) )
Jag har ett par R insugsgummin i garaget. Ska se om jag kan ta kort på dom i helgen ska du få se.
 
Såg ju helt ok ut. Känns ju lite sådär att göra hål i kåporna, men det är snyggare och syns nog bättre än om man har vanliga blinkers på sidan om regskylten eftersom ljuddämparna skymmer så mkt.

Jag hade aldrig borrat hål om jag inte hade en röd bakdel i reserv :tummenupp


Jävla fräsch hoj du har :tummenupp Cleant och snyggt! Lite tveksam på de blå fotpinnarna dock:)

Tackar! Var på jakt efter ett par billiga rearsets, men som de ser ut nu har jag inte råd att lägga ut mer på hoj detta året i alla fall. Måste ha råd att köra den med. Så de blå fotpinnarna får sitta kvar ett tag til.
 
Tackar! Var på jakt efter ett par billiga rearsets, men som de ser ut nu har jag inte råd att lägga ut mer på hoj detta året i alla fall. Måste ha råd att köra den med. Så de blå fotpinnarna får sitta kvar ett tag til.

*Putte harklar sig*
Du vet väll att dina nya fotpinnar ligger i min hall och väntar på att du ska få tummen loss... :hihi
Köp inte en bakre bromsvätskebehållare av Vandriver. Jag har en extra (svart) som kommer i hop med fotpinnarna. Erbjudandet gäller dock endast för röda Tillers... :tungan


:hej

Hur har folk med undertrays sina bakblinkers monterade?

Om jag kommer ihåg det ska jag ta bilder ikväll på hur mina är monterade.
De gick dessutom genom besiktningen och poliskontroll utan problem. :tummenupp (Farten gick dock inte igenom poliskontrollen lika smidigt... :hihi )

----............-----
.....\........../
......\......../
.......\....../
........\..../

Typ så där har jag för mig det såg ut.
(punkterna är luft :) )

Var är Robster när man behöver honom...

Ska de inte se ut något sådant där?
Jag har för mig begränsningen var en rund platta med en skåra i. Eller var det till min andra hoj :va
 
Last edited:
Kan du kolla vad du har för nummer på din ECU?

ecu nummer; 32920-02FC0

Var är Robster när man behöver honom...

Ska de inte se ut något sådant där?
Jag har för mig begränsningen var en rund platta med en skåra i. Eller var det till min andra hoj :va


Efter att ha skruvat ner allt idag igen, tror jag inte längre att den är strypt (just där). Där det är konsikt och hålet blir mindre är in till cylindern, inte redan i insugsgummit, dvs ingen del som man kan ta bort och byta ut.
Där emot så hoppas jag på att den är strypt på något anant sätt? :confused:

Hade ju hoppats på en :hojraket, men just nu känns de som jag åker runt på en :hojsmilie
 
Det här är Robbans.
PICT0048.jpg
 
Hade ju hoppats på en :hojraket, men just nu känns de som jag åker runt på en :hojsmilie


Den kan ju naturligtvis vara strypt, eller bara gå dåligt.

Men, det kan ju också vara så att om du är van vid Rad4or så är det en annan sorts fartkänsla i en liters twin.
Eller, kort och gott, det går fortare än det känns.
Och, en TLR vaknar till runt 6000 rpm, och dör vid 10k. Så där imellan ska du hålla dig helatiden.
En TLS ligger i ett helt annat register, jag tror den vaknar redan vid 3-4k och dör sedan runt 8-9k. 1-2k lägre över hela registret, eller så. Ungefär, typ... :rolleyes: :tungan Fan vet jag, jag kör ju den snabba (svarta) varianten :hihi

Hoppas du hittar vad som felar, eller vad det nu är.
 
Jag hade oxå den känslan när jag köpte min, jag satt o väntade på effekten. Tyckte liksom inte att den kom nån gång.

Men sen när man lär sig kör hojen och varva rätt så är det en helt annan grej.

Jag skulle fortfarande vilja ha mer effekt, men när man lär sig utnyttja den effekt som finns så går det faktiskt undan. :)
 
Vill ha mer? :nicka

Behöver jag mer? :D noooope.... :lol

Såg ju helt ok ut. Känns ju lite sådär att göra hål i kåporna, men det är snyggare och syns nog bättre än om man har vanliga blinkers på sidan om regskylten eftersom ljuddämparna skymmer så mkt.

Det ser bättre ut i verkligheten. Bilden är skräp. Men, jag kan ju inte skaffa en riktig kamera, det skulle knäcka Ricken. :nicka

DSC00117.jpg



Går som sagt igenom besiktning och poliskontroller. :fakta
Been there, done it....

PS. Peugot blinkersarna som sittre i "lufthålen" är värdelösa. De syns absolut inte alls bakifrån. (Fick jag veta av en :tuttar som körde efter mig)
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top