TL-tråden - v2 !

Kom på att jag glömt höra om en grej. Var och körde hojen i bänk gratis i Lidköping i söndags bara för att se om den gick som den skulle. Har PCIII, Bolton o KN-filer som inte är injusterat i bänk ännu på den.

Fick fram att den gick något fett och borde justeras, så det ska det ska göras. Effekten låg på ca 109,5 hk på slangen o vridet uppgick till ca 97,5 Nm.

Det jag tänkte kolla är vad ni andra som bänkat fått ur era hojar, och med vilka medel.

Ha det gott:tummenupp

När jag bänkade min gammla tls så fick jag 114,9 Bhp och 99 Nm hos din mc i Sollentuna men det är ju bara siffror bara AF kurvan är bra så bara kör
 
Lägger väl in den här igen. Kolfiberslipon, K&N och justering i Yoshibox, gjort hos MC-Xpress utanför Pite (oxå känd som turbomarklund)
sc05772c7a.jpg
 
Lelle har en massa olika i katalogen... För varje hojmodell så listar de ett antal olika drev, varav "standard" är det som är angett i artikelnumret och de har övriga storlekar i parentes.
Kolla sidan 142. :fakta


För övrigt har de fel där. Standardstorlek anges som 38t bak, men det är bara för TLS. TLR har 39t och det drevet har de inte ens! De har 38,42,43,45,46,48... Jag kör 40t och är mycket nöjd med det.


Du är inte besviken nu då över att du missar den treåriga utbildningen till jailbitch? :arsele

jo det fanns drev ,tackar o bockar
 
Min hoj läcker olja från vänster motorkåpa, är de bara dra på lite locktite och skruva ditt, eller sitter det någon packning där som jag bör byta?
 
Min hoj läcker olja från vänster motorkåpa, är de bara dra på lite locktite och skruva ditt, eller sitter det någon packning där som jag bör byta?
Det är inte allt för vanligt... Oftast när det är läckage på vänster sida så är det från det runda "locket" på generatorkåpan eller från packboxarna runt utgånde axel eller där tryckstången för kopplingen går in.
 
Typ inget alls. Diametern är samma så packningen passar. Var tvungen att klippa bort lite på ett par metallflänsar:

thermostat_cut.jpg

Tack!

Passar på att skicka en hälsning från en TL-broder vid Porter Hail från staterna. Det var han som jag köpte styrdämparen av, trevlig kille och en duktig streetfighterbyggare! Eller vad tycks?
 

Bifogat

  • TLCloseShot.JPG
    TLCloseShot.JPG
    206.3 KB · Visningar: 62
  • TLFrontShot.JPG
    TLFrontShot.JPG
    231.1 KB · Visningar: 48
  • TLRearShot.JPG
    TLRearShot.JPG
    213.9 KB · Visningar: 63
  • TLRightShot.JPG
    TLRightShot.JPG
    212 KB · Visningar: 81
Tack!

Passar på att skicka en hälsning från en TL-broder vid Porter Hail från staterna. Det var han som jag köpte styrdämparen av, trevlig kille och en duktig streetfighterbyggare! Eller vad tycks?


Det var bland de snyggaste TL-fightrarna som jag sett! Sugen på att bygga var man ju redan liksom :näsblod
 
Last edited:
WWW.TLZONE.NET ... :hihi

Direkt länkar till de båda gruppköpen:
http://www.tlzone.net/forums/group-buys/93027-billet-clear-clutch-cover-group-buy-2008-a.html

Detta GB't är igentligen slutfört, men det finns en "väntelista"
http://www.tlzone.net/forums/group-...e-pressure-plates-cheap-fu-ers-round-2-a.html

:hej

PS. Jag glömde ju säga att jag gillar bygget. :)

Tack, jag drar länkarna vidare o hälsar att borde hälla en hink bums över hojen och börja om :D
 
Var ute och brassade idag och när vi stannade så sa polaren som var bakom "kom och kolla, det är nåt som inte stämmer med din hoj.." :va

Passagerare + dålig väg = :gnissla
 

Bifogat

  • IMAGE_045.jpg
    IMAGE_045.jpg
    62.6 KB · Visningar: 60
Var ute och brassade idag och när vi stannade så sa polaren som var bakom "kom och kolla, det är nåt som inte stämmer med din hoj.." :va

Passagerare + dålig väg = :gnissla
En så kallad mini skylt?
 
Var ute och brassade idag och när vi stannade så sa polaren som var bakom "kom och kolla, det är nåt som inte stämmer med din hoj.." :va

Passagerare + dålig väg = :gnissla

Förliten vinkel på skylten.
Bättre med plåtskylt förde kan man böja lite så det inte görnågot att däcket tar i vid genomslag. :tummenupp

Ny skylt kostar 60 kr, och nytt skattemärket... hmm. är väll gratis, eller en minimal nuffra. :)
 
Förliten vinkel på skylten.
Bättre med plåtskylt förde kan man böja lite så det inte görnågot att däcket tar i vid genomslag. :tummenupp

Ny skylt kostar 60 kr, och nytt skattemärket... hmm. är väll gratis, eller en minimal nuffra. :)

Ja, ska montera orginalskylten och vinkla den mera uppåt så det inte händer igen. Nu får jag också chans att fixa nya fästen för bakblinkers. Mina nuvarande kåpmonterade syns inte alls bakifrån tydligen.

Hur har folk med undertrays sina bakblinkers monterade?
 
Ja, ska montera orginalskylten och vinkla den mera uppåt så det inte händer igen. Nu får jag också chans att fixa nya fästen för bakblinkers. Mina nuvarande kåpmonterade syns inte alls bakifrån tydligen.

Hur har folk med undertrays sina bakblinkers monterade?

Här ser du hur jag har gjort.

tlr2.jpg
 
TLR är typregad som 72kw.
Om den är strypt sitter det begränsare på insuget. Man kan nog se dem om man tar av luftfiltret. Jag är dock inte säker, för jag har aldrig sett dem monterade...
MEN, jag har aldrig hörtalas om en TLR som faktiskt är körd 1 meter strypt...
Så, risken att din är det är nog minimal.
Faktiskt lite osäker på om det var mer som gjordes för att strypa den. :va

Om du har kvar Pair Valve så baktänder den konstant. Bäst är att demontera Pair Valve, så slipepr du det, och så blir hojen ett kilo eller så lättare... :hihi

Det kan också var det som axl45 nämner, om du har orginal rören på. Den detaljen har en tendens att gå sönder titt som tätt.
Byt till helsystem så är problemet permanent löst... :hihi


Orginal rören är INTE kromade, de är däremot blanka och fina om de är putsade och väl skötta.
Enklaste sättet att se om du har orginal är att kolla på vänstra sidan, om röret under svingen (vid kedjan) är "platt", så är det orginal.
Ta ett photo och släng upp här, så kan vi säga på en gång om det är orginal. :nicka

:hej

NU har du hört talas om en tl1000r som är strypt, min är nämligen det.
 
Insugsplattan, den är som "konsik" istället för helt öppen.. dvs kanterna slutar inåt nedtill.

Denna bit om man kollar sprängskiserna.
1310102FA0
PIPE, INTAKE REAR
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top